Pakketjesirritaties

Ik heb bij een webshop gewerkt en je krijgt je geld gewoon terug of alsnog de bestelling maar kan wel even over heen gaan. Moet namelijk een onderzoek bij de vervoerder worden gestart en jij moet een verklaring invullen.

@Nysmn

3 likes

Wow hoe werkt dit? Want in dit geval heeft @Nysmn zelf de bestelling geplaatst. Gaan ze dan uren voor de deur wachten op de dag dat het bezorgd gaat worden, maar de bezorgdienst belt toch aan? Ik zie het niet voor me

ik ken natuurlijk wel die scams dat ze jouw gegevens gebruiken om bestellingen te plaatsen

Misschien doet de bezorger wel mee kan ook nog :joy:

1 like

Ik weet hoe dit werkt. Ze wachten idd in de buurt of voor de deur. Dan staan ze toevallig buiten, ze hebben een nagemaakt ID met de naam van de besteller en de bestelgegevens van de bestelling die ze dan laten zien. Daarom moeten chauffeurs ook aanbellen en alleen een bestelling bezorgen bij iemand die open doet. Mja sommige (nieuwe) chauffeurs vallen daar dus voor. (Ik werk op een depot, hadden dit laatst nog, maar ze bedenken zoveel nieuwe trucjes echt bizar) Maar er zit dan dus ergens een lek bij MM, die gegevens doorspeelt

2 likes

Nou ik krijg geld terug van PostNL en moest daarvoor documenten aanleveren. Ik twee weken geleden gedaan, niks gehoord. Dus contact gezocht, zeggen ze “we hebben om documenten gevraagd maar die heb je nooit aangeleverd”. Uhm jawel, dat zeg ik toch. Hun eerste mail dat ik geld terugkreeg had ik nooit ontvangen dus er gaat iets mis met verzenden/ontvangen blijkbaar. Heb vorige week de documenten van een ander e-mailadres gestuurd maar ik heb nog niks gehoord dus denk dat ze het weer niet ontvangen. Ik heb nog 1 ander e-mailadres en anders moet ik het per post sturen ofzo?? Wat een gezeik, ik ben bijna drie maanden bezig met dit pakket :rage: ben wel ff genezen van bestellen. Geef mijn 50 euro!!

Die kut UPS bezorger hier laat nooit een briefje achter. Dus iedere keer moet ik de klantenservice bellen. Hebben ze de bezorgafspraak naar vandaag gezet, staat er tussen 09.45 en 13.45. Ben ik om 09.45 al in de winkel terwijl ik om 11.00 open ga. Is hij nu nog steeds niet onderweg :cry:

1 like

Want gister was zo’n mooie, zonnige dag om iets in een papieren zak over de schutting te gooien.

5 likes

Dhl express heeft blijkbaar geen tijdvakken dus nu ben ik vanmorgen maar meteen heel vroeg uit bed gegaan toen de status veranderde naar “onderweg met de bezorger” maar hij kan dus net zo goed pas vanmiddag of zelfs vanavond komen.
Moet eigenlijk ook nog boodschappen doen maar dat kan dus ook niet want als ik de bezorger mis dan wordt het pakketje ipv bij het pakketpunt hier in de buurt naar het depot gebracht zo’n 15km verderop

1 like

Wat is het voor irritante gewoonte om pakketjes al op “afgeleverd” te zetten als t niet afgeleverd is? Ik zit op de bank dus kan gewoon zien of er een busje voor komt rijden, niks gezien maar wel een mailtje dat 1 min geleden mijn pakket bezorgd is. Ik heb met de klantenservice gebeld en die zegt gewoon “oh ja ik vermoed dat ze t vooraf al aangevinkt hebben en nog gaan komen” :face_with_spiral_eyes: da’s toch niet hoe zoiets werkt als afleverbevestiging? Mja goed. Ik zit nog maar langer te wachten op advies van de medewerkster.

3 likes

Is dat niet deel van de corona-erfenis?

