Pakketjesirritaties

Dit, en je krijgt lang niet altijd de mogelijkheid om het bij een punt af te laten leveren.

1 like

Maar ja even advocaat van de duivel he (want ik bestelde zelf tot voor kort echt mega veel) maar moet je die dingen dan per se bestellen? Sommige dingen kom je tegenwoordig denk ik niet meer onderuit of zijn als je ze bestelt veel goedkoper, maar bij andere dingen bespaar je jezelf misschien een hoop frustratie als je het gewoon gaat halen. Veel vrienden van mij bestellen voortaan alles, maar zelf merk ik dat het me echt een hoop ergernis scheelt als ik op zaterdag gewoon een boek ga kopen in de boekwinkel dan het te bestellen bij bol. (Plus dat het natuurlijk om allerlei redenen beter is, maar dat zeg ik niet om te shamen want ik was zelf dus ook bestelqueen en ben alleen gestopt omdat ik minder ergenis wilde.)

Neemt niet weg dat als je wel bestelt het gewoon goed zou moeten gaan, maar heb het op dit adres inmiddels opgegeven.

7 likes

Werkende moeder van baby + mantelzorger van familielid + man groot gedeelte van de tijd in het buitenland = ja.

2 likes

Ja, want een groot deel is hier niet eens te krijgen in het dorp en de stad is een dik half uur rijden.
Verder vertoon ik me nu ook niet in de stad omdat mijn burn out hoofd dat niet trekt.

2 likes

Dit argument was ik vergeten zelfs. Ook ik woon in een klein dorp en er is bijvoorbeeld wel een boekwinkel, maar 9 van de 10 keer heeft die niet wat ik zoek. Bol wel.

1 like

Op die manier begrijp ik het compleet!

Sommige dingen kan ik helaas niet in winkels vinden, dus ik moet wel, zoals kleding en schoenen. In winkels hebben ze zelden tot nooit mijn maat :frowning: Boeken bestellen doe ik trouwens nooit meer bij de bolle blauwe (alleen al omdat het voor schrijvers (en uitgevers) heel onvoordelig is als men het via bol doet), maar laat ik meestal leveren bij de boekhandel. En als ik er 1 bestel, hoop ik dat 'ie door de brievenbus past zodat ik hem zelf moet bezorgen bij mezelf.
En ik haat winkelen heel erg, dus ik trek winkelen vaak ook gewoon niet.

1 like

Dit inderdaad, echt asociaal. Hij moet jij nou weten dat jouw pakket in de lift staat.

Woon sinds een poosje op mezelf. Tot nu toe gelukkig niet echt pakketjes irritaties gehad. Zo heb ik vandaag ook een pakket gekregen. Had een briefje op mijn doorgehangen dat de pakketbezorger/bezorgster het pakket wel voor de deur neer mocht leggen. (woon in een veilige buurt, in een appartemenetncomplex)

Heb tot nu tot wel een keer gehad dat diegene te lui was op naar boven te lopen, en mijn pakketje vond op de trap.
En een x dat ik niet thuis was dus naar een past punt was gebracht, vond het alleen een beetje vreemd dat het in een dorp verderop was. Terwijl er hier in het dorp ook gewoon een post punt is.

Hoop toch eigenlijk wel dat dit nog gewoon bezorgd gaat worden vandaag…

Yayy ze komt er net aan!

Ik heb nu al 3 pakketjes die vertraagd zijn. Snap wel dat het druk is, maar het is wel balen.

Ik heb 0 pakketjes irritaties altijd gaat alles goed #sorrynotsorry maar ik wilde jullie hier even meededelen dat ik net op het nieuws hoor dat pakketjes bij PostNL deze week vertraging zullen oplopen ivm het hete weer. Bezorgers moeten vaker pauzeren water drinken etc, heel begrijpelijk neem ik aan :grin:

4 likes

De nieuwe pakketbezorger hier draagt constant een hoofdtelefoon. Als hij een pakketje aflevert laat ie hem even zakken maar hij gaat meteen weer op als hij richting bus loopt. Vind dat best asociaal eigenlijk. Hij zet hem ook echt pas af wanneer je de deur open doet en als je niet hoeft te tekenen soms helemaal niet? En los van dat het niet bepaald netjes is lijkt me dit ook niet bepaals veilig in het verkeer. Hij hoort niks als hij met de pakketjesbus rijdt en dat ding op heeft

Ik hoorde dat het kwam omdat veel mensen grote dingen bestellen (tuinmeubels, zwembadjes, ventilatoren) waardoor de busjes eerder vol zitten en ze minder mee kunnen nemen!

Maar heel begrijpelijk dat ze rustiger aan doen met dit weer hoor.

2 likes

Opzetzwembadje bestel online omdat deze overal was uitverkocht in de stad. Zou vandaag bezorgd worden, gehele dag thuis geweest krijg ik om 17:00 een mailtje dat het zwembadje niet meer op voorraad was.

Oh dat is zo zuur! Hopelijk kun je er nog ergens 1 scoren

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een particuliere zending de envelop wordt opengemaakt en dan leeg verstuurd naar de ontvanger? Iemand beweert dat het leeg aankwam. Envelop zat gewoon netjes dicht geplakt en vertoont geen enkele sporen van schade volgens die foto’s van haar. Ik geloof haar niet. Kan toch niet? Er zat gewoon een shirtje in wat makkelijk door de brievenbus paste

Heb dit wel vaker gehoord inderdaad. Zelf nog nooit gehad, ook al is de verpakking beschadigd, of al half open. Laatst gratis kattenvoer gehad via de post, envelop was open maar alle inhoud er gewoon in. Het is wel mogelijk denk ik dat de inhoud eruit is, maar haar verhaal lijkt me wel sterk gezien de foto’s.

Was het een pakketje door de brievenbus? PostNL plakt er meestal een sticker op dat het poststuk beschadigd is, je kunt dan vaak ook duidelijk zien dat de complete envelop is opengescheurd, of nat geworden of whatever (soms doen ze er zelfs nog een zak omheen)