Pakketjesirritaties

O dat is vervelend zeg! Ik moet zeggen dat ik ook geen bericht had gekregen dat ik inklaringskosten moest betalen, ik kwam er toevallig achter omdat ik weer eens inlogde met m’n Engels track and trace nummer en dit keer stond er wel een update (dat ik moest betalen dus). Succes morgen!

1 like

Zo raar toch? Ik vind DHL vaak vervelender dan PostNL maar moet zeggen dat ik die app wel veel fijner vind werken met meldingen en dat ze ook nog veel via mail bevestigen, dat mis ik wel echt bij PostNL. Zeker met een buitenlands pakket waarbij ik steeds alleen de track & trace had van de buitenlandse koerier

2 likes

Mail van dhl om 12:24: je pakket is bezorgd in de brievenbus
Mail van dhl om 12:30 (over hetzelfde pakket): je pakket ligt bij de buren

:rolleyes:

1 like

DHL heeft vandaag een pakket voor mij afgeleverd bij iemand anders. Ik heb geen briefje gekregen met een huisnummer en bij de tracking staat alleen een naam. En ik heb dus geen idee wie dit zou moeten zijn. Moet ik nu de hele straat af en bij iedereen aanbellen? Sowieso weet ik niet eens zeker of het in deze straat is afgegeven want er staat alleen een plaats en naam. Heel fijn weer dit, hier heb je toch niets aan?

Edit UPS gebeld en blijkbaar ligt het bij een ophaalpunt. Maar dat stond dus niet bij de info die ik heb.

Ik had iets retour gestuurd naar een webshop, aangetekend want het was duur, volgens PostNL is het bezorgd want getekend maar de webshop heeft niks. Echt super. Dus ik net chatten en bellen met PostNL, hing al even in de wacht, zijn ze blijkbaar tot half 7 bereikbaar, waarom verbreken ze dan de verbinding niet :@

En ben echt bang dat ze nu naar elkaar gaan wijzen en ik mn geld kwijt ben.

Ik denk en hoop in dit geval dat je gewoon echt voldoende bewijs hebt (het tekenen) hoor!

4 likes

Ja ik hoop het, maar als de webshop zegt dat ze het niet hebben… en in principe kan iedereen tekenen voor het pakket. Maar ik ga morgen meteen bellen!

1 like

Het is sowieso niet jouw fout want jij hebt een verzendbewijs dus ze kunnen jou sowieso niet weigeren je geld terug te geven toch?

2 likes

Nou hang al bijna een half uur aan de lijn bij PostNL maar alle medewerkers zijn in gesprek. Pffff. Ook zo irritant dat je alleen kan bellen en dat ze niet zeggen hoeveel mensen er voor je zijn. Oh kan ook chatten zie ik dus ga dat ook proberen.

1 like

Ja niet normaal, aan de lijn komen lukt amper. Ik heb gister gechat en daar ging de wachtrij verrassend snel. Ik wacht al sinds 1 juni op een pakket dat ze hebben, maar ze kunnen niks doen…

1 like

Ja bij de chat zijn er nu 12 wachtenden voor me! En toen ik begon waren het er 40. Vraag me echt af hoeveel mensen er aan het bellen zijn joh.

Is je pakket kwijt? Krijg je wel je geld terug of niet?

En heb je al een reactie?

1 like

PostNL gaat een onderzoek starten en de webshop heeft gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken over de refund. Even afwachten dus maar komt vast goed!

2 likes

Ja vraag ik me ook af! Domme zet om de andere opties te schrappen lijkt me… Ik moest contact opnemen met de webshop, nog niks van gehoord, maar hoop het wel! PostNL doet iig niks haha.

2 likes

Ik word zo moe van DPD. Had bij 2 pakketjes aangegeven dat ze naar een bepaald pakketpunt moesten, hebben ze die naar een heel ander pakketpunt gebracht die alleen maar open is als ik aan het werk ben :rage: Mijn vriend moet nu een meeting verplaatsen om mijn pakketjes op te kunnen halen

Via DPD live tracking was de bezorger vlakbij m’n huis. Dus ik wacht… en wacht. Staat er ineens dat het pakket niet bezorgd kon worden en naar een pakketpunt wordt gebracht?? Waardeloos die DPD

1 like

Donderdag was er kennelijk aangebeld, maar ik heb niks gehoord. Meestal wordt het dan bij de buren afgeleverd. Helaas besloot de bezorger het mee terug te nemen en dan zou het de volgende dag (vrijdag dus) in de kluis liggen. Niet dus. Ze liggen stof te vangen in het distributiecentrum
Het zijn ook gewoon 2 pakketjes die ik heel graag wil :sob:

Zowel ik en een vriendin hadden iets verkocht via Vinted wat met dpd verstuurd werd, en al gelijk retour wordt gestuurd omdat het niet gelukt is bij de koper te bezorgen :interrobang:
Ik ga dpd maar uitzetten denk ik

1 like

Kan het geen fout zijn? Dat het alsnog verzonden wordt?

Wij hebben hier blijkbaar een nieuwe dhl bezorger die het pakketje maar gewoon bovenop de brievenbus laat balanceren. Vervolgens aanbelt en dan al meteen vertrekt. Als er dus niemand thuis staat het pakket gewoon vol in het zicht want de brievenbus zit op de gevel en de huizen hier hebben verder geen voortuin dus iedereen loopt zo langs en kan het meenemen.

Kwam net thuis en toen stond er een mega doos van de zara op de brievenbus. Is ook echt een dure bestelling incl. breekbare dingen dus vind dit echt niet oke eigenlijk

1 like