Pakketjesirritaties

Krijg je er vast zelf gedrukte confetti bij in😁

Op z’n minst!

1 like

Ook handig: je kunt vaak het gewicht zien in de track en trace, daaruit kun je afleiden wat er in de retourdoos heeft gezeten

1 like

Ik blijf maar ellende met PostNL houden. Nu helaas met een groot pakket van Ikea. Voor de zekerheid m’n afspraken gecanceld vandaag voor het geval ik net de deur uit zou zijn op een bezorgmoment en de buren toevallig ook niet thuis zouden zijn, gezien het om een zwaar pakket gaat en ik dus wilde voorkomen dat het naar een afhaalpunt gaat, ook vanwege lichamelijke klachten op het moment. Krijg ik dus eerst weer bericht dat de bestelling onderweg is, na het tijdvak dat ie vertraagd is, en vervolgens dat ze me gemist hebben en het dus naar een afhaalpunt gaat :angry: Van de week ook al, al was het toen maar met een elektrische tandenborstel dus klein doosje, maar nu kan ik dus met een giga doos die nog zwaar is ook gaan lopen leuren morgen. En aan de klantenservice heb je weer geen fluit. Hoor je voor de zoveelste keer ‘We zetten de klacht door, oh en je krijgt trouwens geen terugkoppeling want dit wordt intern doorgezet blabla’. Ja wat heb ik daar aan als er na klacht na klacht toch steeds niks verandert en jullie ook de bezorger niet terug kunnen sturen/morgen opnieuw langs laten komen/afleverpunt kunnen veranderen?!

Echt waardeloos voor zo’n groot bedrijf. Heb 1x gehad dat Budbee me “gemist” had terwijl ik gewoon thuis was, meteen laten weten via de chat, en toen hebben ze die bezorger gewoon gebeld en teruggestuurd en stond ie binnen 10min voor de deur met excuses. Maar aan PostNL heb je nooit wat.
En in m’n vorige woning vond ik het begrijpelijk, daar konden (nieuwe) bezorgers heel vaak m’n woning niet vinden en dat snapte ik want zat ook wat verstopt, maar nu echt totaal niet dus dat kan het absoluut niet zijn. Daarbij zat ik bij het raam en is er hier niet eens een busje gestopt. Voor niks dus ook m’n afspraken gecanceld en binnen zitten wachten.

3 likes

Ik heb wat besteld bij h&m en het is nu eindelijk verzonden. Maar het wordt met een fietskoerier verzonden. Echt zo irritant, heb dit al eerder ergens gehad en daar bestel ik door die fietskoerier niet meer, Het wordt dan dus aan een lokale fietskoerier overgedragen. Geen idee wanneer het komt want ze hebben het nog niet ontvangen.Geen opties voor een afhaalpunt. Ik had die ene keer het dus verplaats naar een andere dag omdat ik moest werken. Werd ik alsnog die avond om 10 uur wakker gebeld door een enge oude man in een strak wielrennerspakje.
Bij het bestellen stond er niks over de bezorgoptie fietskoerier. Bij dhl of postnl kan ik nog een afhaalpunt kiezen als ik er niet ben. Maar hierbij dus niet.

1 like

Op NPO is een docu over bezorging (pakketbezorgers, flitsbezorgers, maaltijdbezorgers etc.) en in de eerste aflevering zag je een meisje naar het Nieuwe Luxor Theater gaan in plaats van het Oude Luxor Theater. In plaats van het daarna alsnog bij het juiste adres af te leveren nam ze het gewoon weer mee terug naar het depot. Toen dacht ik echt oké, is dat wat er gebeurt als je er zogenaamd niet bent? :sweat_smile: Een andere keer legde ze iets ook onder een deurmat zodat ze het pakketje dan afgeleverd had terwijl iedereen het daar gewoon kon pakken.

Best wel een interessante docu trouwens, het heet Bezorgd.

8 likes

Dank voor deze tip! Ik heb pas een minuut of 5 gekeken (alleen dat meisje dat pakketten bezorgt), maar best wel herkenbaar voor mij totnutoe.

Hier stond de pakketbezorger net voor de deur, terwijl de PostNL app niet aangaf dat het verwachtte pakketje vandaag al kwam :face_with_diagonal_mouth: Gelukkig was ik wel thuis. Overigens was het wel heel snel, want ik heb vrijdagavond besteld.

2 likes

Superironisch terwijl ik de 1e aflvering van Bezorgd kijk, komt mijn Picnic bestelling binnen. De maatschappij dat ben jij komt dan wel heel hard binnen. Ik ga gelijk kijken hoe de bezorgers van Picnic eigenlijk betaald worden.

3 likes

Wat is budbee nou weer voor een stomme bezorg service. Via coolblue kon ik kiezen welke dag dus ik dacht ik doe maandag avond van 17.30 tot 22.00 maar heb nog steeds geen track en trace of iets.

Oh blijkbaar krijg je bericht als zij iets versturen. Mja dus niet op de dag die je kiest. Fijn

Wij zijn echt super blij met onze nieuwe woning met carport, pakketjes worden er altijd neergezet met een briefje in de bus dat het is geleverd. We hebben een heel wagenpark aan buggy’s en kinderfietsjes daar staan dus een pakketje valt niet perse meteen op. Zaterdag is Hello Fresh geleverd, pas voor de tweede keer dus zit nog niet in m’n systeem. Zien we gister eind van de dag pas die doos staan! Kipgehakt maar even weggegooid. Zonde hoor! Mijn eigen fout want wordt berichtje gestuurd over de leveringstijd, maar als het gaat om eten vind ik het wel fijn als er even een briefje in de bus gedaan wordt over de levering.

Bij post nl is vanaf 1 juli dat briefje afgeschaft en moet je gewoon die app in de gaten houden. Ik weet niet hoe hij bij andere bezorgers gaat.

1 like

Hello Fresh heeft, dacht ik, een eigen bezorgservice. Berichtje had ik ook prima gevonden, beetje met m’n tijd meegaan😁

1 like

Ooh wij dus niet! Wel wanneer het zou komen via een mailtje dus nogmaals: het was ook m’n eigen schuld haha maar geen bericht dat het gearriveerd was🤷🏻

Zal maar geen vraag eruit doen of ze dat willen veranderen, krijg jij straks nóg meer communicatie :joy:

4 likes

Goeie tip, ga ik naar kijken!

2 likes

Hier ook en gisteren wilde die fietskoerier dat ik naar hem toe kwam, want hij kon mijn huis niet vinden. Hij was echt 3 straten verderop, het was 21:45 en mijn baby lag te slapen in bed…. Oh en mijn huis is makkelijk te vinden.

2 likes

Ik heb op 24 juni invoerrechten betaald en ik heb nog steeds mijn pakketje niet en niemand weet natuurlijk waar het is en wanneer het wordt bezorgd :sob::sob:

2 likes

Ik op 15 juni en ik zou het als het goed is vandaag moeten ontvangen!

1 like

Wow dat duurt echt lang dan :scream: ik ga er dan maar vanuit dat ik het deze week niet heb :cry:

Ik heb lak besteld en wilde dan deze week de trap aanpakken. Vrijdag besteld, zogenaamd levering op maandagavond maar na ontvangst van bestelbevestiging hoor ik nu helemaal niets meer. Terwijl eerdere bestellingen bij dit bedrijf echt de geplande avond kwamen.

1 like

Dat kan echt niet :scream:. Zeker met de baby, die kan je niet alleen laten

3 likes