Dat heb ik dus ook al een paar dagen met een pakketje.
Als het goed is komt het morgen eindelijk aan
Hoe is dit spannende verhaal afgelopen?
Ik had een pakket naar een pakketautomaat verzonden. Pakket kon desnoods ook naar de overkant bij een winkel verzonden worden.
DHL: levert pakket 2 kilometer verderop.
Ik had iets gekocht en daar moest ik om een bepaalde reden annuleren, maar het was al verzonden. Op de website van die winkel stond dat je het dan moet weigeren aan de deur.
Ik heb hun een mail gestuurd en een retourformulier. Daarna aan de deur geweigerd en het is teruggegaan.
Volgens track en trace is het toen mislukt te bezorgen en hebben ze het bij een pakketpunt afgegeven. Ik heb die winkel gemaild dat het daar lag. Geen antwoord en werd niet opgehaald. Lag er een tijdje, ik was in contact met postnl en die winkel over dat dat pakket maar stil ligt. Postnl zegt dat het pakket automatisch naar de verzender gaat als het niet opgehaald wordt binnen een week, maar dat is niet gebeurd. Nog paar keer gemaild met winkel en postnl blabla. Maar eindstand dat pakket is nu dus kwijt denk ik zo.
Als ik winkel vraag wat de status is zeggen ze dat postnl nog bezig is met onderzoeken maar ik heb er geen vertrouwen meer in, hij is namelijk al meer dan een maand kwijt! Gewoon gejat denk ik (zat in productdoos zonder omdoos dus je kan zien dat het iets waardevols is)
Ik vroeg de winkel vandaag wat het plan is als hij niet meer opduikt. Ze zeggen dat ze nog steeds postnl onderzoek afwachten en ze vroegen aan mij of ik hem verzekerd heb verstuurd, maar ik heb niks verstuurd, alleen retour afzender. Nu proberen ze het zeker op mij af te schuiven ofzoā¦
Weet iemand hier misschien wat mijn rechten zijn? Ik heb nl gedaan wat zij zeggen in hun faq.
Ik wacht nu al erg lang op mijn geld terug, iets meer dan 100 euroā¦.
Het lijkt mij als de bezorging in eerste instantie niet gelukt is dat zij het probleem sowieso niet bij jou kunnen leggen. Maar ik vind het wel vreemd dat zoān bedrijf aangeeft dat je een pakket moet weigeren aan de deur. Administratief lijkt mij het altijd beter als een pakket als retour wordt verzonden en niet āretour afzenderā, dan heb je er als consument helemaal geen controle meer over, geen verzendbewijs niks. Helaas heb ik verder geen oplossing behalve blijven aandringen dat je wacht op je geld terug.
Ja klopt ik kreeg dus geen bewijs, de postbode liep er gewoon mee weg. Dus ik riep hem nog na van uhh ik moet wel bewijs hebben? Hij zei toen Sorry maar ik heb niks om te geven. Ik kneep hem toen wel maar ja ik deed ook maar wat die winkel wilde⦠toen zag ik gelukkig al snel dat in de track en trace stond dat hij retour ging dus pffeww. Maar ja toch rot dat dit nu net weer kwijt raakt. Afwachten dan maar maar ik ga niet akkoord als ik mijn geld niet terug krijg, vraag me alleen af of ik in mijn recht sta. Heb wel gedaan wat zij zeiden namelijk.
Volgens mij sta je gewoon in je recht en hoor je je geld terug te krijgen. Zoals hierboven idd ook is gezegd je hebt het pakket nooit in handen gehad, want staat op ontvanger heeft pakket geweigerd. Dus afzender blijft altijd aansprakelijk totdat je het pakket in handen hebt. En anders misschien aangeven dat je rechtsbijstand gaat inschakelen ? ( als je die hebt uiteraard) volgens mij duurt zoān āonderzoekā bij PostNL Max 5 dagen tot een week
Huh heb ik iets gemist? Ik kan bij H&M niet kiezen voor thuis bezorgen.
Onze bezorger had mijn pakket in de papierbak gedaan die voor ons huis staat.
Netjes een briefje met waar het lag,maar niet helemaal veilig aangezien de bakken buiten zicht staan vanuit het huis.
Gelukkig had mijn man het briefje gevonden
Mān pakketje zou 19 april bezorgd worden, kreeg een melding dat het niet ging lukken vanwege grote drukte en nu wacht ik dus al bijna tien dagen Staat bij dat het pakketje nog in het sorteercentrum is. Ben normaal wel relaxed met dit soort dingen maar begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken.
Mijn (dure) pakket is bezorgd bij buren volgens de app maar zij zeggen van niet heb postnl een bericht gestuurd maar ben meteen gestrest
Oh wat stom!
Ik had laatst hetzelfde. Ik heb een afgesproken plek ingesteld in de app voor als ik niet thuis ben, daar lag het pakket ook, maar kreeg de melding dat hij bij de buren bezorgd zou zijn.
Ik weet niet of je nog plekken hebt waar ze hem neergezet zouden kunnen hebben, maar anders zou je daar nog kunnen kijkenā¦
Nee zover nog geen succes postnl kan niks doen want hij staat op afgeleverd bij die buren. Ik heb nu de webshop benaderd.
Je moet ook de webshop benaderen. Zij dienen een postonderzoek te starten. Kan wel even duren maar zij geven je dan of je geld terug of versturen het opnieuw.
De webshop is namelijk verantwoordelijk voor de verzending.
Ik heb bij postNL als bezorgvoorkeur ingesteld dat pakketten automatisch naar de pakketautomaat hier om de hoek gaan omdat ik vaak niet thuis ben, superfijn dat dat kan, en zoān pakketautomaat is echt top omdat je dan niet met openingstijden zit. Bestel ik iets bij Asos, gaan ze het toch gewoon thuisbezorgen. Nu moet ik het maandag aan de andere kant van de stad gaan ophalen, zo onhandig weer.
Heb via Vinted een pakketje met Homerr laten versturen - krijg vandaag een mailtje dat het afgeleverd is, maar volgens het pakketpunt worden de mailtjes te vroeg verstuurd en is het er pas woensdag?
Dat is best apart want de melding in de app(mail) krijg je pas als Homerr het heeft gescand als afgeleverd.
Dit is bij mij de laatste tijd best vaak gebeurd! Bij zowel GLS als DHL.
Mān pakket zit al 1 dag in de pakketautomaat en heb geen ophaalcode gekregen
Er zou een brievenbuspakje afgelopen zaterdag bij mij bezorgd worden en via de postnl app kreeg ik toen een melding dat het bezorgd zou zijn. Via de brievenbus op mijn adres op een bepaald tijdstip. Nou er lag helemaal niks. Dat ik eerst al dacht ughhh moet ik nou weer bij mān buren gaan aanbellen om te vragen of zij het hebben - zou niet de eerste keer zijn. Maar nu ineens kreeg ik weer de melding dat er post onderweg was en nu lijkt het weer alsof het onderweg is en vandaag bezorgd gaat worden?? Nou we gaan het zien