Pakketjesirritaties

Krijg je ook meer betaald deze periode? Aangezien het voor de consument nu ook duurder is dan normaal om te verzenden vraag ik me eigenlijk af waar het extra geld naartoe gaat.

1 like

Heel veel succes deze tijden haha!

1 like

Succes de komende tijd! Weet jij of het normaal is dat een brievenbuspakje wordt gescand als bezorgd maar dat niet is gebeurd? Vind t zo gek, terwijl er wel andere post is bezorgd dus dan denk ik, je bent langs mn huis gelopen.

Eigenlijk zouden postbodes ook van die kaartjes moeten hebben als krantenbezorgers, zou leuk extraatje voor ze zijn.

Hahaha ik zou dit weghalen, tenzij je zin hebt in forumpostbode zijn

5 likes

Wij krijgen toevallig voor die maandagen wel ietsjes extra betaald, ik geloof per gewerkt uur, 25 minuten extra. Maar ik ben zelf bijvoorbeeld vandaag maar voor 40 minuten ingepland haha

@Whoopdidoo
Ja sinds begin deze maand is er een nieuw systeem, eerst scande we alle pakketjes die we in de brievenbus deden handmatig maar nu is het zo dat je je wijk start (volgens mij krijg je dan een melding van ‘bezorger is onderweg’ en zodra de wijk wordt afgesloten wordt automatisch alles op bezorgd gezet (tenzij het bij de buren of retail oid is afgeleverd) dus ook pakketjes die er helemaal niet tussen zitten. Het idee is dat een collega al eerder in het traject het pakket dan nog gaat scannen en het herstelt (omdat het bijvoorbeeld in een verkeerde loop zit of ergens anders is blijven hangen). Als bezorger is het wel chill want als het regent hoef ik niet elke keer m’n telefoon uit m’n zak te halen maar er zitten wel wat flaws aan want soms staat er dan dat een pakket bezorgd is, terwijl ik dat hele pakket nog nooit gezien heb (haha sorry beetje lang antwoord)

3 likes

Thanks, heel duidelijk. Een vriendin had t toevallig vorige week ook en uiteindelijk gewoon gekregen, dus maakte me niet echt zorgen maar was meer van je scant m, je bent geweest, hoezo is ie er dan niet. Maar dit is helder!

Mijn pakketje is 12 dagen geleden al verwerkt bij de webshop, maar nog steeds geen geld terug. Op de site staat binnen 1-3 werkdagen.
Als ik dan vraag via de chat wanneer ik het terug kan verwachten, krijg ik ‘‘we raden je aan deze week nog even af te wachten :dizzy: :two_hearts:’’

flikker op met je hartjes en geef me m’n geld.

8 likes

Hier ook zoiets @Espoir maar ik wacht al een maand (!) op Emma om bij Klarna door te geven dat ze mijn retour ontvangen hebben. Maar Emma geeft geen gehoor dus nu gaat Klarna een onderzoek instellen. Wat een ellende :cry:.

2 likes

Inhakend op wat jij vertelt maar een waarschuwing voor allen;

Je kan afterpay diensten het best vermijden. Ik heb een horrorverhaal van een collega gehoord. Zijn afterpaygegeven zijn via een datalek in handen van boeven gevallen en vervolgens werd er met zijn account overal en nergens dure kleding geleverd maar hij kreeg continu de rekening. Afterpaydata is heel interessant voor mensen die van gratis spullen houden.

1 like

Ik denk dat dit soort problemen in de beveiliging steeds minder vaak voor gaan komen omdat door dit soort dingen worden de apps alleen maar beter beveiligd. Afterpay is nu overgenomen door een ander bedrijf en ik weet niet of ze hetzelfde werken als Klarna maar je moet daar altijd eerst je identiteit bevestigen voordat je een aankoop kan doen.

1 like

Er zou een pakketje vandaag tussen 11 en 1 komen (stond vanochtend nog aangegeven) en nu zie ik net in de postNL app dat het onbekend is en het pakket nu nog helemaal niet bij postNL is. Waarom dachten jullie vanochtend dan dat het geleverd zou worden vandaag?

Kan ik toch mooi wel boodschappen gaan doen nu.

Edit: overigens stond de postbezorger nu toch wel met het pakketje voor de deur toen ik boodschappen was doen.

1 like

Klopt dit is bij mij ook gebeurd en de schulden en rekeningen kwamen idd ook bij mij. Ik heb de leveradressen aangepast en aangifte gedaan maar ze doen niks helaas.

1 like

Zijn de rekeningen wel kwijtgescholden bij jou? Ik hoop het wel?!

2 likes

Ja je klarna account wordt gewoon geblokkeerd dus al zou je willen je kan niet meer betalen

Oh nou, gelukkig maar

1 like

Nou lekker dan. Ik had donderdag plantjes en potten besteld waar ik regelmatig bestel. Zouden gisteren geleverd worden maar had nog niet eens iets gehoord daarover dus gemaild naar het bedrijf. Nu blijkt dat er een mislukte authorisatie was bij klarna en mijn bestelling is geannuleerd. Alleen heb ik daar nooit iets van gehoord en sterker nog, ik heb gewoon een bevestigingsmail van mijn bestelling gekregen vanuit het bedrijf.

Dus met andere woorden nu kan ik fluiten naar mijn bestelling. Donderdag was er een kortingscode maar die is er nu niet meer waardoor het echt flink duurder is dus nu heb ik er ook geen zin meer in om weer opnieuw te bestellen. Had namelijk juist gewacht tot die code er was
 :sob:

Postnl zou vandaag tussen 12:30 en 15:00 komen en ik moet iets voor 15u de deur uit dus dacht prima, dan hoef ik de bezorgdag ook niet aan te passen want ben ik gewoon thuis.

Krijg ik nu de melding dat ze tussen 15:05 en 17:05 komen đŸ« 

2 likes

Bij mij is een webshopbestelling opgesplitst in 3 pakketten. De ene staat voor vanmorgen, de 2e vanmiddag, de 3e vanavond en ik kan de tijden niet aanpassen.

Ik weet niet wat in welk pakket zit en 1 van de items is te groot voor de pakketbox.

2 likes

UPS:
Eerst een mail met je pakket komt 30-11. Dan een mailtje dat hij 1-12 komt. Vanochtend weer een mailtje met dat het toch 30-11 wordt en nu een mailtje dat het toch morgen wordt.

Ik vind het niet erg om wat langer te wachten, zeker nu, maar maak een keuze :joy:

1 like

Na de chaos die ik gister op t afhaalpunt zag heb ik me echt voorgenomen minder de bestellen komende maand. En als t ff kan gewoon in de winkel te halen. Weet niet hoeveel je krijgt als afhaalpunt maar lijkt t me in deze tijd echt niet waard.

2 likes