Pakketjesirritaties

Sinds we een nieuwe bezorger hebben, worden onze pakketjes bijna altijd in een heel ander stadsdeel bezorgd :face_with_raised_eyebrow: Altijd bij dezelfde gemakswinkel. Terwijl er zes (!) andere pakketpunten binnen ons postcodegebied zijn.

We hebben met PostNL gebeld en die vinden het ook een beetje een gek verhaal, ze gaan het uitzoeken. Tot die tijd moeten we bij het online bestellen al aangeven dat het naar een afleverpunt moet worden gebracht.

Wij hebben dat nu al drie keer gedaan; drie keer bezorglocatie ALSNOG op het depot verandert naar die random gemakswinkel.

Daarna weer gebeld naar PostNL. Die andere pakketpunten bij ons in de buurt waren niet eens vol die dagen, volgens de medewerker.

TLDR; ik mis onze oude bezorger

3 likes

Heb ook 1 keer gehad dat ik zeker wist dat ik een broek had teruggestuurd maar stond er ook niet op, was gelukkig een broek uit de sale van 10 euro dus dacht ook ga de moeite niet nemen want zal wel drama zijn. Echt rot zeg. Ging het om iets duurs?

Weet iemand dit misschien? Ik g vanmorgen mijn brievenbus legen en er lag ook post voor iemand anders. Een heel ander adres in een hele andere woonplaats.
Kan ik dit gewoon weer in een normale brievenbus gooien, zodat het toch bezorgd wordt bij diegene?

1 like

Volgens mij wel. Heb het wel eens gedaan.

2 likes

Thanks! Dan ga ik zo maar even een brievenbus opzoeken.

Mijn nieuwe telefoon zou vandaag komen tussen 14.00 uur en 16.00 uur. Dus ik stationeer mezelf net op de bank met een boek, met uitzicht op het raam en de voordeur…

Krijg ik een melding met “We hebben je gemist!” en dat ie morgen (!!!) naar een pakketpunt gaat. Echt zo kut dit.

2 likes

En nu weer een melding met “Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt” naar fucking morgen :rage: :rage: :rage:

1 like

Dat heb ik dus ook al een paar dagen met een pakketje.
Als het goed is komt het morgen eindelijk aan :roll_eyes:

2 likes

Hoe is dit spannende verhaal afgelopen?

2 likes

Ik had een pakket naar een pakketautomaat verzonden. Pakket kon desnoods ook naar de overkant bij een winkel verzonden worden.
DHL: levert pakket 2 kilometer verderop.

Ik had iets gekocht en daar moest ik om een bepaalde reden annuleren, maar het was al verzonden. Op de website van die winkel stond dat je het dan moet weigeren aan de deur.
Ik heb hun een mail gestuurd en een retourformulier. Daarna aan de deur geweigerd en het is teruggegaan.
Volgens track en trace is het toen mislukt te bezorgen en hebben ze het bij een pakketpunt afgegeven. Ik heb die winkel gemaild dat het daar lag. Geen antwoord en werd niet opgehaald. Lag er een tijdje, ik was in contact met postnl en die winkel over dat dat pakket maar stil ligt. Postnl zegt dat het pakket automatisch naar de verzender gaat als het niet opgehaald wordt binnen een week, maar dat is niet gebeurd. Nog paar keer gemaild met winkel en postnl blabla. Maar eindstand dat pakket is nu dus kwijt denk ik zo.
Als ik winkel vraag wat de status is zeggen ze dat postnl nog bezig is met onderzoeken maar ik heb er geen vertrouwen meer in, hij is namelijk al meer dan een maand kwijt! Gewoon gejat denk ik (zat in productdoos zonder omdoos dus je kan zien dat het iets waardevols is)

Ik vroeg de winkel vandaag wat het plan is als hij niet meer opduikt. Ze zeggen dat ze nog steeds postnl onderzoek afwachten en ze vroegen aan mij of ik hem verzekerd heb verstuurd, maar ik heb niks verstuurd, alleen retour afzender. Nu proberen ze het zeker op mij af te schuiven ofzo…

Weet iemand hier misschien wat mijn rechten zijn? Ik heb nl gedaan wat zij zeggen in hun faq.
Ik wacht nu al erg lang op mijn geld terug, iets meer dan 100 euro….

Het lijkt mij als de bezorging in eerste instantie niet gelukt is dat zij het probleem sowieso niet bij jou kunnen leggen. Maar ik vind het wel vreemd dat zo’n bedrijf aangeeft dat je een pakket moet weigeren aan de deur. Administratief lijkt mij het altijd beter als een pakket als retour wordt verzonden en niet “retour afzender”, dan heb je er als consument helemaal geen controle meer over, geen verzendbewijs niks. Helaas heb ik verder geen oplossing behalve blijven aandringen dat je wacht op je geld terug.

1 like

Ja klopt ik kreeg dus geen bewijs, de postbode liep er gewoon mee weg. Dus ik riep hem nog na van uhh ik moet wel bewijs hebben? Hij zei toen Sorry maar ik heb niks om te geven. Ik kneep hem toen wel maar ja ik deed ook maar wat die winkel wilde… toen zag ik gelukkig al snel dat in de track en trace stond dat hij retour ging dus pffeww. Maar ja toch rot dat dit nu net weer kwijt raakt. Afwachten dan maar maar ik ga niet akkoord als ik mijn geld niet terug krijg, vraag me alleen af of ik in mijn recht sta. Heb wel gedaan wat zij zeiden namelijk.

Volgens mij sta je gewoon in je recht en hoor je je geld terug te krijgen. Zoals hierboven idd ook is gezegd je hebt het pakket nooit in handen gehad, want staat op ontvanger heeft pakket geweigerd. Dus afzender blijft altijd aansprakelijk totdat je het pakket in handen hebt. En anders misschien aangeven dat je rechtsbijstand gaat inschakelen ? ( als je die hebt uiteraard) volgens mij duurt zo’n ‘onderzoek’ bij PostNL Max 5 dagen tot een week

Huh heb ik iets gemist? Ik kan bij H&M niet kiezen voor thuis bezorgen.

Onze bezorger had mijn pakket in de papierbak gedaan die voor ons huis staat.
Netjes een briefje met waar het lag,maar niet helemaal veilig aangezien de bakken buiten zicht staan vanuit het huis.
Gelukkig had mijn man het briefje gevonden

M’n pakketje zou 19 april bezorgd worden, kreeg een melding dat het niet ging lukken vanwege grote drukte en nu wacht ik dus al bijna tien dagen :smiling_face_with_tear: Staat bij dat het pakketje nog in het sorteercentrum is. Ben normaal wel relaxed met dit soort dingen maar begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken.

2 likes

Mijn (dure) pakket is bezorgd bij buren volgens de app maar zij zeggen van niet :sob: heb postnl een bericht gestuurd maar ben meteen gestrest

1 like

Oh wat stom!

Ik had laatst hetzelfde. Ik heb een afgesproken plek ingesteld in de app voor als ik niet thuis ben, daar lag het pakket ook, maar kreeg de melding dat hij bij de buren bezorgd zou zijn.
Ik weet niet of je nog plekken hebt waar ze hem neergezet zouden kunnen hebben, maar anders zou je daar nog kunnen kijken…

Nee zover nog geen succes :cry: postnl kan niks doen want hij staat op afgeleverd bij die buren. Ik heb nu de webshop benaderd.