Pakketjesirritaties

Inhakend op wat jij vertelt maar een waarschuwing voor allen;

Je kan afterpay diensten het best vermijden. Ik heb een horrorverhaal van een collega gehoord. Zijn afterpaygegeven zijn via een datalek in handen van boeven gevallen en vervolgens werd er met zijn account overal en nergens dure kleding geleverd maar hij kreeg continu de rekening. Afterpaydata is heel interessant voor mensen die van gratis spullen houden.

1 like

Ik denk dat dit soort problemen in de beveiliging steeds minder vaak voor gaan komen omdat door dit soort dingen worden de apps alleen maar beter beveiligd. Afterpay is nu overgenomen door een ander bedrijf en ik weet niet of ze hetzelfde werken als Klarna maar je moet daar altijd eerst je identiteit bevestigen voordat je een aankoop kan doen.

1 like

Er zou een pakketje vandaag tussen 11 en 1 komen (stond vanochtend nog aangegeven) en nu zie ik net in de postNL app dat het onbekend is en het pakket nu nog helemaal niet bij postNL is. Waarom dachten jullie vanochtend dan dat het geleverd zou worden vandaag?

Kan ik toch mooi wel boodschappen gaan doen nu.

Edit: overigens stond de postbezorger nu toch wel met het pakketje voor de deur toen ik boodschappen was doen.

1 like

Klopt dit is bij mij ook gebeurd en de schulden en rekeningen kwamen idd ook bij mij. Ik heb de leveradressen aangepast en aangifte gedaan maar ze doen niks helaas.

1 like

Zijn de rekeningen wel kwijtgescholden bij jou? Ik hoop het wel?!

2 likes

Ja je klarna account wordt gewoon geblokkeerd dus al zou je willen je kan niet meer betalen

Oh nou, gelukkig maar

1 like

Nou lekker dan. Ik had donderdag plantjes en potten besteld waar ik regelmatig bestel. Zouden gisteren geleverd worden maar had nog niet eens iets gehoord daarover dus gemaild naar het bedrijf. Nu blijkt dat er een mislukte authorisatie was bij klarna en mijn bestelling is geannuleerd. Alleen heb ik daar nooit iets van gehoord en sterker nog, ik heb gewoon een bevestigingsmail van mijn bestelling gekregen vanuit het bedrijf.

Dus met andere woorden nu kan ik fluiten naar mijn bestelling. Donderdag was er een kortingscode maar die is er nu niet meer waardoor het echt flink duurder is dus nu heb ik er ook geen zin meer in om weer opnieuw te bestellen. Had namelijk juist gewacht tot die code er was… :sob:

Postnl zou vandaag tussen 12:30 en 15:00 komen en ik moet iets voor 15u de deur uit dus dacht prima, dan hoef ik de bezorgdag ook niet aan te passen want ben ik gewoon thuis.

Krijg ik nu de melding dat ze tussen 15:05 en 17:05 komen 🫠

2 likes

Bij mij is een webshopbestelling opgesplitst in 3 pakketten. De ene staat voor vanmorgen, de 2e vanmiddag, de 3e vanavond en ik kan de tijden niet aanpassen.

Ik weet niet wat in welk pakket zit en 1 van de items is te groot voor de pakketbox.

2 likes

UPS:
Eerst een mail met je pakket komt 30-11. Dan een mailtje dat hij 1-12 komt. Vanochtend weer een mailtje met dat het toch 30-11 wordt en nu een mailtje dat het toch morgen wordt.

Ik vind het niet erg om wat langer te wachten, zeker nu, maar maak een keuze :joy:

1 like

Na de chaos die ik gister op t afhaalpunt zag heb ik me echt voorgenomen minder de bestellen komende maand. En als t ff kan gewoon in de winkel te halen. Weet niet hoeveel je krijgt als afhaalpunt maar lijkt t me in deze tijd echt niet waard.

2 likes

Ik was laatst bij een afhaalpunt waar ze iets van 5 aanbieders (PostNL/dhl/dpd etc) hadden. Stond een rij tot buiten en de hele winkel lag vol met pakketjes, toen dacht ik ook dit kan het toch niet waard zijn

2 likes

Postnl punt bij ons in de buurt heeft wel eens laten vallen 30cent per pakketje te krijgenšŸ˜…

Vroeger heette dat gewoon een postkantoor :joy:

@BiloxiParish ik zou de webshop even contacteren om te vragen of je alsnog met dezelfde korting kan bestellen. Kan vast wel als je het uitlegt!

2 likes

Ja ga ik straks even doen. Hopelijk kan dat, al zie ik dat de helft van wat ik besteld had inmiddels uitverkocht is :frowning:

1 like

Weet iemand of dit legit is? Heb iets uit UK besteld dus verwacht van wel, is ook maar 6€ gelukkig. Eerder heb ik wel eens bij het afhaalpunt moeten betalen, maar dit is nieuw voor mij!

1 like

Heb je de PostNL app? Als het goed is staat daar ook een directe betaallink. Dan weet je dat het legitiem is.

2 likes

Die heb ik, wat stom! Daar staat het inderdaad. Dankjewel!

1 like

Mijn cultbeauty pakketje is gisteren bij de buren bezorgd maar geeen idee bij welke. Zou een kaartje moeten hebben gekregen maar heb ik niet? En op de track & trace staat alleen ā€˜bezorgd bij buren’ verder niks. Ook weer zo wat om bij alle 9 in de gang te moeten aanbellen.

1 like