Pakketjesirritaties

Postcode in combinatie met het adres. Tenminste: bij brievenbuspost. En dan zal ie waarschijnlijk op de verkeerde plek in de bundel terechtkomen. En dan ligt het maar net aan de bezorger wat ermee gebeurt. Ik zou hem bezorgen, maar ja.

1 like

Hmm ja het is inderdaad een brievenbus pakket! De postcode die ik heb ingevuld hoort wel ook bij deze straatnaam (maar andere nummers) dus hopelijk komt het goed.

Het was ook zo’n super verwarrend adres met een huisnummer in de vorm van 34-12B. Waarom ze niet gewoon beginnen bij 1 en normaal verder optellen is me een raadsel. :sweat_smile:

Wij hebben 3 wijken hier die zo ongeveer zijn. En dan ook nog eens geen straatnaam. Maar dan is het echt [wijknaam] 3301 ofzo.
Maar meestal worden pakketjes in een andere tas gedaan dan de post, dus kans bestaat dat de bezorger helemaal niet naar de postcode kijkt.

1 like

Kennen jullie Picqer toevallig? Ik heb iets besteld bij een webshop en als ik op de trackinglink in de mail klik kom ik alleen op een pagina van Picqer met de status verzonden, maar verder niets over een verwachte leverdatum. Krijg je die nog wel? Of is dit alle beschikbare info?

Anderhalve week terug heb ik een retourpakketje naar Denemarken moeten sturen, dus dat ik nu nog niks gehoord heb vind ik niet zo heel gek. Wat wel heel irritant is, is dat ik had afgeleverd bij een dpd punt en geen verzendbewijs kreeg. Toen ik er naar vroeg zei de jongen achter de balie dat hij dacht dat het automatisch zou gaan. Ik had toen zoiets van ‘ja met postnl krijg ik het ook vaak via de mail dus zal wel’. Maar goed, geen verzendbewijs gekregen en nu stress ik m dat het allemaal goed gaat met het pakketje :grimacing:

Picqer is magazijnsoftware en zelf geen vervoerder (maar kunnen wel een koppeling maken met verzenders) dus wellicht de verkeerde link gekregen?

Haha nou ik heb het pakketje net binnen gekregen, maar ze hebben het uiteindelijk met de brievenbuspost verzonden, dus dit is denk ik ook alles wat ik had moeten krijgen. Alsnog bedankt! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Sorry voor de dubbelpost alvast! Ik heb ruim 2,5 week geleden twee bloempotten besteld, die kreeg ik anderhalve week geleden binnen, maar ze hadden de verkeerde maat geleverd. Ze waren ook echt veel te groot, ik kon er helemaal in zitten, dus ze stonden ook behoorlijk in de weg haha. Afijn, ik had het bedrijf gemaild en gevraagd of ze de potten konden komen omruilen voor de goede maat. Voor ze dat konden doen moest ik eerst foto’s sturen als bewijs dat ze echt zulke grote potten hadden geleverd, dus ik foto’s gemaakt en opgestuurd. Na een paar dagen kreeg ik bericht terug dat het inderdaad fout was gegaan en dat ze de goede potten klaar hadden gezet en de verkeerde zouden worden opgehaald. Gisteren kreeg ik eindelijk een track en trace, maar daar stond in dat het bezorgmoment de dag ervoor was, dus dat ging ook al niet helemaal lekker. Nu staat net de vervoerder aan de deur, ik blij, komen ze alleen de oude potten ophalen en moeten die nieuwe nog worden geleverd. Dus ik heb maar weer een mailtje gestuurd om te vragen naar de track en trace voor de potten die ze zouden verzenden. Meine gutte wat een gedoe om twee bloempotten.

Ik ben al anderhalve week aan het wachten op een brievenbuspakketje. Bol heeft het nu maar opnieuw gestuurd en die heb ik wel al ontvangen. Maar die andere wordt iedere dag gescand door postnl en dan staat er aan het einde van de dag weer, sorry er is vertraging.

