Pakketjesirritaties

Iemand heeft op vinted een rok van me gekocht. Ik gaf zaterdag aan dat ik corona had en dat ik het vandaag op de post zou doen. Nu wil ze de rok niet meer maar ik mag het geld houden? Maar hoe kan ik dit nu goed afhandelen?

Ze zegt dit btw maar de vertaling is slecht

Bonsoir. Si vous avez eu le Corona, je préfère pas prendre la jupe. Vous gardez l’argent. C’est pas grave. Merci.

Ik heb gisteren iets besteld, maar blijkbaar vergeten mijn huisnummer in te vullen. Heel stom van mezelf natuurlijk, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat je iets kon bestellen zonder je huisnummer in te vullen. En nu is het dus verzonden zonder huisnummer.

Goedenavond. Als u Corona heeft wil ik de rok liever niet krijgen. U houdt het geld. Het is niet erg. Bedankt.

Zoiets volgens mij :joy:

Ja ik heb het maar gewoon gecanceld hahaha en ze stuurde nog bonne souree dus het zal wel goed zijn

3 likes

Alsof coronadruppels op een rok het een week met de post overleven :grimacing:

Ik heb die rok ook niet eens gedragen, hij zat nog in het shein zakje, maar die vrouw zei later nog dat ze erg bang was

1 like

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn :grinning_face_with_smiling_eyes:

@Luzarl ik vind het wel een soort zielig dat diegene zó bang is :heart:

Oke het pakket is per ongeluk retour gegaan. Hoop wel dat dat goed gaat en verwerkt wordt. Nu heb ik vandaag het eerste pakket, dat kwijt was geraakt en al was geannuleerd, wel ontvangen (drie weken later) :woman_shrugging:t3: Ik volg het allemaal niet meer.

Niet per se irritatie maar heeft iemand bij zalando wel eens dingen geretourneerd zonder zak? Er staat dat die niet nodig is maar van andere winkels loop ik die altijd zo spastisch te bewaren en heb ik nu niet gedaan maar wil toch dingen retour zenden.

Edit. Het staat ook in de mail. Vind t zo gek. Maar hun pakken t waarschijnlijk weer uit, extra werk enzo.

Ja, omdat de zak toen al kapot was (bewaar ze normaal ook voor retour sturen). Ging gewoon goed!

1 like

Heel vaak, is nog nooit een probleem geweest.

1 like

IKEA komt vandaag een tafeltje/rekje brengen zodat mijn oven eindelijk een plekje heeft (best groot zwaar ding dus kan niet zomaar op een krukje en past niet op het aanrecht) en ik die kan gebruiken. Artikel was niet op voorraad bij de winkel hier in de buurt dus dat was geen optie. Ze zouden vanochtend tussen half 11 en half 1 komen, niemand gezien. Nu staat er ‘we hebben wat vertraging opgelopen, we bezorgen je pakket zo snel mogelijk (uiterlijk 22:00)’. Maar er staat ook ‘Groot pakket naar je onderweg! Zorg dat je thuis bent, dat scheelt weer tillen’. Flikker op IKEA ik had nog allerlei plannen voor vandaag :roll_eyes::angry:

1 like

Ah top, uiteindelijk veranderde de melding in ‘we gaan het niet halen, houd de app in de gaten voor een nieuw bezorgmoment’ dus ik ben de deur uit gegaan. Krijg ik net een melding ‘we hebben je gemist’ ja no shit sherlock, wat een gezeik. Nu moet ik morgen die reuze doos zelf bij een punt gaan ophalen :neutral_face::+1::roll_eyes:

Ja, ze pakken het toch weer opnieuw in voor verkoop lijkt het. Ik had een keer een aantal beha’s besteld in verschillende maten, maar dezelfde modellen. Zat allemaal in een ander zakje, ene met merklogo, ander blanco en soms zelfs met een hangertje en de ander niet. Terwijl het dan alleen een andere maat was. Wel blij mee eigenlijk dat het dan niet weggegooid wordt zoals veel andere bedrijven volgens mij wel doen met retouren.

1 like

DHL: we komen vandaag langs tussen 12:00 en 18:00 maar het pakketje past door de brievenbus. Dus ik was weg. Krijg ik een melding: we konden het pakket niet bezorgen dus maandag na 14:30 moet je het maar lekker zelf ergens ophalen. :expressionless:

Normaal geef ik altijd aan dat het in de papiercontainer mag als ik niet thuis ben, nu dus niet omdat ik dacht dat het niet nodig was. Zo irritant.

1 like

Ik zag DHL LANGSRIJDEN en nu krijg ik een bericht dat “ze niemand thuis hadden aangetroffen” :triumph:

Ik kreeg vanochtend de melding dat mijn pakket tussen 15:00 - 17:00 komt. Kreeg uurtje later een mail met een excuus dat ze het aflevermoment hebben gemist. Maar het pakket is nu wel nog onderweg. Ik vind het spannend!

1 like

Nu paar uur later is het pakket retour want ‘geadresseerde is onjuist’ het blijft bijzonder gaan bij PostNL. Met de pakketbezorger die er vaak in de ochtend is 0 problemen maar zodra de tijd iets anders is.

Haha omg UPDATE. Ging op Twitter klagen en of ik was niets thuis (? Ik ben de hele dag thuis geweest) of het adres van het pakket kwam niet overeen met het adres van mij… MAAR in de t&t staat hetzelfde adres als wat ik opgaf. Echt wat een onzin. Maar welke van de twee hèt nu was kan men ook geen antwoord op geven.

Ik heb deze week een pakketje retour gestuurd. Kreeg ik gister een mail dat m’n pakket klaar lag op het afhaalpunt, is het dus per ongeluk daarheen gegaan. Ik heb het retourlabel wel gebruikt (sticker is van het retourformulier gehaald) maar deze zit niet op de doos. Heb meerdere pakketjes teruggestuurd maar daar heb ik al een ontvangstbevestiging van gehad. Op het t&t bewijs staat het goede adres. Zo raar?? Snap er niks van.

Ik kreeg net deze e-mail van dpd. Alleen is dit pakket punt op een half uur rijden, dat is toch niet in de buurt? Iemand dit ook een keer gehad? Wil ook niet dat hij retour afzender gaat dus denk niet dat ik veel keus heb.