Pakketjesirritaties

Update, pakket is onderweg, er is hoop :wink:

1 like

Ik heb bij Shein besteld voor de eerste keer en leverdatum zou 30 juni - 2 juli zijn. Alleen nu staat de status al best een paar dagen zoals onderstaande afbeelding. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Heb je het toen uiteindelijk wel ontvangen?
Via DHL site staat er dat het wel is aangemeld maar nog niet is aangekomen.

Ik bestel nu al voor de tweede keer deze maand iets bij bol.com (meerdere artikelen) en het ene deel komt met DHL en het andere met PostNL :woman_facepalming: allebei op dezelfde dag ook. Heel vreemd (en irritant)

Bestel je dan niet bij een andere verkoper op Bol?

2 likes

Ik zou een pakketje krijgen vanmiddag, maar waarschijnlijk niet thuis dus ik dacht laat ik mijn buurvrouw en de bezorger ontzien en het op een ophaallocatie aan laten komen.

Toen ik daarop klikte stond er ‘ophalen zaterdag vanaf 15:00’ dus ik klik. Komt er dan in de app te staan ophalen maandag vanaf 15:00 :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

Nog via twitter geprobeerd maar die medewerkers konden het ook niet meer aanpassen.

Echt irritant

5 likes

Met de nieuwe regels qua import enzo duurt het nu ook gewoon echt lang

Ja, hij komt vandaag als het goed is. Maar als je wat moet betalen hoor je dat van te voren neem ik aan toch? Want had begrepen dat Shein aangaf dat het bij hen niet het geval zou zijn?!

DHL is zoooo kut de laatste tijd. Gewoon niet aanbellen en je pakket in de foyer leggen, ook al zit er voor honderd euro aan spul in. Gisteren kreeg ik bericht ‘u bent niet thuis’ terwijl ik er gewoon was en de deurbel het ook doet. Nieuwe bezorgafspraak gemaakt voor vandaag na 16.00, krijg ik een bericht dat ze om 2 uur komen. Ik snel in de app zetten dat ze hem nu wel in de foyer mogen leggen (ding van een tientje), maar nee hij gaat nu ineens naar een servicepunt. Waar ik dan pas over een week weer heen kan door de irritante openingstijden en werk.

1 like

Nee is echt allebei van bol.com zelf, daarom is het zo vreemd
 nu al twee keer gebeurd

ik weet niet wat DHL heeft maar ook als je tijden veranderd dan pushen ze gewoon de oorspronkelijke tijd door. denk dat ze het gewoon te druk hebben of hun systeem niet goed werkt.
Dan denk ik weer; wij moeten niet de dupe zijn van jullie domme gedrag.

Waarom kunnen ze in Ierland niet aan normale postcodes doen? En waarom moet ik per sé een postcode invullen van PostNL. Omg, dit pakket gaat nooit aankomen :sob:

1 like

DHL heeft net een pakketje helemaal platgedrukt zodat het in de brievenbus past. Volgens mij kost dat meer moeite dan aanbellen en naar boven met de lift.
Er had iets breekbaars in kunnen zitten maar gelukkig was dat niet zo.

Mn pakket van Everlane ligt al 11 dagen in Parijs “in clearance processing” :expressionless:

Ter vergelijking, twee weken ervoor had ik een pakketje van Everlane die alleen in Amsterdam 2 dagen bij de douane heeft gelegen

Ik denk pech gehad met dat het pakketje net Europa binnenkwam toen de nieuwe regels van kracht werden?

1 like

Ik heb, omdat ik niet thuis was, een pakketje naar een ophaalpunt laten sturen. Daar was ik vandaag maar het pakketje helaas niet. Die ligt blijkbaar bij een ophaalpunt 10km verderop?

In de track en trace staat dat mijn pakket tussen 12.15 en 14.15 bezorgd wordt. Het is er nog steeds niet :triumph: skiet op!

Ik heb ook gedoe met een pakket van Everlane! Inderdaad ook eerst naar Parijs gegaan (waarom ĂŒberhaupt), maar staat wel op ‘cleared customs’ nu bij mij. Alleen na 2 dagen nog steeds niet in NL. Waarom moet dat zo lang duren?

Helemaal niet aan de nieuwe btw-regels gedacht als oorzaak, maar Everlane verrekent die kosten toch al direct dus daar lijkt het mij niet aan te liggen (en het was boven 22,- :smile:)

1 like

Ik heb ooit iets gekocht via Vinted en toen zaten er vlekken in. Terugsturen kostte me meer dan het shirtje ĂŒberhaupt gekost had en toen kon ik niets anders dan het maar okĂ© vinden en de verkoopster kreeg dr geld. Denk dat als zij het niet terugstuurt jij uiteindelijk automatisch je geld krijgt.

Bij mij ook precies sinds die dag gecleared, maar sindsdien geen verandering meer. Ik had ook al contact gehad met Everlane, ze zeiden dat er nu veel vertragingen zijn, als het eind komende week niet binnen is of geen verandering in status (wat dus inmiddels wel gebeurd is) dan is het pakketje als verloren beschouwd en krijg ik een nieuwe of geld terug. Maar omdat de status inmiddels veranderd is, denk ik dat het gewoon heel traag gaat maar niet verloren is.

Ah, dank voor de info. Zou balen zijn zeg als die pakketjes kwijt zijn! En enorm zonde natuurlijk. Bij mij is er sinds 14 juli geen verandering in status meer geweest, begin er wel een beetje een hard hoofd in te krijgen

1 like

Ik bestel zaterdag bij h&m.
H&M vandaag om 16.06: uw pakket is vertraagd.
Ik: had ie al verzonden moeten zijn dan?
H&M om 20.16: uw pakket is verzonden.

Sinds wanneer is h&m zo snel?

2 likes