Pakketjesirritaties

Alles sinds een maand? Dan snap ik je buren wel :joy:

2 likes

Terwijl ik het typte dacht ik al dat dit heel erg zou klinken :sweat_smile: ik heb een goede afspraak met de buren hierover, het werkt twee kanten op bij ons. Maar zelfs als ik dus een briefje opplak dat ze het bij de buren mogen zetten gebeurt het dus niet meer.

2 likes

Heb je het ook aan de buren gevraagd? Wij hebben hier iemand in de straat die niet meer aanneemt bijv. Wellicht zijn je buren van gedachte veranderd?

1 like

Goeie :ok_hand: al kan ik het me niet voorstellen. We zijn op zo’n goede voet met ze en ik neem ook meer dan regelmatig voor hun aan. Ik vind het zonde voor de bezorger vooral, ik woon echt in zo’n buurt waar iedereen mega behulpzaam is. Pakketjes mogen ook gewoon neergezet worden dus snap niet waarom dat niet (meer) gebeurt. Zal eens bij de bezorger vragen als ik hem zie.

2 likes

Kan natuurlijk ook zo zijn dat de bezorger aan het staken is. Heel vervelend ook voor jou met continu pakketjes ophalen.

1 like

Zaterdag een nieuwe koel/vries combi besteld. Zou vandaag bezorgd worden met Dynalogics. Gisteren gechat met medewerker van Mediamarkt of het ook echt vandaag wordt. Jup, volgens de planning echt vandaag.
Dus gisteravond inhoud van mijn vriezer (gelukkig niet zoveel) in koelbox gedaan met koelelementen en de inhoud van mijn koelkast in tassen en dat ook buiten gezet, was koud genoeg.
Hele nacht vriezer open laten staan, vanmorgen meeste gelukkig ontdooid, rest was vanmorgen weg.

Vanmorgen track and trace, tussen 12.30 uur en 15.30 uur, o.i.d. Krijg ik net na de lunch een mail dat de bezorging helaas niet gaat lukken en een linkje waarmee ik de bezorging opnieuw in kan plannen…

Kwaaier kun je me niet krijgen :rage:
Was gelukkig thuis aan het werk, en geen vrij genomen. Gebeld, Dynalogics zegt dat ze de koelkast te laat ontvangen hebben. Mediamarkt zegt dat ze het gisteravond al hebben afgeleverd om 21.18 volgens de track and trace. Dynalogics weer gebeld, maar zo’n ongeĆÆnteresseerde reactie, bah.
Nieuwe afspraak gemaakt, morgen tussen 8.00 en 12.00 uur. Maar kan ook niet gegarandeerd worden :roll_eyes:

Zit je dan met al je zooi buiten. Kan straks alles weggooien. Nu 7 graden buiten, hangt er net om.
Ga een nette, maar wel dringende, mail sturen naar Mediamarkt en een klacht indienen.

2 likes

Ik had 3 items besteld en alle 3 terug gestuurd. Nu kreeg ik een mail dat het geld voor 2 items was terug gestort. Dus ik mail de klantenservice en die zeggen dat volgens het distributiecentrum er toch echt maar 2 items in zaten… Was een blazer die je volgens mij moeilijk over het hoofd kan zien. Ben echt bang dat ik nu naar m’n €50,- kan fluiten.

1 like

Heb je de bon nog van de retourzending? Daar staat het gewicht van het pakje op (wellicht ook wel inzichtbaar via de track & trace. Daar kunnen ze wel aan afleiden dat alle 3 de producten erin zaten. Zeker als je het in dezelfde verpakking retour hebt verzonden.