Wij hebben weer een nieuwe postnl bezorger (al de zoveelste) en deze beste meneer praat geen Nederlands. Hij zegt helemaal niks, duwt het pakketje in je handen en mompelt dan iets wat door kan gaan als alsjeblieft maar dan echt super gebrekkig Nederlands en amper te verstaan. Als er iets is of je zegt iets dan wappert ie met zijn handen want dat begrijpt hij allemaal niet.
Gisteren was hij meer dan een uur te laat (kan gebeuren natuurlijk) maar vervolgens staat hij hier pal voor de deur ongeveer een half uur super agressief in zijn bus te bellen terwijl ik zit te wachten tot hij eindelijk eens mijn pakketje gaat pakken.

Daarbij zijn ook echt heel vaak dozen kapot, gedeukt of zelfs opengesneden langs het tape sinds hij ze bezorgd maar als je er iets van zegt haalt ie zijn schouders op en dat is het dan.

Oh en tegenwoordig moet je ook als je moet tekenen voor een pakketje de laatste paar cijfers op je ID/rijbewijs/paspoort geven, maar deze kerel duwt gewoon zonder iets te zeggen die scanner zo bam in je handen waardoor je dus gewoon moet tekenen?

Echt zo vaag. Snap dat hij ook gewoon geld wil verdienen en vind het ook top dat hij op deze manier een kans hiervoor krijgt, maar dit werkt echt niet.

1 like

Ik had iets besteld en het zou vrijdag komen vanuit Engeland en het is nu in Keulen😃

1 like

Ik had laatst een pakketje aangenomen voor de overburen, na een paar dagen aanbellen deden ze steeds maar niet open terwijl ik wel licht zag branden (??) kwam ik erachter dat de bezorger het pakket uberhaupt niet daar moest afleveren maar bij een straat hierachter. De straatnaam lijkt op elkaar en de postcode verschilt 1 letter. Het briefje in de bus is dus ook niet aangekomen bij de rechtmatige ontvanger. Maar ja, ik heb geen zin om het helemaal daarheen te brengen (het is een bedrijvenpand en ik weet de weg daar niet) en ik snap ook niet dat die persoon niet in de track&trace kan zien dat het bij mij is afgeleverd (dat noteert PostNL toch ook?) en dat diegene het vervolgens komt ophalen. Als het mijn pakket was dan had ik allang uitgezocht waar het lag. Maar ja, misschien zit er niks van waarde in en heeft het bedrijf het opnieuw gestuurd. Nu ben ik in dubio of ik het gewoon weggooi, kijk wat erin zit, of moeite ga doen om het retourafzender te sturen, of moeite doen om het proberen zelf te bezorgen. #geenzin

Ik zou gewoon retourafzender doen.

Weggooien vind ik best wel lullig van je :confused:

Ik zou het langsbrengen als het maar een straat van me weg zou zijn - met enige tegenzin haha, maar kom op, jij zou ook niet willen dat iemand gewoon iets van jou wegpleurt toch?

Of idd gewoon retour afzender.

13 likes

Retour afzender of langs brengen. En volgens mij wordt alleen het nummer genoteerd en niet de straat.

1 like

Gadver, kreeg vandaag mijn Vinted bestelling binnen ( een broek) en de verkoopster had het in een Albert Heijn tas verpakt, prima, maar niet als er allemaal broodkruimels inzitten.
Ik wil geen broodkruimels in m’n broek, bah.

6 likes

Ik zou het even brengen.
Zeker met veel thuiswerken is het nu echt lastig als bedrijf om pakketjes te managen. En een foutje kan altijd gebeuren, vind t nietbzo netjes als je t weggooit en als je t gaat retourneren is dat net zoveel moeite als even afgeven toch

3 likes

Ze noteren het niet altijd goed hoor. Wij hebben ook weleens geen briefje in de bus gehad en op de track eens trace stond alleen dat het afgeleverd was. Begin dan maar te zoeken… Dan hoop je in het goede van de medemens om toch je pakketje te krijgen.

3 likes

Ja jullie hebben gelijk, misschien is het inderdaad niet te traceren dat het hier is afgeleverd waardoor niemand het komt halen. (Slechte zaak eigenlijk wel, dat het zo makkelijk kwijt kan raken doordat de postbode niet goed leest en er behalve huisnummer niets genoteerd wordt)

Ik ga het retourafzender sturen want dan ben ik in 1x klaar i.p.v. dat ik daar misschien voor een dichte deur sta.

1 like

Of ze zijn gewoon aanwezig? Waarom breng je het niet even langs?

2 likes