Ah ja! Echt de grotere pakketdienst word inderdaad door Ikea gedaan ja!
Vorige week schoenen besteld met een levertijd van 1-2 werkdagen. Voor 15 euro extra had ik express levering, maar dat duurde ook 1-2 werkdagen. Natuurlijk niet gedaan. Als t goed is komen de schoenen overmorgen binnen, na dus 8 werkdagenā¦
Nou PostNL heeft hier ook een leuke frats uitgehaald. Ik kreeg dit weekend een appje van de nieuwe bewoner van mijn vorige huis dat er een pakketje was bezorgd. Eind gefietst, kom ik thuis, zie ik dat er zoān sticker op zit dat het pakketje incompleet en/of beschadigd is en dat ze het opnieuw hebben dichtgemaakt āzonder de inhoud te bekijkenā. Kan gebeuren! Dus ik maak het open tref ik dit aan :
Nou goed je gaat me niet vertellen dat zoān reepje spontaan uit de verpakking is gescheurd en verdwenen is

Ja dit heb ik ook inderdaad⦠echt jammer want vond die app zo goed werken!
Nou, kan wel hoor. Ligt er maar net aan hoe stevig de verpakking is. Ik had pas een pakketje aan 2 kanten open. Geen idee wat daar in zat, niet gekeken.
Ja dat het verzenddoosje opengaat kan ik me ook voorstellen, zoals ik al zei, kan gebeuren, maar dit doosje met chocolaatjes zat dus ik het verzenddoosje. Die reepjes zitten vrij strak verpakt, dus die kunnen ook niet schuiven ofzo. Het karton is verder ook niet beschadigd qua gedeukt ofzo, behalve dat het dus is opengescheurd. Maar ik hoop dat iemand er blij mee is geweest!
Ja ik moet het ook handmatig toevoegen in de app! Heel irritant, nadat ik de code thuis kreeg zijn de eerste twee pakketjes automatisch gegaan maar daarna ging het al mis. Heb ook al de app opnieuw geĆÆnstalleerd maar dat heeft bij mij ook niets geholpen.
Geen irritatie maar een vraag.
Ik zie dat ze bij mij in de buurt een pakketautomaat hebben en op de DHL site staat dat je daar ook pakketjes kan retourneren. Hoe werkt dat dan? Want normaal krijg je een bewijsje.
Verder zijn de pakketpunten bij mij dicht of alleen open als ik aan het werk ben.
Je geeft op de automaat aan dat je iets verstuurd ipv ophalen.
Dan scan je de retour label en dan moet je intoetsen in welke kluis qua grote je pakje past.
Daarna moet je je e-mail invullen.
Daar krijg je dan een bewijs naartoe gestuurd
Thanks!
Is post Nl nog niet op de hoogte van de lockdown? Mijn pakket gaat naar een gesloten pakketpuntā¦
Haha handig dan
Viel mij ook op trouwens , dat ik laatst in de PostNL app zelf ook kon kiezen om me pakket naar een gesloten PostNL punt te laten sturen𤣠schiet dan niet echt op natuurlijk.
Een ander iets over DHL
Het lijkt wel of die niet meer aan Corona regels doen ? Iedere bezorger staat automatisch met het pakket in handen om aan te geven, ipv voor je deur neer leggen
En moest vd week zelfs weer gewoon tekenen, wat de bezorgers ook vanwege corona zelf deden?
Die āregelsā heb ik nooit gesnapt. Het maakt toch niet uit als iemand het pakket aanraakt - neerzet - en iemand anders het pakket aanraakt, versus, iemand geeft het pakket met gestrekte armen aan iemand anders die het ook met gestrekte armen aanpakt. Dan hou je toch ook afstand en je raakt elkaar niet aan.
Het gaat om de 1,5 meter afstand, die garandeer je niet door het pakket aan te geven ipv neer te leggen.
Hebben meer mensen dat hun LookFantastic nesteling heel lang onderweg is?
Als ik aan moet bellen voor een pakketje staat ik altijd met gestrekte arm met het pakketje te zwaaien. zo van: alstublieft, ik blijf uit de buurt.
Ik heb dat inderdaad ook, irritant hoor. Het is inmiddels een automatisme geworden om die pakketten zelf toe te voegen.
Echt super irritant.
Ik heb op twitter al mijn bevindingen aangeleverd, toen is het naar de klantenservice gezet. Kreeg ik letterlijk een mail of de tijd van mijn telefoon wel goed stond. Sommige klanten hadden hem tien minuten naar voren staan en daardoor zou de app niet goed functioneren. Heb terug gemaild dat dit niet het geval is en ik denk dat het een probleempje in hun database wellicht is. (Ik weet nite waar ze mee werken maar als ik ergens een bepaald vakje aanpas in een database, dan krijg je ook geen notificatie meer. inhoudelijk kan ik er niks over zeggen) Nu heb ik daar geen reactie meer opgehad, maar heb ik wel vandaag voor het eerst weer een pakket in mijn overzicht automatisch gekregen!
Wat vervelend dat de klantenservice niet goed meedenkt! Dat zouden ze wel moeten doen. En waarom zou je sowieso de tijd van je telefoon verkeerd zetten, haha, ik dacht dat de tijd automatisch goed stond op smartphones? Wel fijn dat er inmiddels alweer een pakketje vanzelf in je app gekomen is. Misschien zijn ze het probleem aan het oplossen.
Ja helaas wel. Voor kerst besteld en staat nog steeds op āpakket is aangemeld maar nog niet gearriveerd bij dpdā. Inmiddels hebben ze mn pakket als vermist aangemerkt. En de producten die ik had besteld zijn uitverkocht dus daar kan ik ook doei tegen zeggen.