Pakketjesirritaties

Update: de bezorgers lachten me gewoon uit toen ik vroeg of ze me wilden helpen het de trap op te tillen, maar mijn vriend is uiteindelijk gekomen en we hebben het samen met pijn en moeite in mijn huis gekregen :+1:

Dussss… Ik had eindelijk contact met de klantenservice van Uniqlo. Krijg gelukkig mijn geld terug. Geen idee of ze het item nou hebben ontvangen of niet. Krijg ik vandaag ineens een bericht in de PostNL app dat er een zending van Uniqlo is bezorgd bij de buren maar ik heb niks besteld. :see_no_evil: Nu de hele middag in spanning wat daar in zou zitten. Een cadeautje? :joy: Of het is mijn kwijtgeraakte zending…?

1 like

Zal wel je zending zijn, zo vrijgevig zijn webshops niet.

3 likes

Ja ik denk het ook. Maar wel heel frappant dat precies als het opgelost is die zending ineens boven water komt.

1 like

Dat is de Law of Shipping.

4 likes

Het was inderdaad mijn eigen zending en het PostNL punt heeft het gewoon fucked up want ze hebben niet het label erop geplakt zoals afgesproken (mijn eigen adres / het oude label was nog zichtbaar) :tired_face: De les die ik al een week na het versturen geleerd had: eerst zien, dan geloven. :sweat_smile:

Nou ja, nu krijg ik als het goed is mijn geld terug en kan ik misschien iemand anders hiermee blij maken.

Is het niet veel logischer om alsnog het pakket naar Uniqlo terug te sturen? Als je de retourzending zelf moet betalen zou je ze om een shipping label kunnen vragen.

9 likes

Zelf gelukkig nog geen problemen met DHL gehad, maar heb het in dit (en andere) topic(s) geregeld voorbij zien komen.

2 likes

Zou je dit niet in het complottheorieën topic moeten plaatsen?

2 likes

Oh, zie door jouw reactie nu dat ik de tekst verkeerd gelezen had en dat het gaat om een vermoeden van een pakketjesontvanger. 🥲 Sorry. Ja, dan zou ie daar ook goed kunnen passen.

Daar kan Johan Nijenhuis een spannende romcom van maken.

Appie is een geliefde pakketbezorger die dagelijks de niet bezorgde pakketjes aflevert bij de sigarettenwinkel van Willemijn. Helaas zijn mensen door het normaliseren van thuiswerken vaker thuis, waardoor Appie steeds minder vaak een goed excuus heeft om een blik op te vangen van Willemijn. En Willemijn baalt dat haar winkel steeds minder klandizie trekt. De twee besluiten samen met een plan te komen om het aantal bezoekers te vergroten. Appie doet steeds alsof mensen niet thuis zijn, waardoor hij vaker bij Willemijn kan komen. Totdat de vader van Willemijn, Gerard, erachter komt wat er echt aan de hand is. In de tussentijd zijn er allemaal complottheorieën geboren. ‘DHL is de duivel, Appie vervoert vooral andere waren en gebruikt zijn pakketbezorging als dekmantel.’ Uiteindelijk gaat Gerard ook in dat laatste geloven waardoor hij de politie belt, Appie wordt ondervraagt en geeft aan alleen naar een reden te hebben gezocht om Willemijn vaker te kunnen zien. De twee stappen in het huwelijk en de trouwringen worden op tijd via de post bezorgd.

7 likes

Haha, ik vond hem vooral erg grappig

4 likes

Wordt ondervraagt :sob:

2 likes

Ik ging net een pakketje afleveren en die vrouw was echt zo chagrijnig. Eerst zuchten omdat ik geen barcode had (ja sorry die kreeg ik gewoon niet, je moet het maar doen met het antwoordnummer) en ze daardoor meer handmatig moest doen. En toen zuchten omdat ik me identificeerde met m’n id-kaart en niet met een rijbewijs (ja sorry ben wandelend want :sun_with_face:) en ze daardoor nóg meer handmatig moest doen.
Werk niet met klanten als je ze haat aub

3 likes

Zo bloedchagrijnig zijn ze ook bij het pakketpunt op loopafstand van mijn huis. Ga daarom altijd naar een ander punt met de auto. Veel meer moeite, maar dat eeuwige gesteun en gepuf vind ik zo irritant.

3 likes

ik krijg die vraag van het rijbewijs ok heel vaak. ja prima dat je het dan kan scannen, dat het dan makkelijker is. maar wellicht is het dan ook handig als ik een rijbewijs heb. “Weetje het zeker dat je geen rijbewijs bij je hebt” (Nadat je zegt dat je geen rijbewijs hebt)

10 likes

Ohja dus een rijbewijs mag officieel niet als identiteitsbewijs worden gebruikt (of is dit inmiddels achterhaald?) Maar bij postnl willen ze juist dat je dat gebruikt. Om het allemaal maar ff makkelijk te maken :woman_facepalming:

2 likes

Mag wel, maar is geen reisdocument

1 like

Daar zat ik mee in gedachten idd! Thanks!

3 likes

Echt zin om nu nooit meer mn rijbewijs te gebruiken

5 likes