Een DPD-pakketje was niet bezorgd en ik was zo blij dat Zalando gauw werk van die zaak maakte en het nu opgelost is.

1 like

Ja naja ik vind het gewoon irritant want zijn dure spullen en ik ben er voor thuis gebleven vandaag. Dus zou t vervelend vinden als t vandaag niet komt want de rest van de week ben ik niet thuis :skull:

Oke update. 2 weken later had ik dus nog niks ontvangen. Mediamarkt adviseerde me om aangifte te doen bij de politie, dus zodoende.

Kijk ik gisterenavond in de brievenbus, staat er opeens een briefje met ‘uw pakket is bij de buren afgeleverd -huisnummer dat niet heel dichtbij is-‘.
Dus ik dacht heh, ik heb helemaal niks besteld?
Toch langsgegaan, en daar ligt dus al 2 weken mijn koptelefoon. En 100% dat dat briefje daar pas sinds gisteren ligt en pas gisteren door de brievenbus is gegaan! Dus die heeft een bezorger later nog even door de bus gedaan nadat ie op het matje is geroepen ofzo?

Open ik net mijn mail, heeft de mediamarkt na 2 weken het onderzoek afgerond en gaan ze een nieuwe opsturen. Zending is al aangemaakt. Echt slechte timing, want ik zou ze vanochtend een mail sturen dat ik het product heb ontvangen. Nu moet ik hem weer retourneren straks.

5 likes

Wat fijn dat je pakketje in elk geval boven water is. Ik heb ook een keer gehad dat het pakketje kwijt was (had ie bij de buren afgeleverd maar dat huis stond al 20 jaar leeg). Maar toen moest de bezorger dus naar mijn huis toe van z’n baas om te checken waar ie t bezorgd had en het na te gaan vanwege het onderzoek dat liep. En toen bleek dus dat hij een foutje had gemaakt. Maar ze worden dus blijkbaar wel op het matje geroepen/gevraagd het uit te zoeken waar het pakketje verdwenen is dat ze dus wel (zeggen te) hebben afgeleverd.

5 likes

Klopt! Dat werk doe ik😬

5 likes

Blijkbaar is onze vaste bezorger van Post NL met vakantie (super fijn dat ie eindelijk eens vakantie neemt, die man is altijd aan het werk, en altijd in voor een gezellig praatje en uiterst voorzichtig) maar zijn invaller vind het wel prima. Laatst met die flinke regen heeft hij een pakketje wat in karton was verpakt gewoon de tuin in gegooid vanaf het hek. Pakket was helemaal doorweekt en vol met blubber. En gisteren kwam hij een doos brengen waar heel groot ‘pas op, breekbaar’ stond en die hij doodleuk heel hard op de grond ploft. Mijn vriend maakte er nog een opmerking over dat zoiets er niet voor niets op staat en hij haalde gewoon zn schouders op. Eikel.

Je bent nog netjes zoveel mensen zouden denken chill heb er nu 2

3 likes

Pakketje van de h&m is verkeerd gesorteerd en het zou 1 a 2 dagen langer duren maar er gebeurd maar niks :angry:.

En ik kreeg net een andere pakketje. Het was iets superkleins en het zat in zo’n belachelijk grote doos.

Mijn pakketbezorger is al een paar uur onderweg en ik moet zo nodig plassen :frowning:. Maar je zal zien dat als ik ga plassen en precies aangebeld gaat worden

2 likes

Ik heb 3 vinted bestellingen gedaan en had een nieuw pickup punt gekozen van dhl. Nu is de 1e al binnen en tis bij een heel ander pick-up punt afgeleverd. Dit is er eentje waar binnen gerookt wordt en ik vind dat zo smerig.

Ik heb een nieuwe telefoon besteld en hij komt
op een moment dat ik er niet ben. Kon nu wijzigen naar ander moment dat er zeker iemand thuis is, maar weet niet zeker of ik zelf dan ook al ben. Er is een handtekening nodig, moet dat die van mij zijn of is die van partner dan ook goed? Is me totaal niet duidelijk