Pakketjesirritaties

Morgen is het weekend, dan ben je zo weer een paar dagen verder. Nogmaals aangeven dat je niets te maken hebt met DHL.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Daarover beginnen hielp bij mij toen ik gedoe had met een webshop.

Meestal willen ze toch ook even wachten ok te zien of het pakket niet alsnog opduikt?
Ik had laatst ook zoiets bij Postnl. De webshop was gelukkig heel coulant en stuurde na het “onderzoek” van postnl meteen een nieuw pakket. Onderzoek was bezorger vragen die beweerde het bij mijn biren afgegeven te hebben. Met hen heb ik goed contact dus ik geloofde het wel toen zij zeiden dat ze het niet hadden.

Drie weken later stond er een vrouw uit een andere straat aan de deur met mijn pakket, was het dus in de verkeerde straat geleverd. Opengemaakt en geen reden waarom ze het 3 weken had gehouden. De inhoud was blijkbaar niet interessant genoeg.

Wtf? Dat die vrouw het dan alsnog durft terug te geven :joy:

2 likes

Ik weet niet of het een irritatie is maar wel heel raar
 Ik had een pakket in de pakketautomaat laten bezorgen, dus ik met de code die kant op, zitten er twee pakketten achter 1 zo’n deurtje? Beiden van de webshop waar ik besteld had en ik wist niet hoe het verpakt was dus pak ze eruit en zie daarna pas dat de ene doos voor iemand anders is :roll_eyes:
Dat is toch niet de bedoeling of ligt het aan mij?

1 like

Ik heb 2 pakjesautomaten en één afhaalpunt bij mij in de buurt (op minder dan 5 minuten van mijn huis). Ik laat mijn pakjes altijd in een van die pakjesautomaten of dat afhaalpunt leveren. Nu is het al de zoveelste keer dat ze mijn pakje leveren in een postkantoor in een naburige gemeente met beperkte openingsuren. Ze zijn daar ook nog eens zo onvriendelijk dat ik de plaats liever mijd. Zoek de logica :exploding_head:

2 likes

Ja dat vond ik ook wel bijzonder. :joy: maar ik was er wel blij mee.

2 likes

Wel heel toevallig dat het andere pakketje van dezelfde webshop is. Hebben de pakketjes misschien aan elkaar vast gezeten?

Zo is een pakketje van mij verdwaald geweest, die was perongeluk aan een ander pakketje vastgeplakt. Ze hebben samen de reis afgelegd naar de ontvanger van het andere pakket. Die heeft het gelukkig direct gemeld bij de webshop zodat het pakketje alsnog bij mij kwam.

Automaat wellicht vol of pakket te groot voor beschikbare kluis? Je bent waarschijnlijk niet de enige die het daar graag laat bezorgen en bij ons hebben de kluizen verschillende formaten.

2 likes

Ja dat vond ik ook toevallig! Ik kreeg ook praatjes van PostNL ‘waarom heb je die doos uit de automaat gehaald’ Tja ik dacht dat ze beiden voor mij waren
 Maar zij leken het niet bijzonder te vinden dat er voor twee in 1 vak zat? Maar als ik slechte bedoelingen heb neem ik toch alles mee? Blijf het raar vinden.
Gelukkig kwam jouw pakket uiteindelijk wel boven water!

Ik had vorige week een stofzuiger besteld en speciaal gekozen voor een avondlevering. Krijg ik een tijdvak van tussen 17.30 en 18.30?? Hoe is dat een avondlevering? Nou, leveren mislukt, duh, dus ze zou het naar een pakketpunt gaan. Nu wordt het pakket al een week iedere dag uitgesteld en ik snap echt niet waarom het zo moeilijk is.

1 like

Als je het had laten liggen dan zou de bezorger die een volgend pakket in het vak wil leggen het pakketje tegenkomen. Geen idee wat die er dan mee doet. Zou die het dan retour moeten sturen?

Ja dat is een leer voor mocht het ooit nog eens gebeuren, niet meteen dat deurtje dicht klappen als je je pakket hebt
 De pakketbezorger die ik hierover sprak zei dat het dan naar een pakketpunt gaat. Nu woonde de persoon op het label bij mij in de buurt dus ik ben het maar gaan brengen :grimacing:

1 like

Heeft iemand weleens meegemaakt dat PostNL aangeeft dat het in de brievenbus is bezorgd, maar dat dit niet het geval is? Ik ben echt bang dat het pakket bijv. nog uit de brievenbus stak en dat iemand het heeft gejat ofzo? Want zie de laatste tijd bij buren ook vaak dingen uitsteken

En je hebt natuurlijk geen poot om op te staan omdat PostNL zegt ja is bezorgd en er is geen handtekening nodig

1 like

Ja regelmatig. Het komt dan altijd een dag of paar dagen later.

3 likes

Ook als er een tijd bij staat? Er staat zo specifiek ‘bezorgd om 15:23’

Maar hoop het :pray:

1 like

Ja, dan hebben ze het waarschijnlijk verkeerd gescand. :sob:

1 like

Ja, bij mij ook. Kwam 2 dagen erna. Ik heb toen zelfs contact opgenomen met de klantenservice, die gavan aan dat ik nog 7 dagen moest wachten na de ‘bezorgdatum’. Dat is normaal

1 like

Jep 2 weken geleden nog meegemaakt. Twee dagen later was het pakketje er wel. Was ook bang dat het idd eruit gestoken zat ofzo, maar het was er gewoon nog niet.

Pff ik wilde afgelopen vrijdag iets lekkers laten bezorgen bij iemand voor een feest waar ik niet bij kon zijn. Toen werd de bezorging uitgesteld naar zaterdag, toen naar vandaag en net weer bericht dat bezorging uitgesteld is naar morgen. Lekker mosterd na de maaltijd. Hopelijk is het wel nog goed, er zit onder andere chocolade in.

Dit is echt 100% mijn ding maar pakketpunten zijn echt vaak van die treurige winkels waar niemand komt behalve om hun pakketje af te halen en waar alle producten die ze verkopen helemaal verkleurd zijn. Ik voel me dan altijd bijna verplicht om iets anders te kopen omdat ik het anders zielig vind!! Die mensen kijken je dan zo hoopvol aan en dan zeg je dan ‘ik kom een pakketje’ ophalen. Ze gaan nog net niet huilen.

Nu ben ik twee grote pompoenen rijker.

34 likes