Pakketjesirritaties

Volgens mij sta je gewoon in je recht en hoor je je geld terug te krijgen. Zoals hierboven idd ook is gezegd je hebt het pakket nooit in handen gehad, want staat op ontvanger heeft pakket geweigerd. Dus afzender blijft altijd aansprakelijk totdat je het pakket in handen hebt. En anders misschien aangeven dat je rechtsbijstand gaat inschakelen ? ( als je die hebt uiteraard) volgens mij duurt zo’n ‘onderzoek’ bij PostNL Max 5 dagen tot een week

Huh heb ik iets gemist? Ik kan bij H&M niet kiezen voor thuis bezorgen.

Onze bezorger had mijn pakket in de papierbak gedaan die voor ons huis staat.
Netjes een briefje met waar het lag,maar niet helemaal veilig aangezien de bakken buiten zicht staan vanuit het huis.
Gelukkig had mijn man het briefje gevonden

M’n pakketje zou 19 april bezorgd worden, kreeg een melding dat het niet ging lukken vanwege grote drukte en nu wacht ik dus al bijna tien dagen :smiling_face_with_tear: Staat bij dat het pakketje nog in het sorteercentrum is. Ben normaal wel relaxed met dit soort dingen maar begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken.

2 likes

Mijn (dure) pakket is bezorgd bij buren volgens de app maar zij zeggen van niet :sob: heb postnl een bericht gestuurd maar ben meteen gestrest

1 like

Oh wat stom!

Ik had laatst hetzelfde. Ik heb een afgesproken plek ingesteld in de app voor als ik niet thuis ben, daar lag het pakket ook, maar kreeg de melding dat hij bij de buren bezorgd zou zijn.
Ik weet niet of je nog plekken hebt waar ze hem neergezet zouden kunnen hebben, maar anders zou je daar nog kunnen kijken…

Nee zover nog geen succes :cry: postnl kan niks doen want hij staat op afgeleverd bij die buren. Ik heb nu de webshop benaderd.

Je moet ook de webshop benaderen. Zij dienen een postonderzoek te starten. Kan wel even duren maar zij geven je dan of je geld terug of versturen het opnieuw.
De webshop is namelijk verantwoordelijk voor de verzending.

1 like

Ik heb bij postNL als bezorgvoorkeur ingesteld dat pakketten automatisch naar de pakketautomaat hier om de hoek gaan omdat ik vaak niet thuis ben, superfijn dat dat kan, en zo’n pakketautomaat is echt top omdat je dan niet met openingstijden zit. Bestel ik iets bij Asos, gaan ze het toch gewoon thuisbezorgen. Nu moet ik het maandag aan de andere kant van de stad gaan ophalen, zo onhandig weer.

1 like

Heb via Vinted een pakketje met Homerr laten versturen - krijg vandaag een mailtje dat het afgeleverd is, maar volgens het pakketpunt worden de mailtjes te vroeg verstuurd en is het er pas woensdag?

Dat is best apart want de melding in de app(mail) krijg je pas als Homerr het heeft gescand als afgeleverd.

Dit is bij mij de laatste tijd best vaak gebeurd! Bij zowel GLS als DHL.

M’n pakket zit al 1 dag in de pakketautomaat en heb geen ophaalcode gekregen :roll_eyes:

Er zou een brievenbuspakje afgelopen zaterdag bij mij bezorgd worden en via de postnl app kreeg ik toen een melding dat het bezorgd zou zijn. Via de brievenbus op mijn adres op een bepaald tijdstip. Nou er lag helemaal niks. Dat ik eerst al dacht ughhh moet ik nou weer bij m’n buren gaan aanbellen om te vragen of zij het hebben - zou niet de eerste keer zijn. Maar nu ineens kreeg ik weer de melding dat er post onderweg was en nu lijkt het weer alsof het onderweg is en vandaag bezorgd gaat worden?? Nou we gaan het zien

1 like

Ja, bij de track & trace code stond dan dat het bezorgd was in de brievenbus of bij de receptie beneden. Maar dit was dan niet het geval en een dag later stond er weer dat het pakket onderweg was. Uiteindelijk altijd goed gekomen nog gelukkig :sweat_smile:

1 like

Ik heb dat ook heel vaak gehad met DHL! Kwam altijd alsnog, zonder geüpdatete track&trace vaak.

2 likes

Nee DeBuren, is voor UPS en DHL…

1 like

Heb ik ook gehad. Je kan evt via de chat
bij dhl een nieuwe code vragen. Bij mij was er toen iets mis gegaan dat er een heel random e-mail adres gekoppeld was nl dus daardoor kreeg ik de code niet volgens mij.

Ik verwacht er twee pakketjes vandaag een van DHL en één van DPD. Ik ben de hele dag thuis geweest, krijg ik een mailtje dat die van de DHL bij de buren is afgeleverd. Nou prima, ik naar de buren om die doos op te halen. Krijg ik nog een mailtje dat mijn pakketje van de DPD niet afgeleverd is geworden omdat ik niet thuis was, en dat hij naar een pick-up point wordt gestuurd. Lekker dan!

DHL schijnt onderweg te zijn maar het tijdvak is 8-18.
Daarnaast is mijn bestelling in drie pakketten opgesplitst en een tweede pakket is vandaag ook naar me onderweg, met een tijdvak tussen 10-15, maar die is dan weer niet al onderweg. Zo kan ik toch nooit naar de sportschool

2 likes