Ugh ik wacht op een pakje dat gister al bezorgd zou worden (tussen 8 en 18). Nu staat er dat het vandaag komt (tussen 8 en 18). ik wil het mee op vakantie!
Nou prachtig mijn pakket van bijna 100 euro zou vandaag bij mij thuis afgeleverd zijn, maar ik heb geen bezorger gezien. Volgens dhl moet ik de hele straat maar af gaan en vragen of het bij iemand ligt. Maar niemand heeft het, dus echt top dit. Dhl is ook totaal niet behulpzaam dus nu zit ik zonder spullen die ik dringend nodig heb en waar ik dus ook al voor betaald heb en is iemand anders waarschijnlijk er mee aan de haal
Nu claimt de bezorger dat ie heel vaak bij mij komt en het altijd achter de poort zet. Maar ik heb geeneens een poort en geen enkel huis in mijn straat heeft een poort.
Wat een onzin dit.
Hij komt ook helemaal niet vaak bij mij want ik laat het meestal bij een pakketpunt bezorgen dus dat verzint ie gewoon ter plekke
Maar ondertusse wordt er wel verwacht dat ik betaal
Je moet de webshop waar je het besteld hebt even benaderen, die kunnen als het goed is een onderzoek starten.
Heb ik. Dit is wat dhl dus tegen hun heeft gezegd
Heb je toestemming gegeven dat ze het pakje ergens achterlaten? Indien je dat niet expliciet hebt aangegeven, de winkel opnieuw benaderen. Zij zijn verantwoordelijk dat het pakket bij jou toekomt, zij moeten bewijzen dat ze dat gedaan hebben. Het is niet aan jou om te bewijzen dat je het niet hebt ontvangen.
Je hebt gewoon recht op je geld terug!
Dan moet DHL de bezorger maar even langs sturen. Hij weet zo goed waar het is dus adres is niet nodig.
Nee heb ik nooit gedaan en dat heb ik ook al meermaals aangegeven (kan bij mijn huis geeneens want dan ligt het midden op de stoep), maar de bezorger blijft maar volhouden en dhl is niet bepaald behulpzaam als ik de winkel mag geloven.
Ga dus ook echt niet betalen. Dan sturen ze het maar opnieuw. Maar blijkbaar geloven ze eerder de bezorger dan mij…
@Loes dat zei ik ook al. Winkel zou weer contact opnemen met dhl. Ben benieuwd. Maar vooralsnog is het woord tegen woord
Ja woord tegen woord, alleen jij kan bewijzen dat je huis geen poort heeft etc. dus daarin klopt het verhaal van de bezorger gewoon aantoonbaar niet. ik vind het treurig van de webshop dat ze je niet meteen schadeloos stellen en het verder zelf met DHL opnemen.
Ja dat vind ik ook. Gaat ook niet om een tientje ofzo maar echt een aanzienlijk bedrag dus dit is uiteraard ook de laatste keer dat ik daar ooit bestel
DHL, ik had de bezorgdag veranderd naar morgen. Is het pakketje toch bezorgd bij een overbuur die ik het liefst vermijd. Ja waarom is die optie er dan als ze er toch niet naar kijken.
Mijn pakket is dus gewoon nog steeds spoorloos en het lijkt erop dat iemand zich het gewoon heeft toegeëigend want het is ook niet bij een punt ofzo afgegeven als retour.
Webshop doet echt totaal geen moeite. Zegt dat ze op dhl wachten want die moeten het uitzoeken maar dhl doet gewoon geen ene moer. Dus nu weet ik niet wat ik moet want niemand doet iets of lijkt het wat te interesseren dat ik zonder spullen zit
Je moet die webshop duidelijk maken dat zij wettelijk verplicht zijn om jou terug te betalen, of een nieuw pakket op te zenden. Zij kunnen niet bewijzen dat het bij jou is toegekomen, en dus moeten ze dat rechtzetten.
De discussie die zij hebben met dhl staat helemaal los van jou.
Ik zou die wetgeving hierover opzoeken, en daar naar verwijzen. Desnoods een aangetekende brief? Met een deadline wanneer je de oplossing verwacht.
Maar hun zeggen dat het volgens dhl dus is afgegeven. Alleen liegt die bezorger een heel verhaal bij elkaar. Maar zij blijven erop hameren dat dhl dat aangeeft en dat dus zo is…
Maar DHL zegt toch dat ze het hebben achtergelaten? En niet dat ze het aan jou hebben overhandigd/ hebben aangebeld?
Aangezien jij daar geen toestemming hebt toe gegeven, om het achter te laten, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper dat hij het alsnog ontvangt, of je geld terug.
Als de verkoper achteraf bij DHL wilt klagen dat de bezorger het ongevraagd heeft achtergelaten en het pakket verdwenen is, dan kan dat, maar daar heb jij niks mee te maken.
Zoek de wetgeving eens op, maar zo heb ik het altijd begrepen.
Maar jij kunt aantonen dat DHL liegt (verhaal over de poort) dus zou daar ook meteen foto’s van meesturen en ze een deadline stellen zoals @Eileen zegt
Edit: Arag legt het goed uit:
Pakket kwijt of niet bezorgd, wat nu? | ARAG.
Oja juridisch gezien heb jij niks met DHL te maken. De verkoper heeft met hun een postzendingsovereenkomst gesloten, jij niet. Jij hebt simpelweg niks gehad van de verkoper, je kunt dat aantonen (want DHL heeft aantoonbaar een lulverhaal) dus de webshop moet je een nieuw item sturen.
Alle keren dat ik een probleem heb gehad met verdwebev pakketen waren altijd via DHL. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de webshops. Je moet gewoon heel hard zijn. Precies zoals hierboven wordt aangegeven. Stel een aangetekende brief op of een stuur een mail waarin je eist dat ze erop reageren. En oplossing aanbieden binnen x aantal dagen en meteen duidelijk maken dat jij niet gaat betalen voor het product wat je niet hebt ontvangen. Voeg meteen ook de foto’s toe van je voordeur. Natuurlijk kan het gebeuren dat het pakket spontaan weer ergens opduikt, maar ook dat periode ben jij voorbij. Gewoon voet bij stu huiden en niks over de telefoon.
Nou, ik weet niet helemaal of dit hier hoort maar ik maak dus mijn pakket open van de pre.na.tal, zit de helft er gewoon niet bij!
Ook geen melding of iets dat het in 2 pakketten komt dus ze hebben gewoon een halve bestelling opgestuurd. 1 ding vergeten ok, maar 5 van de 11 items??
@Eileen @Zonnestraaltje @Broodrooster thanks allemaal. Ik heb net een mail gestuurd met de door jullie aangegeven punten en dat ik uiterlijk morgen antwoord wil en dan ofwel nieuwe spullen of mijn geld terug eis. Incl. Link van Arag en een link naar een wetgevingsartikel.
Ik heb er foto’s bijgevoegd van mijn voordeur en de zijkant (ik woon op een hoek) van mijn huis waar dus duidelijk te zien is dat er geen poort is en nog extra foto’s van het scherm van mijn deurbel, die registreert in een lijst de tijden dat er is aangebeld en de datum en daarop is ook duidelijk te zien dat er niemand is geweest.
Inmiddels heb ik al mail terug. Dat kan dus blijkbaar toch snel. Met daarin dat ze hopen morgen een antwoord te krijgen van dhl en dat ik dus nog maar moet wachten
Anders gewoon lekker aangifte doen online dan kan er vaak opeens wel snel actie ondernomen worden