Pakketjesirritaties

Komt vast goed hoor! Toen het bij mij retour werd gestuurd, kwam het wel weer gewoon bij de verzender. Laatste keer dat ik pakketautomaat had geselecteerd, heeft ie een hele dag op ‘onderweg’ gestaan en daarna opeens weer op ‘aangekomen in jouw regio’. Daarna gebeurde er dagenlang niks en heeft de webshop een onderzoek bij DHL opgestart, waar ‘geen sluitend resultaat’ uitkwam. Webshop stuurt het nu nogmaals maar heb nu maar gewoon mijn thuisadres gedaan, voor de zekerheid.

Ik heb ook positieve ervaringen met de pakketautomaat hoor, maar ze bezorgen gewoon zoveel pakketjes en die automaat zit laatste tijd regelmatig vol en dan gebeuren er gewoon vervelende dingen (inderdaad weer gelijk retour bijvoorbeeld).

1 like

Nou goed om te weten, hoop er het beste van!

Nog steeds niet binnen, stomme dhl… zij doen het fout maar ik moet het bedrijf contacteren om het te laten oplossen.

Ik heb gemaild naar het bedrijf waar ik besteld heb en die geven aan dat ze het meeste weer terug krijgen sinds ze met DHL verzenden :scream:

1 like

Waarom denken postbezorgers dat het ok is om een pakje gewoon voor de deur te leggen als je niet thuis bent?
PostNL zou komen en je ziet tegenwoordig vrij goed wanneer ze precies komen, dus ik probeer daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Kom ik toevallig net thuis aan zie ik de bezorger in trappenhuis die veel vroeger was dan de app aangaf en hij zegt doodleuk: ja ik heb je pakje voor je deur gelegd
Nu heb ik geluk dat ik precies thuis kwam, maar voor het zelfde geld kom ik voorlopig nog niet thuis en ligt dalijk heel lang mijn pakje gewoon voor het oprapen voor de deur.
Heb m ook vriendelijk gevraagd de volgende keer als ik niet thuis ben het dan in ieder geval even bij een buur te proberen af te leveren.
Snap echt dat ze het druk hebben maar ze denken gewoon echt niet meer na tegenwoordig lijkt het wel.

Heb ook al meermaals gehad dat ik zogenaamd niet thuis ben en dan gaat het pakje naar een PostNL punt.
Vorig weekend dezelfde gast kwam ineens toch later aan met het pakket en toen begon ik erover zegt die een lulverhaal over ja ik vond m ineens nog achter in mijn bus. Terwijl die dus gescand is op je bent niet thuis. Dus hij moet het in handen gehad hebben.
Maar ze moeten hier naar verdieping 3 zonder lift dus daar hebben ze dan lijkt het wel gewoon geen zin in.

Dat 2e deel snap ik niet, je krijgt het toch alsnog binnen en ook aan je deur? Dan gaat ie toch wel naar boven ipv geen zin om naar de 3e te gaan

3 likes

Bedoel meer dat het vaker voorkomt dat ik
gewoon thuis ben en dat ik zie dat de bezorger tussen een bepaalde tijd zou komen ,en dan zou het pakket zogenaamd niet afgeleverd kunnen worden en gaat het naar een PostNL punt.
En de laatste keer was dat dus weer, maar later stond de bezorger ineens wel voor de deur en vond hij ineens het pakket in zijn bus nog die hij wel had ingescand op niet kunnen afleveren zogenaamd.

1 like

Maar hij had kennelijk geen zin om aan te bellen? Sorry maar het is gewoon not done om pakjes voor een deur te leggen in een flat/appartementencomplex, bij een lift of zelfs een gemeenschappelijke hal waar zelfs niet wonenden in kunnen.

Ben zelf pakketjes op die manier ‘kwijt’ geraakt.

1 like

Ja gohhh snap ik ook wel, de conclusie (kennelijk geen zin om naar de 3e te gaan) klopte niet met dat het alsnog gebracht werd.

1 like

Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat gezien het vaker voorkomt bij dezelfde bezorger (zogenaamd niet thuis dus naar PostNL punt) ik die conclusie trok.En dat hij bij dat specifieke pakket het toen eerst had ingescand op niet thuis en toen ineens wel aanbelde vond ik apart. Zeker gezien omdat hij het pakket moet inscannen ,dus dan heb je het pakket in handen. Is dus apart dat hij het ‘ineens ‘ nog in z’n bus vond korte tijd daarna wat hij aangaf.
De conclusie met niet naar de 3e verdieping willen komen haal ik dus uit meerdere ervaringen met deze bezorger.

3 likes

Hij zou later pas komen wat op de tracking stond, dus was met dit pakket nog net niet thuis en kwam toevallig net aanlopen.
Maar idd iedereen kan het dus zo meenemen. Geef het dan bij een buur af in ieder geval.

3 likes

Eigenlijk zou dat ‘We hebben u gemist’ briefje terug moeten komen

3 likes

Een tas die ik had besteld is beschadigd. Ik hoop dat ik deels mijn geld terug kan krijgen want ik zie het niet zitten om die tas dus weer terug te moeten sturen naar Amerika. De verzending verliep al kut genoeg. :stuck_out_tongue:

2 likes

Ze moeten het sowieso niet doen. Hier hadden ze een doos voor de deur gezet terwijl ik niet thuis was, en het goot van de regen. Toen ik thuis kwam van boodschappen doen was er echt amper wat van die doos over :smiling_face_with_tear:. Gelukkig kleding in zakjes erin, maar is toch niet oké om zo met spullen om te gaan…

1 like

Ik ben nu al tijden in discussie met een opleidingsinstituut waar ik ooit met stap budget een opleiding wilde volgen, maar dat ging niet door dus diezelfde dag nog geannuleerd. Zij dus blijkbaar toch de boeken verzonden, maar ik heb die nooit ontvangen, PostNL en de instelling wijzen naar elkaar en nu moet ik bijna 100 euro betalen voor niks.

Maar je hebt toch geannuleerd dus waarom vragen ze je voor iets te betalen wat allang geannuleerd is en waarvan je hopelijk een bevestiging hebt? Hiermee sta je best sterk hoor.

1 like

Ja alleen ze eisen dus, omdat ik de boeken ontvangen zou hebben, dat ik de boeken betaal.

1 like

Als jij diezelfde dag al geannuleerd hebt dan is het toch hun probleem. Kan mij niet voorstellen dat ze de boeken al verstuurd hadden voor je annulering. En dan nog verzender is verantwoordelijk.

3 likes

Aangifte doen online van oplichting heeft bij mij eens geholpen, toen trok bij mij de webshop heel gauw zijn keutel in.

1 like

Vorige week maandag besteld, vorige week dinsdag in huis. Juist ja DHL :eyes:
Het is 8 dagen verder.