Pakketjesirritaties

Vraagje: heeft iemand weleens een aangetekende brief niet ontvangen en dan een tijdje later een brief gekregen van PostNL waarin werd gevraagd ‘heb je je brief ontvangen?’ En dat je dat dan in moest vullen en met een handtekening terug moest sturen? Zo ja, kwam het daarna goed? Ik heb iets heel kostbaars verzonden en dat is kwijtgeraakt en toen ontving de ontvanger zo’n mailtje.

Wat te doen? Mijn moeder heeft een paar maanden geleden een bestelling geplaatst bij Refurbished.nl omdat ik daar vorig jaar ook een telefoon heb besteld, helemaal prima, geen problemen, er waren hier destijds meer forummers die daar iets besteld hadden en een goede ervaring hadden. Maar nu is het echt een klote bedrijf.

Eerst leveren ze al niks en sturen ze nooit updates over de levering behalve dat het wat langer duurt door vertraging. Vervolgens duurt het zo lang dat we heel de bestelling annuleren en daar geven ze ook een akkoord op.

Het probleem is alleen dat de gepauzeerde factuur in Klarna weer heropend is en niet meer gestopt kan worden, Refurbished zegt de factuur bij Klarna te gaan annuleren maar Klarna ontkent iets van hun te hebben gehoord en mijn moeder krijgt nu aanmaningen.

De bevestiging van annulering naar Klarna sturen en verder niet teveel energie in steken. Gewoon stoïcijns die annulering terug blijven sturen op elke brief of mail die je krijgt.

2 likes

Wij hebben een vaste bezorger van Postnl. En een paar maanden geleden toen mijn zwangerschapsverlof begon bestelde ik best wel veel en ik was ook bijna altijd thuis om het aan te nemen. Maar nu belt hij dus ook bij ons aan als wij niks besteld hebben omdat hij weet dat ik veel thuis ben…

Maar nu gaat hier de bel dus terwijl de baby slaapt en het is niet eens voor ons. En hij zet ook altijd de pakketten voor de deur als je niet thuis. Daarom belt hij niet bij de desbetreffende mensen aan want hij laat het toch wel achter :rage:

Nee dat niet! Ik woon in een appartementencomplex met een galerij. Dus hij belt bij mij aan zodat ik de algemene toegangsdeur opendoe en eenmaal binnen kan hij langs elke deur lopen en zet hij wel de pakketjes voor de goede deur.

Maar ik vind het wel vervelend dat hij nu bij mij aanbelt terwijl ik niks heb besteld en ook dat hij pakketjes voor de deur zet als je niet thuis bent.

1 like

Ik kan helaas geen e-mail adres van Klarna vinden om de bevestigingen naar door te sturen.

We krijgen gelukkig nog wel elke keer reacties van Refurbished met “we zetten het met spoed door naar X of Y” Eerst zien dan geloven :roll_eyes:

1 like

Hier kun je alsnog een klacht over indienen hoor, dat je dit niet fijn vind!

1 like

DHL express is mijn pakket naar de UK kwijtgeraakt. Was een retour, waarde boven 300 euro.

Blijkbaar heeft DHL per ongeluk een extra label op de doos geplakt met een adres in Frankrijk. Nu gaan ze proberen het pakket terug te halen.

Winkel van retour zegt eigen verantwoordelijkheid you still need to pay en DHL vergoedt maar een paar euro per kilo.

Janken.

Ja echt stom he! Ik wist dit dus eerst nooit. Recent achtergekomen dat retours je eigen verantwoordelijkheid zijn dus sindsdien verstuur ik dure retourpakketjes altijd verzekerd.

Zo shiiiit! Kon maar tot 100 eur verzekeren en had het daarom gelaten. Nu toch spijt… Hopelijk komt het pakketje nog terug maar ben bang van niet :frowning:

DHL: je pakketje past door de brievenbus.
Ook DHL: nee past toch niet, succes bij je ophaalpunt morgen!

Dinsdag bestelling geplaatst en gekozen voor bezorging op donderdag ipv woensdag, want woensdag was ik niet thuis. Denkt PostNL ‘we bezorgen het lekker toch op woensdag’ dus nu kan ik alsnog naar een pakketpunt om het op te halen :expressionless:

1 like

Eerst 2 weken gezeur met tientallen mails over een verloren bestelling die niet in de locker pastte. Volledig terug gestuurd maar nu is alles uitverkocht -_- en nu een heel groot pakket waar ik al maanden naar uitkijk besteld maar UPS is ZO SLECHT. In de zomer ook al veel gezeur gehad en uiteindelijk toen naar ups punt zelf gereden met een deel auto om het op te halen.
Had ze gebeld want pakket ligt op 5km van m’n huis en elke dag staat er eerst ‘ Word vandaag bezorgd’ en daarna verdwijnt dat weer. Ze willen niet zeggen wat er aan de hand is daar maar ik ga sowieso mijn pakket dit weekend niet meer krijgen. Zo slecht geregeld en slechte service echt absurd.

2 likes

Deze verpakking voor een basecoat

4 likes

Oke punt 1: ik snap dat postnl het mega druk heeft dus dit is mijn disclaimer

Het echte punt: ik heb een pakket vorige week opgehaald, maar moest retour. Teruggebracht en retourbewijs gekregen, maaar: nu staat in mijn app dat ik het weer tot 2 december op kan halen bij hetzelfde afhaalpunt. Moet ik er iets mee? Even gaan zeggen dat ie retour moet of denken jullie dat het een fout in de app is?
(Streepjescode vanuit post nl app gescand waar bij staat dat het een retourcode is)

Weet iemand wanneer dpd een verwachte bezorgdag aangeeft? Ik wacht nu een week op mn pakketje en ik zie alleen maar die irritante bolletjes verder lopen maar nog steeds geen verwacht bezorgmoment. Volgens amazon zou het tm morgen bezorgd kunnen worden, dus heb maar een thuiswerkdag ingeslast, maar als t niet komt ga ik liever naar kantoor. Maar kan dus niet ontdekken of het komt of niet.

2 likes

Volgens mij op de dag van bezorging. Zo handig…

Ik heb een pakketje naar zo’n automaat laten sturen maar die zat vol. Toen zou het naar een pakketpunt 5 km hier vandaan gaan, irritant maar goed, dan zou ik het in ieder geval hebben. Daar hebben ze het helaas geweigerd zonder reden en nu gaat het naar het FACTUURADRES. Maar daar stond nog een heeeel oud adres, totaal niet op gelet en daar woon ik al een aantal jaar niet meer dus grote kans dat ze het ook daar gaan weigeren :joy: wat een ellende allemaal

3 likes

Dan staat je oude barcode waarschijnlijk nog op het pakket :see_no_evil:

Ben vandaag langsgeweest en de vrouw van de balie dacht dat ook. Opnieuw aan mij uitgereikt en opnieuw retour genomen, alle stickers eraf en nu staat ie op ‘zojuist afgehaald’ in de app 🫨 geen idee wat ik nu moet doen maar ik wacht denk ik maar even.

1 like