Pakketjesirritaties

Helaas hier moet het altijd met dhl -_-

Ik heb via messenger een bericht gekregen vandaag met de mededeling dat er een pakket met mijn naam en adres bezorgd is bij diegene, de vraag was dus of ik een verwacht pakket mis. Ik heb gevraagd naar de afzender op het verzendlabel, omdat ik niet direct iets weet (maar ben wel lid van meerdere boekenboxen die vertraging hadden opgelopen door de problemen in Engeland) dus dat ik graag mijn pakket op zou willen halen.

Heeft die gast dus blijkbaar mijn pakket geopend en moet ik raden om welk boek het gaat??? Ten eerste moet je mijn pakket niet openen en ten tweede, laat me gewoon mijn pakket ophalen. :angry: Weet ik veel om welk boek het gaat, dat kunnen er meerdere zijn.

Dat niet elk pakket geaccepteerd wordt door zo’n muur?

Daar zou ik melding van maken! Kom nou, een beetje andermans pakketten open gaan maken. Is het een buurman?

Ja ben ik wel van plan hoor! Zeg er nu nog niet direct iets van, omdat ik bang ben dat ie anders niet meer reageert. :smiling_face_with_tear: Het is geen buur, maar kan wel zien dat diegene in hetzelfde dorp woont. Geen idee wie het is verder!

3 likes

Snap ik! Ik zou, nadat je je pakketje hebt, ook de bezorgdienst inlichten. Leuk dat jullie mijn pakket bezorgen, maar dit was A geen directe buur en B deze persoon heeft mijn pakketje bewust opengemaakt. Succes, hoop dat je snel je boek hebt

1 like

Dat is toch idioot? Zelfs als hij het niet vertrouwd, kan hij ook vragen of je je ID meeneemt bij ophalen.
Zeker melding maken bij de bezorgdienst hoor!

2 likes

Maar als jouw adres er op staat waarom loopt hij dan niet gewoon even langs? Waarom moet jij je bewijzen en het ophalen? Echt vreemd

7 likes

Voor de 3e dag op rij zou DHL iets komen bezorgen, maar ik heb nog steeds niks ontvangen :slightly_frowning_face:

Update: Het scheen een door mij geretourneerd boek te zijn, omdat ik een heel ander boek had binnengekregen. Er is vanuit het pakketpunt iets verkeerds gegaan met het scannen van de retourcode, want ik had juist het oude label eraf gehaald. De ontvanger heeft mijn pakket geopend, omdat hij zelf een verzenddoos nodig had. En waar mag ik het nu in retourneren vriend??? :smiling_face_with_tear: Tsjongejonge.

1 like

Wat een rare actie van die gozer? Heb je hem erop aangesproken? En waarom is het pakket bij hem bezorgd? Super vreemd!

Ik heb wel gezegd dat ik het niet prettig vind dat ie zomaar andermans pakket opent en hem gewezen op briefgeheim, hij zag er zelf overduidelijk niet zo’n probleem in. Waarom het bij hem bezorgd is blijft een raadsel, want hij woont echt aan de andere kant van het dorp. Ik ga in ieder geval zeker nog een klacht indienen. :sweat_smile:

3 likes

Moet ik dit gewoon nog even afwachten of toch even langs de winkel of ze het al hebben? :joy:

Ik vond het ook al veel te snel. Vrijdagavond 19.30 besteld, zaterdag om 13.00 zouden ze er zijn terwijl ik de verzendbevestiging pas om 23.30 kreeg
 too good to be true I guess

Er is donderdag iets opgestuurd door een bedrijf waar ik maandagochtend ben, zodat ik het kon meenemen. Maar mn pakket is natuurlijk nergens te bekennen.
Ook irritatie naar dat bedrijf want ik had het ook gewoon maandag ter plekke kunnen aannemen haha, maar ik baal nu dat ik mn benodigde spullen niet heb

1 like

Ik heb een vraag voor de mensen die wel eens iets van buiten de EU bestellen. Ik heb voor het eerst wat bij Etsy besteld, het pakket komt uit Engeland. Er is in de webshop al 21% btw berekend, dat heb ik dus gelijk aan de verkoper van Etsy betaald. Nu is het pakket (eindelijk) door de douane in Nederland heen. Ik had gerekend op inklaringskosten, maar er is ook opnieuw 21% btw berekend. Ik heb het maar betaald want ik wil m’n pakketje graag hebben en in de factuur staat ‘heb je al btw betaald? Vraag het na bij de webshop’. Iemand dit ook wel eens gehad en had het dan nut om het bij de webshop terug te vragen?

Ik heb laatst iets uit het buitenland besteld maar dat ligt nu al meer dan een week ergens in een sorteercentrum in Nederland maar ik kan dus niet zien welke Nederlandse vervoerder vanaf hier het pakket in behandeling zou moeten nemen, waar kan ik dit nou weer vinden :sweat_smile: voel me gelijk zo dom

1 like

Ik heb dit volgens mij wel eens gehoord van iemand van wie ik via Etsy wilde kopen, maar dat was ook een kennis dus we hebben het pakje uiteindelijk opgehaald toen we haar in de UK zagen. Zou gewoon even navragen bij de verkoper, zeker als ze het er zo bij zetten.

Dank voor je reactie! Ik heb nu een formulier via Etsy gevonden waar je als het goed is je btw terug kan vragen, dus dat ga ik later deze week eens proberen.
Die afhandelingskosten van Post NL zal je echter niet terugkrijgen en die zijn de afgelopen jaren nogal gestegen blijkbaar, nu 12 euro! Dit was in ieder geval de laatste keer dat ik iets bestel uit de UK. Oorspronkelijke bedrag was iets van 50 euro, nu gewoon bijna verdubbeld door de verzendkosten, 2x BTW en afhandelingskosten Post NL.

4 likes

Bij mij heeft het ook zeker een week geduurd voordat er wat met het pakketje gedaan werd. Er stond bij mij wel op de website met welk Nederlands postbedrijf ze samenwerkten en toen het pakket eenmaal in Nederland was, stond ook bij de track and trace de link naar post NL.

Ik ben er inmiddels achter dat het dus idd door PostNL in behandeling is genomen en ook al geprobeerd is te bezorgen en dat ik tot en met vandaag had om het op te halen :face_with_spiral_eyes: geen melding gehad, geen mail, niks. Ik ga morgenochtend meteen naar het PostNL punt in de hoop dat het niet al is teruggegaan naar de afzender, wat een gezeur allemaal zeg