Pakketjesirritaties

Mijn pakket zou vanaf 1300 gisteren bij het ophaalpunt liggen, maar er staat al sinds gisterochtend een melding dat hij onderweg is met de bezorger. Twijfel of ik het alsnog moet proberen bij het punt of dat ik echt moet wachten op het afleverbericht.

Er staat ook niet dat afleveren niet gelukt is of een andere datum.

Echt hĂš. Dit is belachelijk. Heb gelijk online melding gemaakt maar nog niks terug gehoord. Misschien moet ik er nog even achteraan.

Mijn Etsy pakketje staat nu een week op “ Customs Retention Or Investigation DEN HAAG (THE HAGUE)” - Ben ik nu fucked met douane kosten enzo :sweat_smile:

Hoeft niet per se. Douane mag ook controleren of de inhoud klopt ofzo. Ik had iig een pakket uit de uk wat daar weken lag en dat is uiteindelijk gewoon bezorgd. (Wel geopend en weer dichtgetaped).

Ik wil zelf even klagen over die kut DPD. Krijg een bericht “we komen vandaag”. Maar was dan niet thuis en kon bezorgdag wijzigen naar morgen. Krijg ik einde middag een bericht “pakket is bezorgd” terwijl ik niets heb gehad. Staat er nu dat het bij een pakketpunt is bezorgd. Zo een die net te ver weg is. Waarom kun je dan in hemelsnaam een andere bezorgdatum kiezen als ze daar toch niets mee doen?! Moet nu gaan bedenken hoe en wanneer ik naar dat idiote punt kan gaan want het is ook maar beperkt geopend.

Ja bij Dpd werkt dat bijna nooit op de dag zelf. Kreeg eergisteren ook de optie om te wijzigen dus had een pickup-point gekozen, omdat ik niet zeker wist of ik thuis zou zijn. Kreeg ik om 16:00, terwijl ik thuis was, dat het pakket bij 1 van mijn buren was afgeleverd haha.

Ik vond het al raar dat ik de bestemming om 10:00 nog kon wijzigen, terwijl het pakket tussen 12:00 en 16:00 zou komen.

Gisteren dropte PostNL twee pakketjes voor verschillende buren bij ons terwijl er niks voor ons bij zat. Dus als een soort pakketpunt. Ik was te verbouwereerd om nee te zeggen, het ging zo snel :sweat_smile: Hopelijk was het iets eenmaligs

Geef de optie dan niet zou je denken.
Vervelende van dpd is ook dat je pas ‘s ochtends hoort dat ze die dag komen, dus je kunt nooit vooraf al iets wijzigen.
Werkt bij dhl overigens ook niet, ook niet als je het een dag van tevoren doet.

@kleinmaargroot Niet zo heel gek toch? Hier bellen ze ook wel eens aan als wij de naaste buren zijn, dat is toch de meest logische plek.

Dat heb ik juist altijd. Dan wordt er aangebeld en is het voor de buren. Niks voor mezelf.
Dus nu doe ik niet meer open als ik zelf niks verwacht. (Niet omdat ik nooit buren wil helpen ofzo maar het gebeurde echt elke dag en ik leek wel een pakketpunt)
En soms twijfel ik of het toch niet ineens iets voor mij is, doe ik open en is het toch weer voor de buren. Grrr.

1 like

Oh gebeurt dat vaker bij jou ja? Ik heb daar echt geen zin in, maar goed eenmalig of sporadisch prima. Maar vind het logischer om pakket af te geven bij iemand die ook PostNL verwachtte die dag dan een random buur

@Croky omg iedere dag, ja snap dat je dan niet meer open doet. Of miss briefje op de deur ofzo, dan twijfel je ook niet of je wel of niet open had moeten doen

1 like

Echt kut! Zeggen ze ook niet dat het voor de buren is? Want als je dan leert schijt te hebben en nee zegt dan ben je er sowieso vanaf.

1 like

Soms zeggen ze Hey ik heb een pakketje voor de buren en geven ze het al zowat en dan kun je ook zo amper weigeren. Soms vragen ze het wel aardig of ik het aan wil nemen. Ja wat is een goede reden om te weigeren weet je. Heel soms als het groot is zeg ik sorry maar mijn gaan is echt te klein daarvoor. Soms als er al 3 pakketjes liggen zeg ik ook van sorry maar er liggen er al een aantal hier. Maar ja meestal neem je het toch maar aan. Maar nu probeer ik het dus te ontwijken door niet open te doen. Maar vaak als ik zelf een pakketje heb zijn er altijd nog wel wat voor de buren ook. Hier in de straat is echt niemand ooit thuis geloof ik.

1 like

Waarschijnlijk wel maar doen zijn de deur ook niet open :joy:

2 likes

DHL dieptepunt: ik was thuis maar er is niet aangebeld en nu is het pakket op een pakketpunt 40 kilometer verderop bezorgd. Er zitten er in mijn buurt al minstens 5 :sweat_smile:

Ik denk dat de bezorger op een random plek in Nederland opeens mijn pakket terugvond? Of in verkeerde busje beland oid.

2 likes

Je hoeft helemaal geen reden te hebben in principe maar ik snap ook wel dat bezorgers dat niet altijd accepteren. Ik zeg altijd dat ik heel weinig thuis ben en dat ik het dan niet handig vind.

1 like

Ugh ik had iets besteld uit Amerika. Het was snel door hen verzonden, maar het duurt nu zo lang met dhl. Het pakketje is in Nederland sinds 31/1, maar sinds 1/2 staat er heel groot Exception en dat ie weer terug naar het warehouse is gestuurd. Ik wil mijn trui gewoon!

1 like

Duurt een terugbetaling van een retour bij Uniqlo bij jullie ook altijd zo lang?

1 like

Ja, bij mij duurde het ruim 2 weken. En het duurde ook lang voordat de retour was geregistreerd, het was wel al aangekomen

Bij mij exact hetzelfde! De retour was zogezegd al aangekomen op 05/01, maar 25/01 is de officiële registratie ervan. Bon, er zit niks anders op dan wachten.

Ja zo iets heb ik dan met Etsy. Ligt sinds 24/1 bij de “customs retention or investigation” :smiling_face_with_tear:

Ja! Maar ik heb er laatst over geklaagd. Was niet echt een terugbetaling maar ik had achteraf betalen met Klarna gekozen. En Uniqlo was zo sloom met de verwerking dat Klarna op een gegeven moment eiste dat ik het hele bedrag moest betalen. Ik heb toen contact gezocht met de klantenservice van Uniqlo en toen was het opeens de volgende dag geregeld. Zat meer dan 3 weken tussen terugsturen en ĂŒberhaupt de bevestiging krijgen dat ik iets teruggestuurd had :cry:

2 likes