Oooh ik voel dit ook altijd zo, alleen die van mij verkoopt cartridges en ik heb geen printer
Mijn dhl punt is de hema, dus ik hoef mij gelukkig niet schuldig te voelen
Ik heb dit ook en vermijd daarom het dichtsbijzijnde dhl punt (in mijn woonplaats) en laat het maar verder weg bij een blokker dhl punt bezorgen
Had vorige week via zoān insta sale van een winkel wat kleding besteld. Bestel daar regelmatig en ze hebben mijn adres.
Dit ook nog extra doorgeven.
In het verleden heb ik wel ooit 1 keer gevraagd of ze het bij een PostNL punt wilde leveren en blijkbaar hebben ze dus nu dat adres automatisch gebruikt ondanks mijn doorgeven eigen adres.
Kan gebeuren en is alsnog geleverd bij dat PostNL punt. Maar die man daar is altijd ZO stug en onaardig. Kreeg een hele preek dat hij het de volgende keer niet aanneemt en retour stuurt want het staat nu officieel alsof het voor hun is. Probeerde nog het verhaal netjes uit te leggen en dat de winkel per ongeluk een fout heeft gemaakt. Maar hij bleef maar gaan. Dacht echt gast doe rustig is per ongeluk gebeurd kan gebeuren. Is niet dat ze bij die winkel expres hebben gedacht we gaan het effe lekker fout doen.
Haha bij mijn ouders is het een vape shop op treurig industrieel terrein
Toen ik nog niet samenwoonde met mān vriend, woonde ik in een andere woonplaats zoān 15 km verderop. Ik had toen iets besteld met als factuuradres het adres waar ik op dat moment woonde en af laten leveren bij het PostNL punt waar mān vriend woonde. Toen kreeg ik ook een hele preek dat als ik daar niet in de buurt woonde dat het niet de bedoeling was dat ik mān pakketjes daar liet leveren, want zo kon iedereen zān pakketjes daar wel laten leveren!!!
Bij mij een fietsenwinkel maar het lijkt ook alsof ze nooit fietsen verkopen/maken
Haha werkelijk ik hoor het zo iemand zeggen
Inmiddels is het pakket dus al meer dan een week kwijt en heb ik gewoon nog steeds geen geld terug of nieuwe spullenā¦
Ik heb zondag maar weeeeer contact opgenomen want het ultimatum dat ik had gesteld was al voorbij en er komt gewoon geen respons na de vorige mail met dat ze nog steeds wachten op een antwoord van dhl. En toen kreeg ik gisteren alleen letterlijk dit terug:
Is je vraag nog relevant?
Echt wtf. Ik zeg net dat ik nog steeds niks heb ontvangen en dat ik nu actie eis. En dan stuur je zoiets?
En dit is dus gewoon een groot bedrijf, geeneens een klein ofzo. Wat een service.
Als webshop ben je wel afhankelijk om te wachten op de reactie van DHL/PostNL etc. De webshop moet namelijk een claim bij dhl indienen zodat zij ook een stuk vergoed krijgen en dat kan alleen als het onderzoek is afgerond.
Super irritant als je als koper op je spullen wacht, maar vanuit de webshop gaat het nu wel zoals het hoort. Ik probeer dit altijd heel transparant met mijn klanten te communiceren maar dat verschilt natuurlijk per bedrijf hoe hun communicatie gaat. Lang verhaal om te zeggen dat het een standaard procedure is
Edit: ik zie nu dat de is je vraag nog relevant vanuit de webshop komt en niet vanuit DHL. Dat is wel een rare reactie richting jou
Mijn DHL-pakketpunt is een woonaccessoire-winkel. Heb daar een keer een veel te dure (wel mooie) lamp voor op mijn nachtkastje gekocht omdat ik me schuldig voelde. Nu is ze wel altijd super aardig tegen mij, verder is ze niet echt vriendelijk tegen de personen die pakketjes komen halen of brengen.
Die reactie is er en daaruit is duidelijk dat de bezorger liegt. Ik heb daar ook bewijs voor gestuurd. Alleen vervolgens doen ze er niks mee. Moet ik er zelf constant achteraan want zelf zeggen ze gewoon niks. En als ik dan antwoord krijg is het "we wachten op dhl "
Nu weer. Dat is constant hetzelfde riedeltje
Maar dhl doet gewoon niks. In het hele dorp hier regent het klachten nadat er een nieuwe bezorger is. Gisteren stond hij zelfs ruzie te maken bij de buren van de mensen waar ik was want meneer wilde het pakket over de schutting gooien terwijl er met koeienletters op stond dat het breekbaar was. Meneer spreekt ook totaal geen nederlands of engels dus aanspreken werkt ook niet.
En als consument heb ik bij het bedrijf gekocht en heb ik niks met dhl te maken dus dat hun wachten op antwoord is prima. Maar daar kan ik niks mee maar ik ben straks wel mijn geld kwijt
Edit: nu krijg ik dus weeeeer als antwoord dat ze nog op een antwoord van dhl wachten. Dat kan toch niet joh. Het duurt toch geen week vooraleer je die bezorger hebt aangesproken
Echt wat een k⦠bedrijf
Ja ze wachten op DHL omdat DHL het onderzoek uitvoert. Als DHL aan het bedrijf laat weten dat het pakket echt niet te vinden is of zogenaamd bezorgd dan pas krijg je als bedrijf een niet ontvangen verklaring om naar je klant te sturen (ik werk niet met dhl maar postnl en volgens mij werkt dhl het zelfde als postnl in dit soort gevallen) Als je klant de verklaring heeft terug gestuurd dan pas kan je als bedrijf actie ondernemen.
Ik snap dat het als consument mega vervelend is en het bedrijf kan waarschijnlijk hun communicatie aanpassen, maar zij moeten zichzelf ook kunnen beschermen.
Heel vaak heeft de klant gelijk dat het er niet is maar ik maak ook heel vaak mee dat zodra ik de woorden onderzoek, ontvangersverklaring laat vallen de klant ineens mysterieus het pakketje vindt.
Maar alsnog heel vervelend voor jou natuurlijk! Dit is alleen als uitleg dat het niet zo zwart wit is van ok het is er niet dus we geven gelijk je geld terug.
Edit: een bezorger die met pakketjes gaat gooien is natuurlijk wel echt te raar voor woorden
Wat me vooral irriteert is dat het bedrijf gewoon niks communiceert. Als ze het zo uit zouden leggen als jij dan is het ook een stuk duidelijker en begrijpelijker.
Maar het gebrek en, wanneer er wel gereageerd wordt, de manier van communiceren is gewoon echt zo belabberd.
Bovendien heb ik genoeg bewijs aangeleverd dat ik niks heb ontvangen en de bezorger bovendien liegt want ik heb nooit neerzettoestemming gegeven en ik heb geeneens de mogelijkheid daarvoor want de zogenaamde poort waar meneer het over heeft bestaat niet.
Je maakt mij dan ook niet wijs dat zoān āonderzoekā meer dan een week duurt. En het feit dat er zoveel mensen uit de buurt klagen moet toch ook wel een extra reden zijn voor dhl. Maar het lijkt gewoon alsof ze niks doen want ze geven dus al meer dan een week geen antwoord meer richting het bedrijf. En het bedrijf lijkt dat prima te vinden want die ondernemen ook niks. Ipv dat ze er zelf achteraan gaan beroepen ze zich op een zwijgende dhl
Ja snap ik dat het irritant is dat ze niet communiceren! Dat is echt niet klantvriendelijk in zo een situatie. Als je weet waar je aan toe bent en wat er gebeurd + waar je op wacht dan weet je waar je aan toe bent. Hopelijk is het snel terecht of krijg je snel je geld terug of een nieuw pakket.
Ugh, ik haat DHL echt zo erg he. De bezorger beweert 3 keer langs te zijn geweest (is dat niet) en nu ligt mijn pakket dus 15 km verderop. Fijn ook zonder auto. En zaterdag en zondag zijn ze dus dicht. DHL kan niets doen en zegt dat de afzender alleeen dingen kan wijzigen, de afzender zegt niets te kunnen en wijst terug naar DHL. Ik ben echt woest gewoon. Ik overweeg om het pakket terug te laten sturen naar de afzender.
Oh dit klinkt als de eigenaar van de sigarenwinkel bij mijn oude huis in Utrecht. Die was ook zoooo zuur altijd, het was nooit goed. Ben op een gegeven moment dat pakketpunt gaan boycotten zodat ik die man niet in mān aura hoefde te hebben want mijn hemel
Als je denkt dat je alles al hebt meegemaaktā¦
Ik kreeg vandaag bericht dat mijn Vintedpakket uit Frankrijk was gearriveerd was. Was snel gegaan dus helemaal blij.
Kom ik aan op het pakketpunt, zeggen ze doodleuk: āWij doen al een hele tijd geen pakketten meerā.
Ik probeer nu via de site van Chronopost meer te achterhalen maar de Engelse versie schakelt steeds terug naar de Franse site en als ik het afleverpunt probeer te localiseren dan laadt dat gedeelte van de site niet.
De verkoper een berichtje gestuurd maar die komt met hetzelfde adres als ik van Vinted kreegā¦
Edit: Vannacht krijg ik een Vinted berichtje dat het item als bezorgd is gemarkeerd. NOOIT meer iets uit Frankrijk
Edit 2: Nou ik moet zeggen dat de DPD klantenservice me 100% mee is gevallen. Redelijk kort in de wacht gestaan en medewerker kon zelfs met mijn beperkte info achterhalen waar mijn pakketje was. Daar heb ik 'm (wel aan de andere kant van de stadā¦) kunnen ophalen.
Nou inmiddels word ik dus gewoon genegeerd door het bedrijf. Ik had een ultimatum gesteld met een oplossing aangezien hun blijkbaar geen antwoord krijgen van dhl en er ook zelf niet achteraan gaan (boeit ze echt 0,0). Maar dat is verstreken en nu negeren ze me dus gewoon. Krijg ook geen automatisch bericht meer terug dat mijn bericht is aangekomen dus lijkt er zelfs op dat ze me geblokkeerd hebben ofzo?
En ondertussen is de betaaltermijn dus zo goed als verstreken dusjaā¦nu weet ik niet wat ik moet. Aangifte doen?