Pakketjesirritaties

Waar ik in hekel aan begin te krijgen dat sinds ik thuis ben met een pasgeboren baby en we op de raam een sticker hebben van hoera een meisje, zijn we het afhaalpunt geworden van de straat :rage:. Ook van de buren die ik nooit eerder heb gezien.

Mijn kraamzorg had de eerste pakketten aangenomen en ik daarna ook, maar achteraf dacht ik pas dit is toch helemaal niet handig dat steeds de bel gaat in de avond en ik soms alleen zit te voeden en dan naar de deur moet rennen.

Moet denk ik bij het eerst volgende pakket van de buren het direct weigeren. Volgens mij liegen de post bezorgers ook dat ze al m’n buren al hebben geprobeerd maar dat er niemand thuis is.

3 likes

De PostNL bezorger komt altijd tussen 07:30-10:00 langs. Doordeweeks vind ik dit wel prima maar in het weekend verzet ik altijd mijn bezorging naar een later tijdstip of dat ik het ergens kan ophalen. Maar mijn buurvrouw, die schijnbaar nooit thuis is doet dit niet. Nu dacht ik al slim te zijn en de bel uit te zetten maar afgelopen weekend stond de bezorger om 07:45 bij mij te kloppen :cry:. Misschien ook meer een buurvrouw irritatie dat ze misschien ook eens thuis kan zijn als er pakketjes voor haar zijn.

2 likes

Ik wacht op een pick up van m’n pakketje. Vraag me niet waarom ik dit heb gekozen, want zit dus al vanaf 11.00 te wachten omdat de beste meneer of mevrouw tussen 11.00-15.00 kan komen. Moet nog van alles doen buiten de deur, maar ja zal je zien dat ze komen als ik er niet ben. Echt stom van mezelf dus. Moet ook allemaal stomme dingen doen buiten de deur en het waait dus mega hard dus had het liever al gedaan om daarna verder thuis te chillen, maar neeee helaas

Edit; klagen helpt, hij kwam er net aan. Nu Corrie trotseren

2 likes

Heb een stoel en tafeltje gekocht via Fonq zou gratis geleverd worden door postnl extra@home. Hele dag thuis gebleven, opeens krijg ik een berichtje dat het is afgeleverd en ik een beoordeling wil geven. Niks is geleverd, buiten en in tuin gekeken want je weet maar nooit. Gelijk contact opgenomen, kan alleen via Whatsapp, gaven ze aan om de foto te bekijken omdat het waarschijnlijk bij de buren bezorgd is. Foto laat duidelijk niet mijn gang zie noch die van de buren. Weer berichtje gestuurd maar nog geen antwoord.

Super raar dit ook omdat Fonq aangaf dat postnl de meubels zou uitpakken en een foto maken ter controle en verpakking weer zou meenemen.

Zo balen dit :frowning:

• Update -

Fonq heeft nieuwe zending meubels gestuurd, andere meubels waren op verkeerd adres geleverd in zelfde straat maar ander nummer en in andere stad… Die zouden apart worden opgehaald en gingen retour. Heel erg blij met reactie en snelle handelen van Fonq.

1 like

Argh. Niet zozeer pakket irritatie maar toch ook weer wel. Mijn man had nog spullen van zijn oude werk, maar die hadden het kantoor hier opgeheven. Na een jaar had ik hem zover die spullen op te sturen naar kantoor ergens anders in het land. Verstuurd naar antwoordnummer. Hebben we het pakket net retour gekregen omdat ze het niet opgehaald hebben. Zucht. Wat mij betreft doen we het weg maar mijn man moet er over nadenken…

2 likes

Huh dat laatste snap ik niet helemaal

2 likes

Je zou bijna denken dat dit er uiteindelijk alsnog met de normale pakketpost is uitgestuurd.

2 likes

Jaa dat kan maar dan alsnog bij de verkeerde

Ik wist niet zeker of ik binnen het tijdvak thuis zou zijn, dus heb een pakketpunt opgegeven voor de zekerheid, dacht dan maak ik het makkelijker voor de bezorger staat ie niet voor gesloten deur/hoeft ie niet bij buren aan te bellen. Heeft die lamlul het pakket naar een totaal ander pakketpunt gebracht :weary: En dan niet naar ƩƩn van de twee andere punten die ook redelijk dichtbij zijn, maar natuurlijk naar ƩƩn in een paar buurten verderop waar ik dus hartstikke lang voor moet lopen (geen auto). Argh wat irritant dit zeg.

