Pakketjesirritaties

Ja, klopt! Ze proberen het bij de buren af te leveren.

1 like

Zo vreemd hoe dat verschilt. Hier is dhl echt prima. Een vrouw van in de 50 ofzo altijd aardig. Postnl is qua bezorging ook goed. Alleen is die man wel altijd chagrijnig en hij weet dat er hier nu altijd iemand thuis is dus komt ook altijd voor de buren. Al is dat soms echt 6 huizen verderop. Maar zolang ie mn pakjes op tijd brengt is t prima.

1 like

Ja. Ook de postbezorgers :slightly_smiling_face:

DPD :cry: :rage: Heb een klacht ingediend bij DPD (tweede al over dit pakket) en bij zooplus (de afzender). Heeft er dus minstens 2 uur gestaan.

Ik heb iets besteld op Vinted met Homerr, maar het duurt zo lang. Na 9 dagen was het eindelijk opgehaald en bij het distributiecentrum aangekomen. Nu staat er al 2 dagen ‘onderweg naar het door jouw geselecteerde punt’. Waar is dat pakketje gebleven dan?! :worried:

Hier zeer goede ervaringen met postnl en DHL.
Maar DPD is echt waardeloos. Al eerder geschreven dat ze niet eens aanbelden en het pakket naar een servicepunt brachten en dan mail krijgen je was niet thuis. En nu is er op 15/12 3000 kerstpakketten verstuurd met DPD (lekker goedkoop zeker) Je raadt het al, de meeste hebben deze nog niet ontvangen, echt heel slecht, inmiddels wel een excuus mail van ons bedrijf zelf gekregen, dat door de drukte het mogelijk januari wordt. Wtf?

Misschien weet iemand van jullie dit, er is een pakket vanuit de UK (wel gewoon een webshop) naar me gestuurd met standard mail dus heb geen tracking. Eerste zending is nooit aangekomen dus nu hebben ze het opnieuw verstuurd en weer duurt het langer en zou het er al moeten zijn.

Is het zo dat buitenlandse pakketten altijd met UPS of DHL oid komen? Of wisselt dit altijd? Ik heb echt geen idee hoe ik moet achterhalen waar m’n pakket is :pensive:

Ik weet dat wanneer ik iets naar NL stuur het verschilt met wie het aankomt.

Als ze het zonder tracking met Royal Mail heeft gestuurd kan het tot 12 weken duren voor het er is.

Wow 12 weken ja? Ook als het gewoon via een shop gaat? Het is zeg maar band merchandise en op hun site staat maximaal 7 werkdagen levertijd :sweat_smile:

Nja, hopelijk duurt het dan inderdaad per ongeluk 12 weken en komt het alsnog haha

Afgelopen week was het ook godsonmogelijk om pakketjes uit de UK daar het land uit te krijgen he, dus ben bang dat zo’n beetje alles vertraging oploopt daar.

1 like

Volgens mij wisselt dat heel erg met wie het komt.

1 like

Ik had vorige week iets bij Zara besteld, wat super irritant dat je daar helemaal geen track&trace van krijgt. Via de website kun je zien wanneer het aan de bezorgingsdienst is overgedragen, maar vanaf dan is het maar afwachten wanneer het komt en wie het levert, best raar voor zo’n grote bekende keten met webshop vind ik.

Bluh
 DHL zou vandaag tussen 14 en 18u een pakket bezorgen, maar ze zijn er nog steeds niet. En er zitten winterjassen in, en die wil ik graag aan want bevries van de kou telkens (ben na de bevalling slanker dan voorheen, dus mijn jassen zijn allemaal veel te groot).

Vorige week beweerde UPS dat ze een pakketje in de brievenbus hadden gegooid (wat al niet kon want het was een doos van 1kg) Ik moest contact met de verzender opnemen, ik de groothandel gemaild die hebben het netjes afgehandeld en mijn bestelling opnieuw verzonden en een claim in gediend.

Zie ik net een mail van de leverancier dat UPS toch echt beweerd dat het is afgeleverd. Of het toch niet ergens ligt? Gelukkig gelooft de leverancier mij, maar wtf hoe komt UPS er bij dat ze een doos door mijn brievenbus hebben gepropt :joy:

Zo dan, het kerstpakket is gearriveerd, heeft er 2 1/2 week over gedaan met DPD. Ik mag niet mopperen want we “krijgen” een kerstpakket, maar waarom het dan zolang moet duren, het is gewoon slechte service.

Wat gek, ik kan het pakket wel volgen altijd

Ik check het wel via de Zara app.
Dan klik je op je bestelling, dan staat er een knop met +opties en dan kun je kiezen voor ‘bestelling volgen’ en dan kom je op de Dhl of PostNL pagina.

1 like

Ik heb voor het eerst problemen met DPD. Vorige week zouden ze langskomen en er waren drie mensen thuis. Zeggen ze aangebeld te hebben en dat ze een briefje hebben achtergelaten. Beiden niet waar, dus een nieuwe dag ingepland. Weer twee mensen thuis en zelfs aangegeven dat het bij de deur mocht worden achtergelaten. Weer niet aangebeld, geen briefje én gezegd dat er geen toegang is tot het gebouw wat helemaal niet waar is. Staat er vervolgens dat het pakket ergens is afgeleverd maar er staat een half adres bij. Drie letters een huisnummer en alleen de eerste vier cijfers van een postcode. Dus wij achterhaalt dat het hoogstwaarschijnlijk een pick up point is. Helemaal naar dat pick up point gelopen, weten ze daar ook van niets. Wtf is dit voor een service. Het is een cadeau van vrienden van ons omdat we niet kerst konden vieren in het thuisland van mijn vriend. Verassing is ook al verpest omdat ik dus zelf maar ging kijken wat er met het pakket gebeurde. Er zit bier in dus hopelijk heeft iemand er veel plezier van!

Ah, ja ik zie het nu staan in de app daar bij opties. Het staat ook wel goed verstopt, best onlogisch om het achter een menuutje te zetten. Via de website is het wel makkelijker te zien, dus gelukkig kon ik het daar checken uiteindelijk.

Ja denk dat die dagen na kerst ook wel een drukke periode is met sale aankopen enz.

Heb wel het idee dat bepaalde webshops voorrang hebben ofzo? Wehkamp en bol komen gewoon altijd op tijd, de dag erna. Maar bijvoorbeeld boozyshop is al 2 dagen vertraagd.

2 likes

Ik had ook gezeik met DPD, zou op dinsdagavond op werk bezorgd worden, maar dan is er niemand, dus adres gewijzigd naar thuis met neerzettoestemming. Kreeg ik donderdagmiddag mail dat het bezorgd was, dus ik na werk thuis zoeken waar het was neer gezet, maar kon niks vinden.

Check ik de track en trace, staat er dat het woensdagavond op werk bezorgd is?! Dat zou kunnen als de schoonmaaksters het aangenomen hebben. Ik vrijdagochtend (eerste kerstdag) naar werk gereden om daar te zoeken: niks gevonden.

Nouja jammer van de kerstsokken voor de heren binnen mijn familie, maar geen ramp, wel vreemd. Werd het gisterochtend ineens thuis bezorgd?! Echt onnavolgbaar.

Dat idee had ik ook al. Ik had Wekamp gewoon de volgende dag binnen via DHL en ik wacht op een pakketje via marktplaats en dat is al een week onderweg.

@Willem PostNL adviseert volgens mij om retourzendingen pas na 7 januari te versturen, dus ik denk dat het dan weer wat rustiger is.

1 like