Pakketjesirritaties

Ik moest gisteren voor het eerst naar een dhl punt in mijn nieuwe woonplaats…

Ik keek op google maps en het was een gewoon een woonhuis?? De openingstijden waren ook heel vreemd… van 16:00 tm 21:00. Dus ik ging erheen, moest ik ook nog door een soort achtertuin lopen en dan aanbellen. Lagen er dus allemaal pakketjes bij iemand in de woonkamer. Echt heel raar. Vond het heel ongemakkelijk ook, zaten ook mensen in die tuin enz.

6 likes

Ja bij mij in de buurt heb je dat ook! Mensen kunnen zelf hun huis als pakketpunt aanmelden en die openingstijden stellen ze gewoon zelf in. Op zich best handig als je een goede band hebt met de buren, maar ik vind het ook wel gek!

DHL die zomaar wijzigt van tussen 11 en 15 naar tussen 14 en 18 waardoor we nu verplicht in ons nieuwe huis zitten te wachten hoooow.

Vandaag ook iets van Wehkamp ontvangen en dat ging echt mega soepel met sms’jes hoe laat ze er zouden zijn, echt echt stipt op tijd!

Ik zit nu voor de derde keer in de situatie dat ik een “we hebben u gemist” briefje in mijn brievenbus heb voor een brievenbuspakketje (!!!). Wat gaat hier mis? In mijn PostNL account staat ook gewoon dat ik een brievenbuspakketje moet ontvangen, en dus geven ze ook geen tijdvak. Heel irritant dit :confused:

Wehkamp heeft ook een retour service, dat is ook zo chill! Geen gedoe met openingstijden van pakketpunten enzo

2 likes

Oh dat is inderdaad heel gek, ik zou of je pakket bij een pakketpunt laten leveren of even bellen wat er misgaat.

De bezorger komt maandag weer een poging doen, en dan heb ik gelukkig vrij. Dus hopelijk kan ik het dan aannemen en gelijk even vragen waarom hij het niet in mijn brievenbus stopt.

Aah gelukkig, jaa ben benieuwd naar de reden.

1 like

Ik had ook een keer een armbandje besteld en gekozen voor een brievenbuspakketje. Bleek het verstuurd te worden in een doos die never door de brievenbus heen zou passen. Dus het kan ook aan de verzender liggen!

1 like

Ja wat stom zeg! Ik kan in de app de afmetingen van het pakketje zien en die wijzen duidelijk op een envelop :woman_shrugging: Nou goed, ik ga het zien morgen!

Zo irritant, en vaak komen ze het dan ophalen op een moment dat het jou juist weer niet uit komt!
Precies de reden waarom ik geen pakketjes meer aanneem voor buren

Is het misschien aangetekend dan? of uit het buitenland dat je misschien nog iets moet betalen?

Nee, het komt gewoon van Bol. Het gaat ook om iets knulligs, namelijk een dun reisgidsje met kaart van Kroatië :joy:

Een pakketje dat verwacht wordt tussen 12:30 en 15:30, en dan geleverd wordt om 20:50…

Vandaag belde er een pakket bezorger 3 x aan en stond op de deur te bonzen. Ik laat alles vallen en ren naar de deur, want het klonk alsof er paniek was. Doe ik open, staat daar een bezorger met een pakket voor mijn buren!!! Hallo?! De buren waren er niet, dus of het bij mij kon. Moet je daarom op de deur bonken?

1 like

Dingen die door de brievenbus kunnen niet door de brievenbus doen is het nieuwe ding van mn postbode. Nou is het vgm even een vervanger omdat de andere op vakantie is maar migado. “Je bent niet thuis” ja en ? Het past door de brievenbus sukkel.

2 likes

Mijne probeert het juist door de brievenbus te doen als het er eigenlijk niet door past. Afgelopen week kleding. :see_no_evil: De zak was beschadigd maar de kleding zelf gelukkig niet.

4 likes

Misschien is je brievenbus niet de juiste maat. Of het pakketje is groter dan de standaardmaat voor brievenbussen. Ik stop zeer regelmatig dergelijke briefjes bij mensen in de bus. 9 van de 10 keer is er iets met de brievenbus (te klein, te smal, schroefjes aan de binnenkant waardoor het net niet past, vol). En pakketjes uit China of zo zijn vaak veel te groot, al flikken H&M en Bol het soms ook. Alleen vorige week al heb ik 4 van de 5 dagen het afhaalpunt gezien om pakketjes af te geven.

Ik bestel regelmatig wat dat met brievenbuspost komt en het is dan zo ideaal dat ik mijn eigen pakketjes bezorg, haha. Hoef ik nooit naar het afhaalpunt en wordt ook nooit fout bezorgd :stuck_out_tongue:

5 bestellingen geplaatst bij 5 verschillende bedrijven die allemaal garantie geven volgende dag te leveren…
Pakketje een was er donderdag, 2 komen zaterdag en de laatste twee dinsdag… logica

1 like

Ah ja, dat had ook nog gekund inderdaad! Wel super vervelend dat dat dus vaker voorkomt en je het bij het afhaalpunt moet afleveren.

Uiteindelijk heeft mijn verhaal een andere wending gekregen, want het bleek toch een grotere doos te zijn dan de envelope-afmetingen die in de app stonden. Wel heel vreemd. In de app staat bij de zending nog steeds ‘bezorger is onderweg’ terwijl ik het sinds maandag in huis heb :woman_shrugging: