Pakketjesirritaties

Oh gelukkig! Dan wacht ik nog even af.

Gaat goed met dpd. Volgens hun konden ze mijn pakket niet bij de parcelshop leveren omdat die dicht was terwijl die dus gewoon open is

Een ander pakket dat nog steeds in Frankrijk is en dus nog door Chronopost wordt gedaan zou volgens de tracking zijn opgehaald door de koerier maar zegt nu dit:

Snap er niks meer van. Welke bestemmeling? De chauffeur? Of wat?

De bezorger stond net al voor mijn neus, sneller dan verwacht :smile: Er zal wel een foutje in het track & trace systeem zitten.

2 likes

Wat is uberhaupt een bestemmeling haha

3 likes

De persoon naar wie het pakketje gestuurd wordt, in dit geval @BiloxiParish dus.

Maar het is nog steeds in Frankrijk. Dus dat is ook raar

Ja dat is sowieso raar inderdaad. Kan je ze contacteren?

Ja je kunt bellen maar ik spreek geen Frans dus dat wordt een beetje lastig. Heb de verkoper gevraagd of zij misschien weet hoe dat zit maar zij zegt alleen maar dat het onderweg is

Nou dat ze in het vervolg gewoon even opletten aub

4 likes

Misschien of ze je oude adres definitief uit het systeem willen verwijderen? Dat je zeker weet dat dit in de toekomst niet nog een keer voorkomt.

2 likes

Laat ze het zelf ophalen op het oude adres en het opnieuw bezorgen op je echte adres. Dat zou ik eisen

3 likes

De avondbezorger van DHL is zo’n lul. Gisteren kreeg ik twee pakketjes. Een paste wel door de brievenbus, de ander niet. Hij heeft niet aangebeld en nu gaat het pakket retour. Dit was de eerste bezorgpoging. Hij staat letterlijk voor de deur van de flat, de deurbel is twee centimeter verder dan de brievenbus, waar dus wel het ene pakketje in zat.

Ik heb nu dus een twitter gesprek met DHL waarin telkens de track & trace code dump. Daar zijn ze wel heel aardig. Ik ben wel bang om ineens een agressieve man aan de deur te hebben. Maar doe je werk??

1 like

DHL vind ik altijd zo veel minder doen voor gevoel dan PostNL. Ze zijn meestal wel sneller met reageren maar zoals in dit geval, je pakket zal toch retour gaan waarschijnlijk. heb dit laatst voor het eerst meegemaakt.

Ja dat zeiden zij ook al maar ze gaan het in ieder geval tegen de bezorger zeggen. Dat vind ik wel fijn.

1 like

:grimacing: Ik zag tijdens mijn eigen postronde een pakketje van DHL ergens gewoon op de oprit achter het hek liggen open en bloot. Gelukkig voor die mensen regent het niet, al hoop ik niet dat ze er met de auto overheen rijden. En bij een appartementencomplex lag er 1 in de centrale hal.

Heeft iemand tips?

Krijg een aanmaning van afterpay dat ik een armani horloge zou hebben besteld. Inmiddels ook €40 aan administratiekosten gezien al 2 maanden niet betaald.

Heb echter nooit dit horloge besteld? Denk dat ik slachtoffer ben geworden van fraude.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2021/bestelfraude-via-afterpay-kinderlijk-eenvoudig

Moet ik nu afterpay maandag bellen of aangifte doen? Ook geen idee hoe ik persoonsgegevens van mij moet blokkeren of aanpassen…

Eerst contact met hen opnemen en zo nodig alle gegevens van die bestelling opvragen. Als dat niet jouw gegevens zijn of jij kunt aantonen dat jij die bestelling niet geplaatst hebt, zou je aangifte kunnen doen omdat jouw gegevens zijn gebruikt.

Een vriendin van me heeft dit ook gedaan en zij kreeg zelfs bericht dat er een deurwaarder bij kon komen en heeft toen dus aangifte gedaan en met die papieren zou een deurwaarder dan ook niets mogen/kunnen

1 like

Heb jij je pakketje al binnen inmiddels? Bij mij is niets meer veranderd sinds 14 juli, heb ze net een mail gestuurd met verzoek tot refund.

Balen voor je!

Bij mij duurde het lang maar was er wel steeds beweging. Gisteren is er een afleverpoging gedaan maar volgens de vervoerder (YunExpress? nooit van gehoord) is dat niet gelukt omdat het adres incorrect is. Aka ze konden mn deurbel niet vinden… Heb ze nu gemaild en de klantenservice van Everlane ook. Maar ik ben benieuwd of het nog goed komt want in de tracking info staat dat het pakket weer onderweg is naar de verzender. :woman_facepalming:t3:

Zeker even contact opnemen met afterpay, dan kunnen zij de betaling alvast pauzeren zodat je geen verdere herinneringen krijgt. Ze kunnen dan ook aangeven of het nodig is om aangifte te doen, als het op jouw naam besteld is dan is het inderdaad identiteitsfraude