Pakketjesirritaties

Ik snap écht niet dat de leverancier van mijn medische hulpmiddelen nog met DPD verstuurd. In het verleden: een nieuwe insulinepomp (a een paar duizend euro) die in de regen in de voortuin lag, medische hulpmiddelen (a honderden euro’s)die over de schutting werden gegooid etc.

Vandaag: een vervangende glucosesensor omdat er 1 na 5 dagen mee stopte ipv na 10. Geleverd door DPD, maar wij hebben niks. Dus ik net bellen: geleverd op ons oude adres, waar we al sinds augustus niet meer wonen. En alle bestellingen in de afgelopen maanden kwamen gewoon aan op het nieuwe adres. Dus waar dit dan mis is gegaan?

En denk maar niet dat de oude bewoners van ons adres even een bericht sturen dat er post voor ons is? Het is niet dat er wekelijks post voor ons is he, het is nu 1x mis gegaan met een ziekenhuisbrief van onze dochter (die hebben ze gewoon weggegooid overigens, want ach er staat immers een logo van een ziekenhuis op) en ik heb 1x per ongeluk een pakket op het oude adres laten komen (dus ze toen meteen even geappt van weiger het maar of laat even weten als het aankomt, dan halen we het op. Wel geaccepteerd, niks aan ons laten weten). Maar als ze willen weten of er ook horren voor de zolderverdieping zijn, weten ze ons wel te vinden. :smiling_face_with_tear:

Babyfoon is kapot en daardoor slaap ik al 3 nachten slecht. Nieuwe besteld, extra betaald voor avondlevering zodat we hem vanavond binnen hadden. Is het vertraagd; morgen geen bezorging natuurlijk… komt ie pas vrijdag :rage:

1 like

Geen idee of je hier wat aan hebt, maar wij hebben voor buitenshuis / als we hem vergeten zijn, de app ‘babyfoon 3g’ op onze mobiele telefoons. (kun je ook met een oude telefoon gebruiken) vind hem heel fijn! De betaalde versie wel.

Mijn vinted homerr pakketje van begin april trouwens nog niet binnen. Sorry maar 2 maanden wachten? Ook standaard ALLES via homer wordt naar een verkeerd punt gestuurd. Wat een debielen.

1 like

Ik verwacht vandaag twee pakketjes van DHL. Een pakket is al binnengekomen, de ander komt tussen 17:30-21:30. Volkomen logisch :upside_down_face:

2 likes

Volgens UPS is m’n pakketje bezorgd bij het afhaalpunt dat ik had geselecteerd. Het afhaalpunt heeft echter niks ontvangen. Ik dacht eerst nog dat de bezorger het misschien alvast had gescand om de een of andere reden maar nog onderweg is, maar er staat ook al een naam bij van de ontvanger dus het lijkt me sterk dat de bezorger zomaar een naam heeft verzonnen? De UPS klantenservice is natuurlijk pas maandag weer te bereiken. Wat een gezeik. Echt zo geen zin hierin. Heb ook alleen maar een afhaalpunt gekozen omdat de straat een stukje is opengebroken en ik de bezorger die moeite niet aan wilde doen, maar nu heb ik spijt.

Ik heb dit eerder dit jaar gehad en 2 dagen later was mijn pakket wel bij het afhaalpunt. :’)

2 likes

Haha oh mijn god 2 dagen ook echt. Zo stom

Het was gelukkig toch een te vroege scan! Het afhaalpunt belde me net dat de bezorger net was geweest, zo lief :smiling_face_with_three_hearts:

Maar ik vraag me wel serieus af waarom bezorgers soms bijvoorbeeld een half uur of uur van tevoren pakketjes scannen voordat het bezorgd wordt want ik heb dat ook weleens als ik gewoon voor thuisbezorging heb gekozen, bespaart dat tijd ofzo? Lijkt me alleen maar tijd kosten als diegene toch niet thuis blijkt te zijn en het dus niet bezorgd kan worden? Maarja misschien is het dat risico wel waard

1 like

Na een dag afwachten, heb ik zelf die mensen een appje gestuurd dat er per abuis een pakket door partij X bij hen is afgeleverd, dat het medische hulpmiddelen bevat en of het uitkomt als ik dat op kom halen. Zij beweren niks gehad te hebben. Dpd zegt er is voor getekend, het is echt afgeleverd regel zelf maar met verzender. Die zeggen op hun beurt weer dat ik bij de bewoners moet zijn, want daar is het afgeleverd. Die dus zeggen het niet te hebben. Gezien eerdere ervaringen met ziekenhuisbrief die na navraag is weggegooid ben ik geneigd ze niet te geloven eigenlijk. Ik snap ook gewoon niet dat je het dan aanneemt en niet weigert? Wij hebben op het oude adres een tijd gehad dat er wekelijks pakketjes werden aangeboden voor iemand die er niet woonde (ook niet de vorige bewoner ofzo) en de bezorger nam die dan gewoon meteen mee terug. Maarja ik weet ook de dingen die we zelf al met dpd mee hebben gemaakt en dat er werd getekend voor aflevering terwijl er niemand thuis was etc… dus wie nou de waarheid spreekt?

Super fijn, dit gaat om iets waar ik gewoon afhankelijk van ben voor een goede instelling (die zwanger extra belangrijk is). Vanwege de prijs krijg je van je zorgverzekering niet zomaar extra, ze weten hoeveel dagen je ermee kan doen dus er is gewoon een max per jaar. Logisch. Bij problemen krijg je van leverancier/fabrikant een vervangende. Maar dat betekent dus dat ik straks tekort ga komen… gelukkig heb ik net voor de vakantie weer een kwartaal levering gehad, dus dat tekort tot de volgende levering zal zich pas over een paar weken uiten.

1 like

Ik zou bij de verzender gewoon blijven zeggen dat je niets hebt gehad. Het zou niet jouw probleem mogen zijn dat het bij de buren is afgeleverd en je het dus niet hebt. Ze zijn volgens mij dan ook gewoon verplicht het opnieuw te sturen

3 likes

Ja ga ik idd doen, sowieso moet er voor dit soort dingen getekend worden. En echt al te vaak mis gegaan. Snap echt niet dat zij nog met deze partij verzenden. Zelfs ooit een nieuwe insulinepomp die in de regen lag. En dus vervangen kon worden ivm geen garantie dat er geen vochtschade was want heel de verpakking was klam. Dat gaat om iets wat 3-5k kost he :expressionless:

1 like

Bezorgers die niet aanbellen bij mij, het pakje bij buren op de begane grond dumpen en die buren die vervolgens dagenlang niet opendoen :roll_eyes: Waarom neem je een pakje aan voor iemand anders als je daarna nooit meer thuis bent

2 likes

Ik had een pakketje besteld en was de hele vrijdagavond thuis. Krijg ik een bericht dat ik er niet was. Waarschijnlijk was de postbezorger te lui om aan te bellen, want de ingang was op slot.
Naja, volgende dag werd het bij de automaat geleverd, prima. Ik kreeg zaterdag tussen de middag een mailtje met code. Dus ik ging zondag naar de kluis om mijn pakketje te halen.
Ik voer de code in en…

Is mijn pakketje zaterdag 's avonds laat weer door een bezorger meegenomen.

Het erge is dat je aan jezelf gaat twijfelen. Misschien zit het pakketje er wel in en heb ik niet goed gekeken? Nou… er zat dus echt niks in :smiling_face_with_tear:

Kutdpd. Maandag via Vinted jurk gekocht uit Frankrijk en verzonden, bewust dpd gekozen ook al is het duurder want 3/4 werkdagen in huis. Krijg ik vandaag een mail dat ik ‘m binnen 2 tot 3 werkdagen krijg, zaterdag is geen werkdag maandag 2e pinksterdag woensdag ga ik op vakantie. Had ik maar UPS gekozen :pleading_face:

Heb zelfs gebeld of ik ‘m zelf kan ophalen of extra kan betalen voor snelle verzending maar helaas.

Ik heb een Vinted aankoop gedaan. Nu krijg ik een berichtje van de verkoopster dat ze het kledingstuk niet kan vinden, en of ik de koop wil annuleren.
Is dat inderdaad hoe zoiets opgelost wordt? Kan de verkoopster niet zelf de koop annuleren?

Volgens mij als je hem zelf annuleert krijg je een 1 sterrenreview. Lekker de verkoper laten annuleren dus.

3 likes

Dat dacht ik inderdaad ook. Maar ze geeft aan dat zij de koop niet kan annuleren? Ik kan het me haast niet voorstellen.

Als verkoper kan je wel annuleren hoor, ook wel eens gehad dat ik inderdaad het artikel niet meer had of zag dat er een vlek of iets inzat wat ik daarvoor niet had gezien.

Lekker laten annuleren door de verkoper

3 likes

Nee net zoals @Daydream zegt. Niet geloven en haar gewoon zelf laten annuleren.

3 likes

M’n pakket zou tussen 21:15 en 21:45 bezorgd worden, inmiddels is het steeds verder opgeschoven naar nu 22:00 en 22:30. Wat een achterlijke tijd zeg :yawning_face::sleeping: