Pakketjesirritaties

Ugh, dat is nog langer. Hoop dat het snel komt.

Ik dacht dat het woensdag wel geleverd zou worden, maar toch niet. En toen dacht ik dat ie vandaag (of morgen) wel zou komen, zodat ik dit weekend m’n trui aan zou kunnen. Maar zal wel (ver) na het weekend zijn. En zul je zien dat die trui dan toch niet leuk is en dat ik hem terug moet sturen haha.

Ik heb twee weken geleden een tas besteld, dus twee weken op zitten wachten, ligt hij maar vijf dagen op het pakketpunt? Dat pakketpunt is elke dag tot zes uur open en ik werk tot zes dus dit gaat weer helemaal mis. Waarom niet gewoon zeven dagen? Nu moet ik weer iemand vragen het op te halen en daar heb ik zo’n hekel aan.

Volgens PostNL zou m’n pakket gisteren aankomen, dat staat nog in de app. Maar er staat ook bij dat het bezorgmoment niet gelukt is, én dat het item nog niet is aangekomen bij postNL. En dat het door de brievenbus past.
Prima dat het later komt maar zet geen 3 verschillende dingen onder elkaar

Dat gebeurd heel vaak volgens mij met brievenbus pakketjes.
Heel irritant idd. Ik heb soms dat het de dag erna toch random in de brievenbus ligt en dan staat de status nog steeds op ‘bezorgmoment niet gehaald’ :sweat_smile:

1 like

De brievenbus pakketjes hebben een nieuw systeem die nog voor geen meter werkt, aldus mijn moeder die bij PostNL werkt. Heel irritant ja, ook al een paar keer gehad

1 like

Ik heb tegelijkertijd twee kaarten verstuurd naar dezelfde stad, 1 persoon heeft deze kaart allang en de ander nog steeds niet (2 weken later :frowning_face:)

Ook dacht ik slim te zijn door een pakket naar een budbee locker te sturen, maar heb nu al 2x voor een dichte winkel gestaan (volgens de app zou de winkel wel open zijn). Ik kan morgen alleen nog gaan en hoop dat driemaal scheepsrecht is.

De DHL bezorger (niet mijn vaste bezorger) wilde net mijn pakket eerst niet geven want het was te zwaar en te groot :joy:

Ik was al gelijk naar beneden gelopen omdat ik wist dat het zo zwaar en zo groot was. Staat hij voor de deur met een steekkar met het pakket, hij kijkt naar mijn trap en zegt ooh dat gaat je niet lukken. Ik vroeg pardon? Ja het pakket, is veel te zwaar voor je.
Ik zo nou sorry maar dat bepaal ik zelf wel, mag ik mijn pakket. Zegt hij nee dat gaat niet. Ik nou dat gaat wel, als ik het niet naar 2 hoog kan tillen dan is dat mijn probleem, daarnaast woon ik hier al ruim 16 jaar ben wel wat gewend met tillen. Toen heb ik het zo van zijn steekkar opgetild. Ik had de doos ook in een paar minuten omhoog getild.

Ik zal het maar onthouden voor de volgende keer als ik als zwak vrouwtje met zware boodschappen 2 stijle Amsterdamse trappen omhoog moet. :joy:

4 likes

Iemand heeft mn pakketje gejat :smiling_face_with_tear: Heb specifiek in de app staan dat als ik niet thuis ben het bij een winkel aan de overkant afgegeven mag worden (is van een goede vriendin, vandaar). Maar de bezorger van PostNL gooit mn pakketjes altijd voor mn deur in het trappenhuis.
En nu was ik dus werken en heeft het de hele dag voor de deur gelegen en iemand heeft het dus meegenomen :sob:

Ughhh het ligt daar dus nu bijna een maand en nog steeds geen update :neutral_face:

Hier vind ik DHL ook de meest irritantste bezorger.
Je weet nooit hoe laat ze komen. Altijd op het laatste moment. Stel je wijzigt het afleveren naar een pakketpunt staan ze toch voor je deur. En dan is het niet 1x bellen maar 5x bel indrukken EN hard op je deur bonzen. De vorige keer had ik hem al vriendelijk gevraagd dat het onnodig is om 5x de bel in te drukken en daarnaast ook op de deur te bonzen.