3 likes

Ik had iets besteld waarvan ik wist dat het zwaar ging zijn, dus ik had bewust voor thuisbezorgen gekozen. Ik ben gister heel de dag thuis geweest en er is niet aangebeld. Toen kreeg ik bericht dat ā€˜ze me hadden gemist’ en dat het naar een pick up point werd gebracht. Ik heb net dus met een heel zwaar pakket 2 kilometer naar huis moeten wandelen, zooo kut :weary:.

Maar ik ga geen klacht indienen omdat ik weet dat er echt ruk met bezorgers wordt omgegaan. Hij/zij zal waarschijnlijk onder tijdsdruk hebben gestaan. Ik denk echt dat als er door pakketbedrijven fatsoenlijk met bezorgers werd omgegaan, het werk ook veel beter wordt uitgevoerd.

2 likes

Ik had een fotolijstje van Sissyboy besteld en werd vandaag bezorgd. Doosje voelde echt heeeel licht aan, vond ik al gek… bleek gewoon niets in te zitten haha. Nog nooit gehad, morgen maar ff bellen.

1 like

Ik vind Budbee echt zo’n irritante bezorgservice, ze bezorgen ook alleen maar 's avonds. Mijn pakketje staat nu voor 22u gepland maar dan wil ik gewoon in bed liggen :cry: en als je wel een normaal tijdvak wil moet je nog 4 euro bovenop je normale verzendkosten betalen.

5 likes

Irritant! Ik kan meestal ook een andere bezorgdienst kiezen, haat die bezorgtijden van budbee

1 like

Ugh duurt iets terugsturen naar Asos altijd zo lang of heb ik gewoon pech? Ik heb de 19e al iets teruggestuurd, het is de 21e geregistreerd op hun local hub (?) volgens de tracker, maar sindsdien is er niets meer mee gebeurd… :expressionless:

1 like

Duurt altijd lang

1 like

Ik had twee eetkamerstoelen en een kast besteld bij Wehkamp, in ƩƩn bestelling. Het wordt geleverd via Dynalogic, blijkt nu dat er 3 track & trace nummers zijn :exploding_head: Gelukkig zijn de stoelen wel samen geleverd vanmiddag, maar de kast moet nu nog komen, gewoon een ander busje, andere bezorger.

Nohhh, ik was niet thuis en zie via de Ring de DHL bezorger mijn twee Zalando pakketten neerleggen, aanbellen en op het raam kloppen en vervolgens stapt hij in zijn auto en rijdt hij weg. Lagen mijn pakketten daar gewoon voor de deur in de regen, echt bizar!

Zojuist de melding gehad van ons dure pakket via DHL dat het is bezorgd. Geen idee waar, maar niet hier :face_with_raised_eyebrow:

Heeft iemand dit wel eens gehad? Wat moet je nu doen?

Pakket punt irritatie. Ging van de week in de ochtend naar het pakket punt hier vlakbij. 5 min op de bakfiets met peuter. Drie wat grotere Zalando dozen en 2 kleine Zalando pakketjes (beide met 1 shirt er in, dus kleiner dan A4 en plat). Was 1 Zalando bestelling maar in 5 pakketten verspreid over 2 dagen aangekomen.

Veel hou ik maar per pakket wat bezorgd was ging er ook iets retour. Pakket punt is niet groot, een lokale Primera die dus de pakketjes in de winkel moet stallen totdat PostNL ze ophaalt. Heb vaak met ze te doen, toch ging ik naar hun in plaats van 20 min fietsen naar de volgende want het waaide hard en durfde met peuter en de grote dozen niet een stuk verder te fietsen.

Kom daar aan, staat nog bijna niks qua pakketten. Ze scant de drie grote en daarna haal ik de 2 kleine uit mijn tas. Zegt ze ā€˜hoeveel heb je er nog want je mag er maar 4 inleveren’ oh zeg ik, dan is dit nummer 4 en neem ik die andere wel mee. (Op normale toon/houding. Vond ik niet zo erg want in tegenstelling tot die grote kon ik die gewoon in mijn handtas stoppen en dan nog stukje fietsen) zegt ze met een diepe zucht ā€˜nou geef maar hier dan maar eigenlijk kan het niet want je hebt al drie dozen ingeleverd’. Met tegenzin toch gegeven omdat ik niet ondankbaar wilde zijn ofzo. Wist ook niet dat 4 de max was bij hun. Maar voel me er dagen later nog steeds rot over :frowning:

Direct contact opnemen met DHL. Kan ook evt via de app morgenochtend. Melding laten maken. Was het een aangetekende post? Vragen om inzicht vd handtekening.