Ugh, ik haat DHL echt zo erg he. De bezorger beweert 3 keer langs te zijn geweest (is dat niet) en nu ligt mijn pakket dus 15 km verderop. Fijn ook zonder auto. En zaterdag en zondag zijn ze dus dicht. DHL kan niets doen en zegt dat de afzender alleeen dingen kan wijzigen, de afzender zegt niets te kunnen en wijst terug naar DHL. Ik ben echt woest gewoon. Ik overweeg om het pakket terug te laten sturen naar de afzender.
Oh dit klinkt als de eigenaar van de sigarenwinkel bij mijn oude huis in Utrecht. Die was ook zoooo zuur altijd, het was nooit goed. Ben op een gegeven moment dat pakketpunt gaan boycotten zodat ik die man niet in mān aura hoefde te hebben want mijn hemel
Als je denkt dat je alles al hebt meegemaaktā¦
Ik kreeg vandaag bericht dat mijn Vintedpakket uit Frankrijk was gearriveerd was. Was snel gegaan dus helemaal blij.
Kom ik aan op het pakketpunt, zeggen ze doodleuk: āWij doen al een hele tijd geen pakketten meerā.
Ik probeer nu via de site van Chronopost meer te achterhalen maar de Engelse versie schakelt steeds terug naar de Franse site en als ik het afleverpunt probeer te localiseren dan laadt dat gedeelte van de site niet.
De verkoper een berichtje gestuurd maar die komt met hetzelfde adres als ik van Vinted kreegā¦
Edit: Vannacht krijg ik een Vinted berichtje dat het item als bezorgd is gemarkeerd. NOOIT meer iets uit Frankrijk
Edit 2: Nou ik moet zeggen dat de DPD klantenservice me 100% mee is gevallen. Redelijk kort in de wacht gestaan en medewerker kon zelfs met mijn beperkte info achterhalen waar mijn pakketje was. Daar heb ik 'm (wel aan de andere kant van de stadā¦) kunnen ophalen.
Nou inmiddels word ik dus gewoon genegeerd door het bedrijf. Ik had een ultimatum gesteld met een oplossing aangezien hun blijkbaar geen antwoord krijgen van dhl en er ook zelf niet achteraan gaan (boeit ze echt 0,0). Maar dat is verstreken en nu negeren ze me dus gewoon. Krijg ook geen automatisch bericht meer terug dat mijn bericht is aangekomen dus lijkt er zelfs op dat ze me geblokkeerd hebben ofzo?
En ondertussen is de betaaltermijn dus zo goed als verstreken dusjaā¦nu weet ik niet wat ik moet. Aangifte doen?
Niet helemaal hetzelfde maar ik heb een keer in de clinch gelegen met een vliegtuigmaatschappij die iets moesten terugbetalen en daar een heel drama van maakten. Ik heb toen uiteindelijk de consumentenbond gebeld en nog een laatste mail gestuurd met hun in de CC. Toen was het opeens binnen een paar uur geregeld. Wel echt rot dat je hier zoveel tijd aan moet besteden zeg.
Maar daar moet je eerst lid van zijn of niet?
Ohja shit sorry. Ik heb toen volgens mij het lidmaatschap van mijn moeder gebruikt om te bellen. Voor het mailen maakte het blijkbaar niet uit dat ik zelf geen lid was.
Hm ik ken zo niemand die daar lid van is. Tenminste niet dat ik weet. Maar kan het wellicht proberen via mail
Je hebt toch niet betaald? Ik zou dat ook gewoon niet doen. Je hebt toch alle bewijs dat DHL liegt. Goed bewaren.
Nee maar dat bedrag loopt dus wel steeds op met uiteindelijk incassobureau.
Toen nadat ik vanmorgen een mail heb gestuurd met dat ik anders aangifte ga doen kreeg ik eindelijk een mail terug met: we wachten nog steeds op antwoord van dhl
Echt aaaaaargh
Ik zou eigenlijk helemaal niet meer reageren als ik jou was. Dus niet steeds erachteraan mailen. Het is toch ech hun probleem dat jij niks gaat betalen. En als ze jou (en je geld) toch nodig hebben weten ze je wel te vinden en anders kunnen ze er gewoon naar fluiten.
Dat is niet helemaal waar als je met Klarna of Afterpay betaald hebt. Zij sluiten alleen de factuur als de webshop dat doet. Heb dit zelf vorig jaar gehad, pas toen ik online aangifte had gedaan kon het opeens heel snel geregeld worden.
Je hebt toch gewoon bewijs dat je voldoende hebt gedaan. En Klarna is in mijn ervaring altijd wel welwillend
Afterpay deed in ieder geval echt schijt moeilijk, misschien dat Klarna anders is.
Klarna wel ja maar dit is afterpay/riverty en die doen echt moeilijk. Het enige wat kon is 14 dagen on hold zetten en die zijn nu dus voorbij. Dus nu moet ik van hun maar naar de webshop maar die geven dus niet thuis want die schuiven alles door naar dhl en die doen dus letterlijk niks
Ik herken dit wel. Heb wel eens een discussie met Afterpay gehad vroeger waarbij snel duidelijk werd dat ze totaaaaal niet begrepen hoe de wet werkt. Was echt nog basic ook. Maar prima, dan praat je toch verder met het incassobureau. Die gaan je niet dagvaarden als je het verhaal uitlegt hoor (een zaak verliezen kost ze geld)
Ik zou het niet zo ver op laten lopen want dan is de kans groot dat je geen Afterpay meer kan gebruiken.
Ja dat klopt! Maar dat zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om maar ātoe te gevenā. @BiloxiParish staat zo te zien volledig in haar recht dus hoezo moet zij inschikken? Ik wil echt niks te maken hebben met een bedrijf wat zo in de wedstrijd staat. Dan betaal ik voortaan wel vooruit
Nee, daarom zou ik gewoon aangifte doen van internetoplichting. Bij mij was het toen opeens wel heel snel geregeld.