Pakketjesirritaties

Ik verwachtte een pakketje van Amazon, maar er staat dat het bezorgd is ‘afgeleverd aan een bewoner’. Tenzij mijn katten geleerd hebben om zowel de portiek als de voordeur open te doen, is dit dus niet het geval. Ook geen briefje niks.

Heeft iemand dit vaker gehad bij Amazon? Dat ze m mss even te vroeg hebben gescand? Gaat om een boek.

Als tip geven ze bij de online klantenservice dat ik even kan aankloppen bij 1 van m’n buren, maar aangezien ik er een stuk of 100 heb, zit ik daar niet zo op te wachten.

Brievenbus ook niks?

2 likes

Nee, geen briefje ook niks.

:smiling_face_with_tear:

Welke bezorgdienst was het?
Bij dhl heb ik wel een paar keer gehad dat het “geleverd” was en pas de volgende dag kwam.
Bij postnl was “geleverd” geleverd op een verkeerd adres, aka een heel andere straat.

1 like

Volgens mij van Amazon zelf. Inmiddels heb ik het geld teruggehad van mijn pakketje, aangezien ook geen van mijn buren het heeft ontvangen. Wij hebben wel een straat vlak in de buurt met bijna dezelfde naam, dat gaat nog wel eens fout. Maar na 40 x aanbellen en een briefje achterlaten heb ik niks gehoord dus helaas pindakaas.

3 likes

Ja, dat is wel heel fijn aan amazon, de goede service (als klant dan).
Volgens mij wordt amazon bij ons door DHL en Postnl bezorgd.

1 like

Vandaag kreeg ik een pakketje van DHL. De bezorger belt niet aan en wacht even, maar nee hij blijft de bel indrukken en slaat ondertussen keihard met de doos op de deur. Echt een teringlawaai van gebonk en de bel die aan een stuk door afgaat.
Dat ik echt dacht: doe normaal, ik ben binnen 5 a 10 seconden bij de deur. Geef me even die paar seconden om naar de deur te lopen.

Echt asociaal wel om zo overdreven herrie te maken maar ik sta wel eens aan de andere kant van de deur en dan vraag ik me echt af hoe lang ik hoor te blijven staan haha. Soms ga ik het ook tellen maar dan denk ik aan mezelf, hoe snel ik zou zijn als ik van zolder af zou komen oid. Eindstand: ik sta eigenlijk altijd nét ongemakkelijk lang te wachten bij een huis haha

1 like

Oja dat snap ik ook zeker! En dan is het logisch als je nog even een keer aanbelt.
Ik probeer ook altijd zsm naar de deur te gaan omdat ik weet dat de bezorgers vaak aan strakke tijden zijn gebonden (en je niet iemand onnodig lang wil laten wachten).

1 like

Aanbellen en direct op de ramen bonzen hebben ze bij DHL vaker een handje van terwijl ze hier niet eens hoeven aan te bellen want er staat een pakketbox.

1 like

Ik weet niet waar postnl hier mee bezig is maar ze zijn 2 pakketjes van mij kwijt. Zouden 3 mei bezorgd worden. Stonden in de app en waren onderweg met bezorger. Nooit aangekomen. Onderzoek kan niet want moet verzender doen maar het komt van ali dus dat werkt niet… Nu zou ik vandaag wat anders ontvangen van een nederlandse winkel. Is “wegens grote drukte” uitgesteld naar morgen terwijl een ander pakketje van exact dezelfde webshop wel vandaag hier aankomt. Tenminste, als het goed is. Lekker efficiënt, nu moet er dus 2 keer gereden worden…

Brievenbuspost klopt ook niks van. Ik had een cliënt 2 dorpen verder een kaartje via internet gestuurd. Dat werd op tijd verzonden, maar er is daar al een week geen postbode meer geweest en dus ook geen post. Kaartje is dan ook nooit aangekomen… echt zonde want het was helemaal gepersonaliseerd

Ik heb een pakket van Zara wat retour moet en dat moet ineens via Homerr? Echt irritant want er zit hier maar 1 zo’n punt in de buurt waar ik echt nooit kom. Waarom is dat geen PostNL/DHL meer?

Wat is jullie ervaring met Mondial Relay? heb een week geleden iets besteld uit het buitenland voor mijn vakantie over 1,5 week en dacht dat het wel met DHL zou komen net als altijd. Lees op internet hele wisselende verhalen en nu ben ik bang dat mijn pakket niet op tijd bezorgd wordt. Met Homerr heb ik ook meerdere keren 3 weken op een pakket moeten wachten namelijk.

Mijn laatste mondial relay verzending ging 29 maart op de post en is 5 april geleverd!

1 like

Heb al tientallen keren met mondial relay besteld en eigenlijk altijd goed gegaan! Alleen soms wat wisselend qua levertijden, maar het komt wel altijd aan!

2 likes

@George @LanaRose Oh gelukkig thanks! Dan moet het vast wel goed komen.

En weer wordt het pakketje uitgesteld wegens grote drukte tereijl ik net de bus wel gewoon door de straat zie rijden. Pakketje is ook echt maar klein dus lijkt me sterk dat dat al gewoon 2 dagen niet meer in de bus erbij past. Ik woon ook maar in een redelijk klein dorp dus vind het echt raar. Ik heb die spullen dit weekend nodig, straks is het weer kwijt en het was ook niet bepaald goedkoop

Weet niet in welke regio je woont maar ik kreeg 'n bericht gisteren vanuit het werk (regio Noord-Brabant/Limburg). Het is een grote puinhoop bij de pakketen/brievenbuspakketten

-verwijderd door moderator, zie huisregels-

Ja las het inderdaad net op het nieuws. Wat een gedoe. Hoop dat het morgen wel echt komt, anders kan ik zaterdag geeneens iemands nagels doen. Of althans niet zoals diegene graag wil