Pakketjesirritaties

Je hebt toch gewoon bewijs dat je voldoende hebt gedaan. En Klarna is in mijn ervaring altijd wel welwillend

Afterpay deed in ieder geval echt schijt moeilijk, misschien dat Klarna anders is.

Klarna wel ja maar dit is afterpay/riverty en die doen echt moeilijk. Het enige wat kon is 14 dagen on hold zetten en die zijn nu dus voorbij. Dus nu moet ik van hun maar naar de webshop maar die geven dus niet thuis want die schuiven alles door naar dhl en die doen dus letterlijk niks

1 like

Ik herken dit wel. Heb wel eens een discussie met Afterpay gehad vroeger waarbij snel duidelijk werd dat ze totaaaaal niet begrepen hoe de wet werkt. Was echt nog basic ook. Maar prima, dan praat je toch verder met het incassobureau. Die gaan je niet dagvaarden als je het verhaal uitlegt hoor (een zaak verliezen kost ze geld)

3 likes

Ik zou het niet zo ver op laten lopen want dan is de kans groot dat je geen Afterpay meer kan gebruiken.

1 like

Ja dat klopt! Maar dat zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om maar ‘toe te geven’. @BiloxiParish staat zo te zien volledig in haar recht dus hoezo moet zij inschikken? Ik wil echt niks te maken hebben met een bedrijf wat zo in de wedstrijd staat. Dan betaal ik voortaan wel vooruit :raising_hand_woman:

1 like

Nee, daarom zou ik gewoon aangifte doen van internetoplichting. Bij mij was het toen opeens wel heel snel geregeld.

6 likes

Mijn pakketje is vrijdag bij de overburen bezorgd (ondanks ik een pakketpunt had gekozen) en nu zijn ze steeds niet thuis :’(

1 like

Mijn PostNL bezorger is mega vaag. Brieven gooit ie gewoon door de juiste brievenbus heen, maar brievenbuspakketjes geeft ie dus af bij de barbershop onder ons (wonen op 82A, barbershop op 82, en dan is er ook nog een 82B
).

Vervolgens markeert ie het brievenbuspakket als bezorgd in onze eigen brievenbus. Geen melding in de app of briefje dat het bij de onderburen ligt. Dus geen idee waar het pakje dan moet zijn, of het verdwenen is etc. Het is dat het personeel van de barbershop zo lief is om steeds achter een van ons aan te rennen met de pakketjes, maar kan me voorstellen dat die er ook niet op zitten te wachten om steeds als pakketpunt gebruikt te worden.

En 't ergste, de brievenbuspakjes passen ook gewoon door onze brievenbus. Dacht eerst dat ze misschien toch te groot waren en de bezorger ze daarom bij de barbershop af gaf, maar nee. Schijnbaar vind hij het gezellig daar ofzo :skull_and_crossbones:

1 like

Zou fijn zijn als de mensen van die barbershop dan ook even alert zijn bij het aannemen van een pakketje en tegen de bezorger zeggen dat het niet voor hen is als hij weer met een pakket voor jou of voor 82B komt aanzetten.

4 likes

Hier ook, gelukkig nog een Lidl met kluisjes maar laten afleveren kan niet meer in de buurt, teveel pakketten en te weinig plek.

4 likes

De brievenbuspakket bezorgers zijn meestal niet je vaste postbezorgers. Die komen apart langs. Dus dat kan het verschil verklaren.

Ja, die geven zelf aan dat ze het allemaal niet zo’n probleem vinden gelukkig. Mja ik vind het wel een beetje apart allemaal.

@Mexi aah, zoiets vermoedde ik inderdaad al maar fijn om het zeker te weten dan.

1 like

Nou nu nog gekker. Ik ga een ander pakketje ophalen bij het dhl punt. Zegt de medewerker “tis wel een beetje kapot”. Dus ik kijk. Is die doos gewoon letterlijk opengereten/gesneden en zelfs een doosje van de inhoud is geopend.

Alleen stond het hem blijkbaar deze keer niet aan dus heeft ie het maar gewoon afgegeven.

Echt wat is dit? Ze gaan vanuit het punt wel de bezorger aanspreken en ook dhl zelf gaat dat nog een keer doen maar aangezien mijn andere pakketje ook nog steeds spoorloos is en de bezorger daar ook leugens over op heeft gehangen zonder enige sanctie zal dit ook wel niks uitmaken

Brievenbuspakketten komen doorgaans wel met de normale postbezorger :blush: Bij PostNL iig. Ook @Czarcasm

1 like

Ah hier niet in ieder geval en waar ik voorheen woonde ook niet. Komt altijd apart iemand op de fiets (postnl)

2 likes

Ughhh
. Gister was de bezorger bij ons geweest en zag hem op de camera ook echt aanbellen en het pakketje scannen. Maar we waren niet thuis, nou track en tracé staat op afgeleverd maar niet waar. Buren al gevraagd, niemand heeft iets van ons aangenomen. PostNL zelf benaderd, geven ze aan dat het niet bij een pakketpunt ligt en dat ik dus zelf maar contact moet opnemen met de afzender voor oplossing.

Echt wat een onzin, snap sowieso niet waarom de bezorger al scant dat het afgeleverd is terwijl de de deur niet eens open is gedaan.

Zie je ook dat hij het pakket weer meeneemt de auto in?
Evt die beelden meesturen? Hopelijk snel opgelost.

3 likes

Ik rij mijn straat in zie de bezorger. Denk yes mn pakket komt zo. Mn moeder is thuis en die staat ook gewoon in het zicht. En guess what. Ik heb een bericht met we hebben elkaar gemist.

Van postnl?

1 like