Pakketjesirritaties

Ik had iets besteld en dat zou bezorgd worden bij een pakketpunt maar schijnbaar wilde ze het daar afleveren terwijl het nog niet open was. Dus nu kreeg ik een mailtje dat het bij ‘buren’ is afgeleverd maar verder niet welk nummer of wat dan ook en deze tekst in het mailtje :’) En het is ook echt heel duur wat ik heb besteld.

2 likes

Huh wat raar, welke bezorgdienst is dit? Hopelijk kan hun klantenservice erachter komen welke buren het zijn!

1 like

GLS, ja dat hoop ik ook… Ga morgenochtend gelijk bellen.

1 like

Dan is het op het depot in je regio aangekomen. De volgende status is dat het mee is met de chauffeur. DPD bezorgt niet in het weekend, dus waarschijnlijk wordt dit morgen bezorgd

Ik wacht op een pakketje dat nog tot 22.30 bezorgd kan worden. Wat zijn dat voor tijden joh, ik wil op tijd naar bed :smiling_face_with_tear: En het stomste is nog dat ik pas zo laat een mailtje kreeg dat het pakketje überhaupt verzonden was dat ik het bezorgmoment al niet meer kon aanpassen, anders had ik dat wel gedaan.

2 likes

Ik krijg gelukkig nooit pakketjes via GLS, maar nu wel een. Ze hebben m’n pakketje al vier dagen geleden ontvangen volgens hun track & trace, en er is nog steeds niks gebeurd. De bezorgdatum schuift elke keer een dag op. Echt super irritant

1 like

Budbee zet kartonnen dozen gewoon in de regen neer :’( ze bellen wel aan en ik was thuis, maar dat konden zij niet weten want ze waren al weggelopen toen ik bij de deur was. Is ook al eens gebeurd met DHL en gloednieuwe draadloze oordopjes, terwijl ik een maand op vakantie was. Ze werden later geleverd dan veracht, dus kon er niks aan doen. Gelukkig was de buurman zo aardig om het bij hem binnen te leggen.

Ik was in de woonkamer aan het werk en zag de DHL bezorger aankomen. Nog voor ik bij de voordeur was liep hij alweer weg. Ik doe open en zeg hallo ik ben gewoon thuis hoor. Zegt hij ja dan moet je sneller open doen want ik heb twee keer aangebeld. Eh nee niet waar ik zag je lopen en bijna meteen weer omdraaien? Toen maakte hij ervan dat hij dacht dat er niemand thuis was want geen auto op de oprit. Is goed hoor :+1:t4:

2 likes

Haha hier stond de auto op wel de oprit en zat ik vóór het raam op de bank, en de DHL-meneer loopt direct de achtertuin in en pleurt het pakketje langs de zijdeur. Eh? Bel gewoon aan?

Ik heb de dpd werkwijze gehackt denk ik. Dpd belt nooit aan, die rijden rechtstreeks naar een pakketpunt en dumpen daar alles (ook nog een slager, dus dan stinkt je hele pakket). Maar ik klik nu neerzettoestemming aan en dan kies ik overig en dan moet je omschrijven waar ze het neer mogen zetten. Nou eh ja nergens dus, ik gebruik dat om een petty bericht te typen dat ik gewoon thuis ben, mijn bel echt prima werkt en dat ze hem eens uit zouden moeten proberen. Heeft vorige week gewerkt en zometeen komt er ook een dpd pakket, dus ik ben benieuwd

Edit: HA! Hij belt weer aan!!

16 likes

Ja anders heeft dpd schijt en kun je naar een pakketpunt

Zeg ik ook nergens, maar als iemand nooit aanbelt en gewoon doodleuk altijd je huis voorbij rijdt, dan ga ik niet poeslief vragen ‘lieve meneer van dpd zou je alsjeblieft willen aanbellen???’ Want heb dit al ontzettend vaak bij de klantenservice gemeld en ze hebben er echt schijt aan. Dan maar zo hoor

8 likes

Haha ik doe hetzelfde met dpd als die s’avonds komt. Ook altijd gezeik nl
En in mijn mening heb je helemaal gelijk en heeft het niks met slaafje/ hond te maken.
Ze worden betaald om pakketjes af te leveren op een normale manier en dat is bij de mensen thuis mits anders aangegeven ; )

5 likes

Nu al 2x belt postnl aan, om vervolgens mijn pakket aan de voordeur neer te zetten (meteen aan de straat) om daarna meteen weg te rijden en dus niet te wachten tot er iemand open doet. Echt geen zin in dat iemand het mee graait dus nu maar klacht ingediend. Geen idee of ze er wat mee gaan doen.

1 like

Wordt het niet eens tijd voor een pakketpunt @Baron?

4 likes

Nou die man heeft er niet de pest in, want als ik het erbij zet belt hij juist aan. Als ik t niet doet dan rijdt hij me voorbij. En ja ik ben bekend met die werkomstandigheden, maar dan vind ik niet dat je dan maar niet je werk moet doen. Als je ergens anders met de pet ernaar gooit omdat je je werkomstandigheden niet bepaald chill vindt kun je ook vertrekken namelijk. Daarnaast heb ik t vaak zat op een normale manier aangegeven bij de klantenservice en bij dpd doen ze dan echt alsof het ontzettend raar is dat je het aangeeft. Bij de bezorger kon ik niet aardig vragen ‘hee wil je alsje alsje alsjeblieft aanbellen de volgende keer?’ want hij rijdt mijn straat niet in

2 likes

Het is echt onmogelijk om UPS te bereiken, als je belt moet je je hele trackingnummer opnoemen, dat werkt toch helemaaaaal niet! Ik heb geen afhaalbericht ontvangen om mijn pakketje uit de pakketautomaat te halen en ik heb nu werkelijk geen idee meer wat ik nog kan doen, ben echt zo boos nu :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth:

Elke keer kom je op dezelfde pagina terecht, ‘waar is mijn pakket’, ik weet wel waar mijn pakket is kan t alleen niet ophalen grrrrrr

1 like

Post NL is te laaaaat, geefmemnpakkie

1 like

Pakketje was voor 13.00 afgeleverd bij het punt, heb contact gezocht via Facebook en ze hebben een nieuwe code aangevraagd die ik binnen 48 uur zou moeten krijgen, dus we wachten nog even ‘vrolijk’ af :rofl:

1 like

Elke keer als ik een pakketje met Bring krijg is het hetzelfde. Ik zie ze vanuit mijn raam al aankomen, stoppen en vertwijfeld rondkijken, weer op hun telefoon kijken en uiteindelijk bellen ze me op dat ik naar buiten moet komen. Mijn postadres/ingang zit om de hoek, maar op het systeem wat zij gebruiken zie je op de kaart dat mijn appartement uitkijkt op een andere straat. En op die straat gaan ze dan staan zoeken naar mijn voordeur.
Echt heel irritant want ik betaal voor bezorging aan de deur en ik moet met de lift maar beneden, de binnentuin door en dan aan de andere kant naar onze officiële voordeur. Tegen de tijd dat ik er ben zijn ze soms al weer in hun busje/bakfiets gaan zitten om weg te rijden. En Bring hanteert van die achterlijke tijden :expressionless:
Ik doe er niks mee als er na de bezorging gevraagd wordt om een review, want ik weet dat die bezorgers weinig verdienen en dat het aan uitbuiting grenst (al weet ik niet hoe ze hier betaalt worden eerlijk gezegd, in NL natuurlijk niet best). Maar alsnog vind ik het irritant. Alle andere bezorgingsdiensten kunnen het wél vinden.

1 like