3 likes

Heb het met DHL verzonden en daar staat geen gewicht op. :disappointed_relieved:

1 like

Ik heb dit een keer gehad bij Zalando, moest even wachten of het niet alsnog gevonden zou worden en daarna een formulier invullen. Kreeg gewoon mijn geld terug

1 like

Zo dom. Ik had iets besteld maar een cijfer vergeten bij mijn huisnummer dus nu ligt het bij iemand anders. Ik wil zo langsgaan maar stel dat ze niet thuis zijn, zouden jullie dan een briefje in de bus doen? Dan weten ze in ieder geval dat ik het kom ophalen. Maar ik dacht misschien moet ik mijn nummer erop zetten zodat ze mij kunnen contacten als ze thuis zijn. Of zouden jullie gewoon een ander moment nog een keer langs gaan?

Ik zou sowieso een briefje in de bus doen, voor hetzelfde geld denken ze ā€˜die naam woont hier niet dus we sturen het terug’.

1 like

Waarom mensen de optie geven voor een bezorgtijdslot als er toch niet naar geluisterd wordt? Ik kies voor levering overdag, raad eens hoelaat ze komen? Tussen 18.00 en 22.00. :expressionless:

1 like

Ik zou vandaag een pakket met dpd ontvangen, maar dat kwam niet uit omdat ik niet zeker wist of ik op tijd thuis zou zijn. Dus heb ik de bezorgdatum gewijzigd naar morgen. Uiteindelijk was ik toch op tijd thuis en zie ik alsnog het busje voor langs rijden (bezorgwijziging dus genegeerd), de bezorger vanuit zijn auto naar binnenkijken en zonder ook maar uit te stappen of aan te bellen achteruit rijden. Een paar minuten later krijg ik vervolgens een mail dat mijn pakket een paar huizen verderop is afgegeven want er was zogenaamd niemand thuis.

Toen ik het daar ging ophalen bleek dat meneer de bezorger blijkbaar meteen mijn pakket had overhandigd samen met een ander pakket van die mensen zelf en meteen erbij had geroepen dat hier niemand thuis was. Zelfs toen die vrouw vroeg of hij het wel zeker wist aangezien mijn auto er wel stond bleef hij volhouden dat het niet zo was

Echt wat een bezorger. Ik wijzig ten eerste die datum niet voor niks en ten tweede dan bel gewoon aan sukkel

1 like

Ik had wat verkocht via Vinted en verstuurd met DHL. Bij het pakketpunt, zag ik dat die man de sticker op het pakket plakte. Nou allemaal prima, ook een mail gehad met de track en trace en een bewijs.
Vervolgens heeft die persoon het ontvangen en heeft ze iets heel anders gekregen. Nu weten we beide niet waar het pakket is. Vinted en DHL zijn beide niet echt behulpzaam. Nu heeft Vinted wel een onderzoek gestart via DHL als het goed is. Ik denk dat het een scam is geweest, dat er pakketjes zijn omgeruild ofzo en dat ik en de koper het pakket nooit meer terug zien. Kan ik mooi fluiten naar mijn geld en zij heeft natuurlijk koper bescherming, dus zij ontvangt denk ik uiteindelijk wel het geld.

Ik lees hier in het vinted topic al meerdere dingen over! Dat het bij DHL misgaat en men een ander pakket krijgt.

3 likes

Oh echt? Ik ga daar even een kijkje nemen.

2 likes

Helemaal mn eigen schuld (en niet zeker of het bij pakketjes hoort, maar wel bij bestellingen dus plemp het hier neer). Ik had BHs besteld en gekozen voor later betalen via Klarna want grote kans dat het niet past. Alles past wel dus ik wil betalen en mijn idee is: klarna inloggen - QR code scannen - betaald. Eitje. Nou niet dus. Ik moet bij mijn bank inloggen (alsof ik daar de inlog van weet, ik gebruik normaal de app) en vind het allemaal veel meer gedoe dan ik had verwacht. Is dit altijd zo ingewikkeld of ligt het weer aan mij?

oh :cry:

2 likes

Via de Klarna app/website kun je via iDeal gewoon met je app vd bank betalen. Tenzij het misschien een bepaald bedrag te boven gaat?

2 likes