Pakketjesirritaties

Waar ik al eens bang voor was is aan de hand.

Duur product besteld, zou bezorgd zijn. Heb niets gehad maar volgens DPD heb ik echt getekend (kwam niet overeen met mijn naam). Ik was gewoon thuis, heb net rondje gedaan of het misschien bij een ander complex staat. Ook niets. Kan nu niets doen maar ben er helemaal naar van.

1 like

Bedrijf gebeld waar ik de bestelling had gedaan. Zij nemen ook nog even contact op met DPD of het toch niet ergens anders staat. Het is een pakket van 30KG dus dat valt ook wel op. Als DPD blijft zeggen dat ik ervoor getekend heb sturen ze het opnieuw toe. Pak van mijn hart maar hopelijk is het dan geen DPD bezorging.

2 likes

Love live tracking bij een pakketje!
Kunnen ze dat ook niet bij PostNL of DHL doen? Ik zie nu precies dat er nog 2 klanten voor me zijn, maar dat hij ook nog 2 dorpen verderop rijdt.
Echt ideaal.

3 likes

Ik voel me dan ook echt een creep maar ondertussen is het wel fijn om te weten of je nog rustig kan douchen

4 likes

Kan je zonder tracking of afhaalbewijsje naar een DHL-servicepunt, puur met legitimatie?

Een marktplaatsverkoper heeft ipv naar mijn huisadres ā€˜waarschijnlijk’ iets naar een servicepunt gestuurd, maar ze heeft diverse dingen, ook voor anderen, verstuurd dus ze weet het niet zeker. Er is gelukkig maar 1 servicepunt in mijn dorp maar ik weet niet goed of ik überhaupt iets mee krijg zo.

1 like

Ik neem altijd het afhaalbewijs mee, maar daar is nog nooit naar gevraagd. Legitimatiebewijs is dan voldoende.

2 likes

Heb je de dhl app? Bij mij komen daar altijd pakjes in te staan die onderweg zijn naar mij, dus misschien dat je daar iets in kan vinden?

2 likes

Ja, en een DHL-account. Daar staat echter niets in. De verkoopster heeft ook mijn mailadres helemaal niet. Ze zou het verzenden met PostNL en heeft het op eigen houtje dus veranderd.

@Pioen Oh dat klinkt goed, dan ga ik het gewoon proberen straks!

1 like

Mijn pakket is gewoon kwijt en ik krijg 3.50 euro vergoed :smiley::rofl:

2 likes

Yay, het pakketje is terecht en ik mocht het meenemen! Ik hoefde alleen mijn naam en adres te noemen en mijn legitimatie te laten zien. :partying_face:

5 likes

Argh ik heb bijna 2 weken geleden 3 pakketten teruggestuurd naar Zalando, twee zijn verwerkt maar de 3e nog niet. Bij de T&T staat dat ie is vertraagd sinds 25 april ofzo. Ben bang dat ie kwijt is dus ga maar contact opnemen met Zalando…

:sunglasses: Zo, ik heb net mijn pakketje van de pakketbezorger afgetroggeld, want anders ging ie maandag naar een afhaalpunt. Ik was 5 minuten te laat thuis en kreeg het briljante idee om de pakketbezorger even te gaan zoeken om te vragen of dat überhaupt kon. Scheelt vast dat ik mijn werkjas (zelfde bedrijf ook dus) nog aan had en kon vertellen wie de afzender was (en uiteraard had ik ook gewoon een legitimatiebewijs en bewijs van bestellen).

1 like

Mijn moeder heeft midden november vanuit AustraliĆ« een pakket naar mij opgestuurd (kerstcadeaus, lol), dat nooit was aangekomen. We hadden de hoop allang opgegeven, dachten dat het kwijt geraakt was. Sinds begin januari bleef ze steeds dezelfde trackingsupdate krijgen dat het was aangekomen bij de douane in Den Haag. Nu krijg ik net opeens doodleuk een brief van PostNL dat ik 20,90 invoerkosten moet betalen voor dat pakket, 6 maanden later??? Echt heeeeel vreemd, vraag me vooral af waar dat ding al die tijd gelegen heeft. En ik heb nog nooit invoerkosten moeten betalen voor een pakket dat iemand als particulier stuurt, m’n moeder heeft zelf ook al 65 dollar verzendkosten moeten betalen.

Ik heb een bericht van de postNL app dat mijn pakketje bezorgd is maar mijn moeder is gewoon thuis en die zegt dat er niks bezorgd is en nu ben ik chagrijnig :angry:

1 like

Noooooo ik zou vandaag een pakket krijgen en PostNL heeft de bezorgdag zomaar een dag opgeschoven. Ik wil mijn boeken! :sob:

Post nl heeft dat soms ook, bij zondag of avondbezorging

2 likes

En opnieuw. Een tijdje geleden had ik een pakketje uit Engeland en dat heeft weken bij de douane gelegen, ook al betaal ik de inklaringskosten altijd zodra ik het bericht krijg. Hopelijk gijzelen ze dit pakket niet zo lang. :pleading_face:

Mijn pakket uit Engeland ligt ook al meer dan een week bij de douane hier zonder dat er enige vordering in komt. Snap echt niet wat ze daar aan het doen zijn…
Postnl wijst naar de douane en die wijzen vervolgens naar postnl want volgens hun hebben zij amper iets met zulke pakketjes te doen, maar regelt de post dit soort inklaringen gewoon zelf :+1:

1 like

Frustrerend zeg! Mijn pakket is nog steeds niet ontvangen of verwerkt door PostNL volgens de app, en inmiddels geven ze ook geen verwachte bezorgdatum meer aan. Geen idee waarom het zo lang duurt allemaal.
Als ik de tracking vanuit Singapore Post bekijk zie ik dat de douane het pakketje al vrijgegeven heeft dus de vertraging lijkt inderdaad bij PostNL te liggen en niet bij de douane.

1 like

Oh dit doet mijn vader zo vaak haha, scheelt een hoop gedoe. :grin:

2 likes