Niet helemaal hetzelfde maar ik heb een keer in de clinch gelegen met een vliegtuigmaatschappij die iets moesten terugbetalen en daar een heel drama van maakten. Ik heb toen uiteindelijk de consumentenbond gebeld en nog een laatste mail gestuurd met hun in de CC. Toen was het opeens binnen een paar uur geregeld. Wel echt rot dat je hier zoveel tijd aan moet besteden zeg.
Maar daar moet je eerst lid van zijn of niet?
Ohja shit sorry. Ik heb toen volgens mij het lidmaatschap van mijn moeder gebruikt om te bellen. Voor het mailen maakte het blijkbaar niet uit dat ik zelf geen lid was.
Hm ik ken zo niemand die daar lid van is. Tenminste niet dat ik weet. Maar kan het wellicht proberen via mail
Je hebt toch niet betaald? Ik zou dat ook gewoon niet doen. Je hebt toch alle bewijs dat DHL liegt. Goed bewaren.
Nee maar dat bedrag loopt dus wel steeds op met uiteindelijk incassobureau.
Toen nadat ik vanmorgen een mail heb gestuurd met dat ik anders aangifte ga doen kreeg ik eindelijk een mail terug met: we wachten nog steeds op antwoord van dhl
Echt aaaaaargh
Ik zou eigenlijk helemaal niet meer reageren als ik jou was. Dus niet steeds erachteraan mailen. Het is toch ech hun probleem dat jij niks gaat betalen. En als ze jou (en je geld) toch nodig hebben weten ze je wel te vinden en anders kunnen ze er gewoon naar fluiten.
Dat is niet helemaal waar als je met Klarna of Afterpay betaald hebt. Zij sluiten alleen de factuur als de webshop dat doet. Heb dit zelf vorig jaar gehad, pas toen ik online aangifte had gedaan kon het opeens heel snel geregeld worden.
Je hebt toch gewoon bewijs dat je voldoende hebt gedaan. En Klarna is in mijn ervaring altijd wel welwillend
Afterpay deed in ieder geval echt schijt moeilijk, misschien dat Klarna anders is.
Klarna wel ja maar dit is afterpay/riverty en die doen echt moeilijk. Het enige wat kon is 14 dagen on hold zetten en die zijn nu dus voorbij. Dus nu moet ik van hun maar naar de webshop maar die geven dus niet thuis want die schuiven alles door naar dhl en die doen dus letterlijk niks
Ik herken dit wel. Heb wel eens een discussie met Afterpay gehad vroeger waarbij snel duidelijk werd dat ze totaaaaal niet begrepen hoe de wet werkt. Was echt nog basic ook. Maar prima, dan praat je toch verder met het incassobureau. Die gaan je niet dagvaarden als je het verhaal uitlegt hoor (een zaak verliezen kost ze geld)
Ik zou het niet zo ver op laten lopen want dan is de kans groot dat je geen Afterpay meer kan gebruiken.
Ja dat klopt! Maar dat zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om maar ‘toe te geven’. @BiloxiParish staat zo te zien volledig in haar recht dus hoezo moet zij inschikken? Ik wil echt niks te maken hebben met een bedrijf wat zo in de wedstrijd staat. Dan betaal ik voortaan wel vooruit
Nee, daarom zou ik gewoon aangifte doen van internetoplichting. Bij mij was het toen opeens wel heel snel geregeld.
Mijn pakketje is vrijdag bij de overburen bezorgd (ondanks ik een pakketpunt had gekozen) en nu zijn ze steeds niet thuis :’(
Mijn PostNL bezorger is mega vaag. Brieven gooit ie gewoon door de juiste brievenbus heen, maar brievenbuspakketjes geeft ie dus af bij de barbershop onder ons (wonen op 82A, barbershop op 82, en dan is er ook nog een 82B…).
Vervolgens markeert ie het brievenbuspakket als bezorgd in onze eigen brievenbus. Geen melding in de app of briefje dat het bij de onderburen ligt. Dus geen idee waar het pakje dan moet zijn, of het verdwenen is etc. Het is dat het personeel van de barbershop zo lief is om steeds achter een van ons aan te rennen met de pakketjes, maar kan me voorstellen dat die er ook niet op zitten te wachten om steeds als pakketpunt gebruikt te worden.
En 't ergste, de brievenbuspakjes passen ook gewoon door onze brievenbus. Dacht eerst dat ze misschien toch te groot waren en de bezorger ze daarom bij de barbershop af gaf, maar nee. Schijnbaar vind hij het gezellig daar ofzo
Zou fijn zijn als de mensen van die barbershop dan ook even alert zijn bij het aannemen van een pakketje en tegen de bezorger zeggen dat het niet voor hen is als hij weer met een pakket voor jou of voor 82B komt aanzetten.
Hier ook, gelukkig nog een Lidl met kluisjes maar laten afleveren kan niet meer in de buurt, teveel pakketten en te weinig plek.
De brievenbuspakket bezorgers zijn meestal niet je vaste postbezorgers. Die komen apart langs. Dus dat kan het verschil verklaren.