Pakketjesirritaties

Aan de tracking van dpd heb je ook precies niks he. Als het via dhl verzonden wordt vanuit het buitenland kan je de hele reis volgen en bij dpd staat er alleen “onderweg naar het uitleverdepot”. Wil gewoon weten welke weg mn pakje aflegt vanuit Litouwen.

1 like

Ik heb dit pakketje vandaag pas in handen gekregen. Wat een gedoe was dit met dpd

1 like

Ik heb een incompleet product ontvangen maar de verkoper (partner van Bol) gelooft het niet. Ik voorzie veel gedoe van deze verkoper bij het retourneren en mijn geld terug krijgen. Moet ik iets doen (iets fotograferen oid) om bewijs te verzamelen voor ik het retour stuur?

Je kan het aantonen dmv het gewicht van het pakketje bij aankomst. Als ze hetzelfde product compleet inpakken en ze vergelijken dat met het verzendgewicht van jouw pakketje, dan bewijst dat dat jouw pakket al bij ontvangst niet compleet was!

7 likes

@BiloxiParish ik ben dit topic aan het bijlezen wn met verbazing je berichten gelezen. Hoe gaat het nu tussen jou, dat bedrijf en DHL. Heb je al iets gehoord van iemand of van het incassobureau?

Ik heb na heel wat aandringen en dreigen met incasso, aangifte en andere instanties eindelijk mijn geld teruggekregen na bijna 2 maanden gedoe.

Ze zouden eerst nog een nieuw pakket sturen, want na 3 weken kwamen ze toch tot de conclusie dat het pakket was verdwenen (no shit sherlock).
Alleen dat pakket is er ook nooit gekomen. Ik had gevraagd of het bij een pakketpunt geleverd kon worden. Was geen probleem zeiden ze, maar blijkbaar toch wel. Ik had ook geen mail gekregen met een t&t, alleen van de pakbon.
Toen ik vervolgens om een t&t vroeg konden ze me die, na me wederom dagen te negeren zogenaamd niet geven maar ze konden wel zien dat het geleverd was. Pure onzin want hoe kun je dan zien dat het überhaupt geleverd is?
Dus toen heb ik in overleg met de fraudehelpdesk ze een allerlaatste ultimatum gesteld dat ik binnen 24 uur mijn geld terug wilde en dat er anders direct een aangifte zou volgen en een melding bij consuwijzer. En surprise surprise binnen 5 minuten kwam er een reactie dat de bestelling ongedaan werd gemaakt en het bedrag terug werd gedraaid…eindelijk.

Van dhl zelf heb ik nooit meer iets vernomen. Volgens mij het bedrijf zelf ook niet, want het was constant “we wachten op antwoord van dhl. Dhl kan niks vinden blabla”.
Dus die hebben volgens mij gewoon geen ene klap gedaan. Ook niet met de tweede klacht die ik heb ingediend over een pakket en zelfs de inhoud ervan die was opengemaakt. Blijkbaar kan dat als medewerker daar gewoon allemaal.

7 likes

En @Calypso dank beiden :heart:

1 like

Wat een gedoe zeg! Wel fijn dat je je geld hebt teruggekregen maar het heeft zoveel tijd gekost voor jou. Snap wel dat je nu het liefste eigenlijk niet meer met DHL verzend!

1 like

Ja zeg dat. Vind het ook gewoon bizar dat er vanuit dhl niks wordt gedaan. Het regent hier in de buurt klachten sinds deze bezorger er is. De rest vam de week is er geen probleem, maar enkel op de dagen dat hij werkt. Zelfs een pakketpunt hier klaagt erover maar zelfs daar zeggen ze dat dhl gewoon 0 respons geeft :woman_shrugging:

1 like

Ik heb een pakket verstuurd via DPD. Maar sinds de 8e is er gewoon niks meer gebeurd? Hij is opgehaald en vervolgens stopt het. Is dat normaal?

Moest laatst ook een week wachten op een pakketje bij dpd, terwijl ze in mijn herinnering heel snel zijn altijd. Je zou de klantenservice even kunnen proberen? Vind de track&trace sowieso heel onduidelijk bij dpd.

1 like

Mensen zijn vandaag mijn geduld al heel erg aan het testen en nu krijg ik net bericht dat mijn Vinted pakketje (van €4) in een hele andere stad is bezorgd, waar ik 1.5 uur voor zou moeten reizen :face_with_raised_eyebrow::upside_down_face: (van deur tot deur heen en terug, Den Haag- Delft). Staat blijkbaar in de kleine lettertjes van Homerr dat ze hem soms tot 10km verderop verzorgen.

1 like

Ligt het in Den Haag of juist in Delft?
Als het in Den Haag ligt wil ik het wel ophalen voor je.

5 likes

Haha zo lief, helaas ligt het in Delft! Morgen ga ik het ophalen, misschien combineer ik het wel met de Ikea.

1 like

Nou wtf, haal ik net mijn pakketje van de h&m op bij het dhl punt hier en dat is dus ook gewoon open geweest. Gelukkig zat er alles nog in, maar het adreslabel was doormidden en de zak weer dichtgemaakt met de plakstrip die je normaal voor retourneren gebruikt.

Nu weet ik dus alleen niet of dit bij de h&m al is gedaan maar ik had letterlijk maar 1 item besteld dus het is niet dat ze iets konden vergeten en daarom de zak opnieuw hebben geopend en daarbij neem ik toch ook aan dat ze dan een nieuwe zak nemen? Zeker aangezien het naamgedeelte op het adreslabel ook zo goed als onleesbaar was…

1 like

Is het niet bij het dhl punt eerst aan de verkeerde persoon meegegeven misschien, en dat die het open heeft gemaakt en toen pas realiseerde dat het het verkeerde pakketje was?

2 likes

Hm ja zou kunnen maar ik heb het binnen een uur nadat ik de melding kreeg opgehaald dus dat zou dan heel snel moeten zijn geweest

Oh ja dat zal wel onwaarschijnlijk zijn dan indd. Wat stom zeg!:frowning: En de streepjescode was nog wel intact zodat ie gescand kon worden bij aankomst op het pakketpunt of dat ook niet? Anders weet je misschien dat het na het scannen open is geweest. Zei degene van het pakketpunt zelf er nog iets over?

Ja de streepjescode was nog gewoon intact. Alleen dat stukje waar mijn naam en adres stond was doormidden gescheurd omdat dat precies op de rand zat.
Meisje van het pakketpunt zei wel dat ze het raar vond hoe dat pakket in elkaar zat, maar het was wel gewoon dicht dus ik dacht dat het gewoon enorm gekreukt en verfronseld was door de regen (bezorgers moeten een stukje lopen om bij dat punt te komen) en het label daardoor niet goed zat. Tot ik dus thuis kwam en het pakket uit wilde pakken en het label gewoon doormidden was en de zak al geopend was geweest.

1 like

Voelt altijd heel naar, alsof iemand even heeft gekeken er zelf iets aan te hebben. Ik kreeg laatst een pakketje zo binnen.

2 likes