Pakketjesirritaties

Je moet ook de webshop benaderen. Zij dienen een postonderzoek te starten. Kan wel even duren maar zij geven je dan of je geld terug of versturen het opnieuw.
De webshop is namelijk verantwoordelijk voor de verzending.

1 like

Ik heb bij postNL als bezorgvoorkeur ingesteld dat pakketten automatisch naar de pakketautomaat hier om de hoek gaan omdat ik vaak niet thuis ben, superfijn dat dat kan, en zo’n pakketautomaat is echt top omdat je dan niet met openingstijden zit. Bestel ik iets bij Asos, gaan ze het toch gewoon thuisbezorgen. Nu moet ik het maandag aan de andere kant van de stad gaan ophalen, zo onhandig weer.

1 like

Heb via Vinted een pakketje met Homerr laten versturen - krijg vandaag een mailtje dat het afgeleverd is, maar volgens het pakketpunt worden de mailtjes te vroeg verstuurd en is het er pas woensdag?

Dat is best apart want de melding in de app(mail) krijg je pas als Homerr het heeft gescand als afgeleverd.

Dit is bij mij de laatste tijd best vaak gebeurd! Bij zowel GLS als DHL.

M’n pakket zit al 1 dag in de pakketautomaat en heb geen ophaalcode gekregen :roll_eyes:

Er zou een brievenbuspakje afgelopen zaterdag bij mij bezorgd worden en via de postnl app kreeg ik toen een melding dat het bezorgd zou zijn. Via de brievenbus op mijn adres op een bepaald tijdstip. Nou er lag helemaal niks. Dat ik eerst al dacht ughhh moet ik nou weer bij m’n buren gaan aanbellen om te vragen of zij het hebben - zou niet de eerste keer zijn. Maar nu ineens kreeg ik weer de melding dat er post onderweg was en nu lijkt het weer alsof het onderweg is en vandaag bezorgd gaat worden?? Nou we gaan het zien

1 like

Ja, bij de track & trace code stond dan dat het bezorgd was in de brievenbus of bij de receptie beneden. Maar dit was dan niet het geval en een dag later stond er weer dat het pakket onderweg was. Uiteindelijk altijd goed gekomen nog gelukkig :sweat_smile:

1 like

Ik heb dat ook heel vaak gehad met DHL! Kwam altijd alsnog, zonder geĂŒpdatete track&trace vaak.

2 likes

Nee DeBuren, is voor UPS en DHL

1 like

Heb ik ook gehad. Je kan evt via de chat
bij dhl een nieuwe code vragen. Bij mij was er toen iets mis gegaan dat er een heel random e-mail adres gekoppeld was nl dus daardoor kreeg ik de code niet volgens mij.

Ik verwacht er twee pakketjes vandaag een van DHL en één van DPD. Ik ben de hele dag thuis geweest, krijg ik een mailtje dat die van de DHL bij de buren is afgeleverd. Nou prima, ik naar de buren om die doos op te halen. Krijg ik nog een mailtje dat mijn pakketje van de DPD niet afgeleverd is geworden omdat ik niet thuis was, en dat hij naar een pick-up point wordt gestuurd. Lekker dan!

DHL schijnt onderweg te zijn maar het tijdvak is 8-18.
Daarnaast is mijn bestelling in drie pakketten opgesplitst en een tweede pakket is vandaag ook naar me onderweg, met een tijdvak tussen 10-15, maar die is dan weer niet al onderweg. Zo kan ik toch nooit naar de sportschool

2 likes

We hebben u gemist, ja DHL, als je niet aanbelt missen wij elkaar zeker

4 likes

Voor de mensen die een huisnummer toevoeging hebben (gehad), viel die bij jullie ook regelmatig weg waardoor pakketjes bij huisnummrr 1 i.p.v 1A worden geleverd?
Gelukkig heb ik hele lieve buren maar vind het heel vervelend worden. Zelf voer ik het altijd goed in.

• Ja dit herken ik
  • Nee ging (bijna) altijd goed

0 stemmers

1 like

Mijn complex heeft huisnummer 1A t/m 1Y(!) en ernaast staat een woonhuis met nummer 1. Die buurman was het zo zat dat alles daar geleverd werd dat hij nu alles weigert. Heb zelfs pakketjes gehad waar mijn letter was weggevallen en die werden alsnog goed bezorgd. Met dank aan de chagrijnige buurman :joy:

3 likes

Ja, ik woonde op 15F en dan zei de pakketdienst dat m’n pakketje bezorgd was op huisnummer 15 (zonder toevoeging)
 Maar die bestond niet. het was 15A t/m 15H. Kon ik weer raden waar hij lag, meestal was het nummer 13 en dat was een winkel die de mensen die er boven woonden eigenlijk helemaal niet kenden :unamused:

2 likes

Niet dat het wegviel op het adreslabel, wel last van postbezorger/pakketbezorger die niet konden lezen.

Mijn toevoeging is een cijfer en er staat dan zo vaak bijv 501 ipv 50-1 terwijl 501 niet bestaat. Gelukkig gaat het bijna altijd goed.

4 likes

Saaame, als ik een pakketje moet ophalen zeg ik ook altijd “het kan 4-8 zijn, 48, 4 of 8”. Echt dramatisch :melting_face:

1 like