2 likes

PostNL was altijd nog prima maar de laatste tijd zijn er zoveel rare dingen gebeurt. Pakketjes voor de deur leggen als we niet thuis zijn, pakketjes bij de buren afleveren maar dan niet in de app zetten welke buren. Nu had een vriendin iets dat ze van me heeft geleend aangetekend verzonden, want nieuw was het ruim 200 euro. Maar het staat dus als afgeleverd en met handtekening in de app, maar wij hebben het niet en onze directe buren ook niet. Vanavond nog even kijken bij de rest van de buren maar dit is zo frustrerend. Hoe ga je ook bewijzen dat dit niet je eigen handtekening is?

2 likes

Nouuuuu m’n pakket (etsy) heeft ineens de verzend update :crossed_fingers:t3:

Gister zou mijn pakketje van DPD bezorgd zijn maar dit is niet het geval, nu moet de verzender een onderzoek starten? Heeft iemand dit weleens meegemaakt, is het pakketje toen alsnog boven water gekomen? Ik ben bang dat ik mijn geld kwijt ben omdat DPD gewoon zegt dat het bezorgd is (maar ik was niet thuis). Het ligt voor zover ik weet ook niet bij de buren, geen briefje in de bus, etc. Ben bang dat 'ie voor de deur is gelegd en dus gestolen is Maarja dat is natuurlijk niet te bewijzen :smiling_face_with_tear:

1 like

Wel eens met DHL gehad. Heb toen direct contact gehad met de afzender. Die zijn een onderzoek gestart en ik kreeg een nieuwe zending toegestuurd. Was ook wel bang m’n geld kwijt te zijn. Een enkele keer ook voorgekomen dat DHL op bezorgd had staan en dat het de volgende dag werd bezorgd.

Ah gelukkig! Dus er is nog hoop

Alleen van alle pakketdiensten vertrouw ik DPD echt het minst ofzo :grimacing: klantenservice is ook ruk (slecht bereikbaar) en ze sturen me naar de verzender. Ik moest een formulier invullen van hen en weer opsturen dus ben benieuwd. Is ook nog eens een kleine webshop maar wel voor een groot bedrag besteld grrr

1 like

Aan de DHL bezorger hier in de buurt. Hij heeft nu al een paar keer hier aangebeld met een pakketje voor een van de buren uit het portiek. Alleen belt hij dan meteen bij alle huizen in het portiek aan waardoor ik elke keer voor niks 2 trappen naar beneden moet.

Dus ik zeg net dat ik het best vervelend vindt dat hij dit doet, zegt ie doodleuk ja ik bel eerst bij jou aan, maar als ik niks hoor bel ik bij de volgende aan. Als dit echt zo gaat, dan belt ie dus bij mij aan, wacht 1 seconden en belt dan bij de buren aan, want je hoort het inderdaad niet als ik vanaf zolder naar beneden loop nee…

Ik snap best dat ze haast hebben en dingen snel moeten bezorgen, maar langer dan 1 seconden geduld kan je toch wel opbrengen en ik vind het gewoon fucking irritant dat ik uit mn concentratie gehaald word omdat mn buren te beroerd zijn een pakketje naar een ophaalpunt te sturen. Het is niet dat het pakketpunt zo ver weg, op nog geen 5 minuten lopen zitten 4(!) ophaalpunten.

Oplossing: niet open doen

Ik woon op de derde verdieping, en mijn bel zit bovenaan dus ze bellen altijd eerst bij mij aan. Maar ik doe niet open als ik niks verwacht want dan kan ik dus drie trappen naar beneden lopen, doeiii.

2 likes

Komt wel goed hoor. Ik heb bij een webshop gewerkt en vaak genoeg klachten behandeld die over vermiste pakketjes gingen.
Webshop is verantwoordelijk voor de levering en klachten afhandeling. In geval van vermissing wordt er een post onderzoek gestart en moet jij vaak een verklaring invullen. Jij krijgt het gewoon vergoed of een nieuwe opgestuurd.
Houd er wel rekening mee dat dit vaak wel een paar werkdagen kan duren. :blush:

2 likes

Uhggggg ik heb m’n pakketten bij zo’n automaat laten brengen want chill, geen contact met mensen en je kan daar tot savonds laat. Pakket ligt er nu al een dag maar ik heb nog steeds geen code ontvangen om dat ding te openen

Ik ben gewoon thuis en krijg opeens een mail dat mijn pakketje bij de buren is bezorgd. Irritant want niemand is langs geweest, maar goed. Ga ik naar mijn buurvrouw, heeft ze helemaal niks ontvangen?? Waaaar is mijn pakketje?