Pakketjesirritaties

Zeg ik ook nergens, maar als iemand nooit aanbelt en gewoon doodleuk altijd je huis voorbij rijdt, dan ga ik niet poeslief vragen ‘lieve meneer van dpd zou je alsjeblieft willen aanbellen???’ Want heb dit al ontzettend vaak bij de klantenservice gemeld en ze hebben er echt schijt aan. Dan maar zo hoor

8 likes

Haha ik doe hetzelfde met dpd als die s’avonds komt. Ook altijd gezeik nl
En in mijn mening heb je helemaal gelijk en heeft het niks met slaafje/ hond te maken.
Ze worden betaald om pakketjes af te leveren op een normale manier en dat is bij de mensen thuis mits anders aangegeven ; )

5 likes

Nu al 2x belt postnl aan, om vervolgens mijn pakket aan de voordeur neer te zetten (meteen aan de straat) om daarna meteen weg te rijden en dus niet te wachten tot er iemand open doet. Echt geen zin in dat iemand het mee graait dus nu maar klacht ingediend. Geen idee of ze er wat mee gaan doen.

1 like

Wordt het niet eens tijd voor een pakketpunt @Baron?

4 likes

Nou die man heeft er niet de pest in, want als ik het erbij zet belt hij juist aan. Als ik t niet doet dan rijdt hij me voorbij. En ja ik ben bekend met die werkomstandigheden, maar dan vind ik niet dat je dan maar niet je werk moet doen. Als je ergens anders met de pet ernaar gooit omdat je je werkomstandigheden niet bepaald chill vindt kun je ook vertrekken namelijk. Daarnaast heb ik t vaak zat op een normale manier aangegeven bij de klantenservice en bij dpd doen ze dan echt alsof het ontzettend raar is dat je het aangeeft. Bij de bezorger kon ik niet aardig vragen ‘hee wil je alsje alsje alsjeblieft aanbellen de volgende keer?’ want hij rijdt mijn straat niet in

2 likes

Het is echt onmogelijk om UPS te bereiken, als je belt moet je je hele trackingnummer opnoemen, dat werkt toch helemaaaaal niet! Ik heb geen afhaalbericht ontvangen om mijn pakketje uit de pakketautomaat te halen en ik heb nu werkelijk geen idee meer wat ik nog kan doen, ben echt zo boos nu :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth:

Elke keer kom je op dezelfde pagina terecht, ‘waar is mijn pakket’, ik weet wel waar mijn pakket is kan t alleen niet ophalen grrrrrr

1 like

Post NL is te laaaaat, geefmemnpakkie

1 like

Pakketje was voor 13.00 afgeleverd bij het punt, heb contact gezocht via Facebook en ze hebben een nieuwe code aangevraagd die ik binnen 48 uur zou moeten krijgen, dus we wachten nog even ‘vrolijk’ af :rofl:

1 like

Elke keer als ik een pakketje met Bring krijg is het hetzelfde. Ik zie ze vanuit mijn raam al aankomen, stoppen en vertwijfeld rondkijken, weer op hun telefoon kijken en uiteindelijk bellen ze me op dat ik naar buiten moet komen. Mijn postadres/ingang zit om de hoek, maar op het systeem wat zij gebruiken zie je op de kaart dat mijn appartement uitkijkt op een andere straat. En op die straat gaan ze dan staan zoeken naar mijn voordeur.
Echt heel irritant want ik betaal voor bezorging aan de deur en ik moet met de lift maar beneden, de binnentuin door en dan aan de andere kant naar onze officiële voordeur. Tegen de tijd dat ik er ben zijn ze soms al weer in hun busje/bakfiets gaan zitten om weg te rijden. En Bring hanteert van die achterlijke tijden :expressionless:
Ik doe er niks mee als er na de bezorging gevraagd wordt om een review, want ik weet dat die bezorgers weinig verdienen en dat het aan uitbuiting grenst (al weet ik niet hoe ze hier betaalt worden eerlijk gezegd, in NL natuurlijk niet best). Maar alsnog vind ik het irritant. Alle andere bezorgingsdiensten kunnen het wél vinden.

1 like

Als ze je bellen kan je ze toch ook vertellen waar je voordeur zit zodat ze daar zelf heen kunnen? Sowieso kan de bezorger je op zijn minst tegemoet lopen want dat is voor beide sneller.
Ik zou er wel een melding van maken want als het duidelijker in het systeem komt te staan help je de bezorgers alleen maar mee lijkt mij.

Ja dat doe ik ook, maar meestal snappen ze niet wat im bedoel. Ze spreken over het algemeen gebrekkig Zweeds en geen Engels. En mijn Zweeds is wel ok maar ik kan niet zeggen dat ik vloeiend Zweeds spreek. Naar de goede straat lopen lukt meestal nog wel na mijn uitleg, maar soms moet ik echt naar die andere straat lopen omdat ze gewoon blijven staan

1 like

Dan maar via de online klantenservice het proberen uit te leggen? dat gaat met een taalbarrière vaak makkelijker.

Ik herken het probleem wel van mijn studentenwoning in een autovrij gebied. Bezorgdiensten stranden met hun busje aan de rand van het autovrije gebied omdat ze buiten de venstertijden langs kwamen. Als ze alleen autonavigatie hadden was het nog leuker want dan wisten ze niet welke kant ze op moesten.

1 like

Nou top de Shoeby heeft besloten om geen dhl punt meer te zijn (althans hier niet) dus nu is mijn pakketje zonder bericht of overleg of wat dan ook geleverd bij een groot depot 20 km van hier :+1:

Ik ging gister een DHL pakketje ophalen bij de Hema. Moest een legitimatiebewijs laten zien maar had die van mezelf niet mee dus ik liet die van m’n man zien (hij stond er ook naast). Maar dat was niet goed ze wilde die van mevrouw kusjessoldaat zien anders kon ze het niet meegeven.
Terwijl in de mail van DHL staat dat je een geldig legitimatiebewijs moet hebben, niet dat die van jezelf moet zijn.
Nouja ik ga zo met m’n eigen kaart het pakje ophalen en dit dan ook wel aangeven.

Haha ja maar zo kan iedereen maar een id meenemen die niet van zichzelf is toch, logisch dat die van jezelf moet zijn. :stuck_out_tongue: In ieder geval de ontvanger van het pakketje

27 likes

Oh bij het vorige DHL punt zeiden ze dat iemand anders ook je pakket mocht ophalen zolang er maar een geldig ID gescand werd.

4 likes

Bij mij zat die vrouw te kijken naar de geldigheid van m’n rijbewijs en was ze aan het mekkeren dat ie al over een jaar verloopt!!!1 Ja, ok?! Geef me m’n pakje.

5 likes

Ja van degene die hem ontvangt haha. en dat was jij in dit geval, dan is jouw vriend zijn id indd toch niet geldig want dat is jouw id niet

Hadden jullie moeten terug gaan (op opnieuw in de rij :joy:) en hem het pakketje laten ontvangen, beetje onzin haha maar dat zou denk ik dan via de regels kloppen

1 like

Oh wat stom! Al wees ze wel specifiek op de doos en zei ze dat ze de ID wilde van de geadresseerde dus.
Nouja 't pakketje is iig binnen en ik heb m’n portemonnee weer terug.

1 like

Bij PostNL mag iedereen je pakketje gewoon ophalen zolang zij zich kunnen identificeren en jouw volledige adres kunnen noemen.

3 likes