Pakketjesirritaties

Ik wil wat spullen verkopen via Sellpy en die laten ophalen via Budbee, maar nu is al twee keer de ophaler niet gekomen. Echt zo irritant. Nu staat er weer bij dat hij gebeld heeft maar dat is niet zo. Maar je kunt ook gewoon aanbellen toch.

En het kan dus niet op een andere manier met Sellpy.

Ik heb er echt begrip voor als een pakketje op een ander pakketpunt afgeleverd wordt dan mijn voorkeurs hoor, maar aub wat is de logica van mijn pakket afleveren op een punt waar ik 20 minuten met het OV voor moet of 40 minuten moet lopen? Ik woon in een grote stad, binnen 10 minuten lopen zitten minimaal 5 pakketpunten, echt hou oooop.

5 likes

Ik zou willen dat je pakketpunten kunt blokkeren via de postnl app. Als de automaat niet kan (wat heeeel vaak is) worden pakketten nu standaard naar een kutpunt gebracht met korte openingstijden en nul parkeergelegenheid. Blijft het ook irritant vinden dat je in de app geen alternatief punt meer kan kiezen
 Laat me gewoon zelf beslissen?!

3 likes

Ook mijn ergenis. Mijn pakketje word vaak naar een winkel midden in het centrum gestuurd, zonder parkeer gelegenheid in de buurt.
Ik snap niet waarom je niet zelf mag kiezen waar het heen mag, bij DHL kan dat wel.

2 likes

Hier nu ook weer + geen verwachte bezorgtijd anders dan ‘vandaag’

2 likes

Als shops dan reclame maken met: voor zo laat bestellen is dezelfde dag verzonden. En dat ze dan zo’n verzendlabel aanmaken en de melding nog 3 dagen op ‘pakket nog niet ontvangen’ blijft staan in de PostNL app. Een label aanmaken is niet hetzelfde als dezelfde dag verzonden :rage::rage:

12 likes

Zowel HEMA als Kruidvat hebben dat ja.
Staat er: voor 22u besteld? Morgen in huis.
Maar puntje bij paaltje met je winkelmand vol bij het afrekenen kan je je bezorgdatum kiezen, en die ligt dan (zowel voor in de winkel afhalen als thuis laten bezorgen) altijd 2-3 dagen verderop? Nooit de volgend edag :sweat_smile:

3 likes

En als je geen bezorgdatum kiest is het dan wel de volgende dag? (Ik weet niet of je mĂłet kiezen)

Altijd gezeik met UPS. De laatste 2 keren had hij het pas na 3 dagen (zogenaamd omdat ik 2 keer niet thuis was) bij een pakketpunt gedropt heel ver hier vandaan. Dus toen er afgelopen dinsdag stond dat mijn pakket vandaag zou worden geleverd heb ik meteen gewijzigd naar een pakketpunt hier in de buurt, in de hoop dat hij daar wel meteen naartoe gaat. Maar nu is het dus vrijdag en “wordt de bezorgdatum zsm bekend”? Hoezo duurt het nu ineens langer? Zo irritant.

Ahhhhhh zo fucking irritant. Ik was niet thuis om een handtekening te zetten dus ging mn pakket naar een PostNL-punt. Daar zouden ze het drie keer op rij bezorgen, werd elke keer uitgesteld naar de volgende dag en nu staat er dat de bezorging geweigerd is op het punt en gaat het pakket retour :triumph:

Ik heb hier in de buurt van die afhaalkluisjes van deburen. Mega handig, want 24/7 open. Maar nu ging ik gister een pakketje ophalen, was het kluisje gewoon leeg! Dan is het toch wel onhandig dat het onbemand is

Grote kans dat er door de pakket dienst gewoon nog een ander pakket in is gelegd voor iemand anders die dan hetzelfde kluisje heeft en dan dus ook hetzelfde kluisje kan open maken.
Heb dit zelf al 2 keer gehad dat ik mijn pakket ging ophalen en toen lag er gewoon een 2e pakket in voor iemand anders.
Nu is het bij de kluizenwand bij mij wel meerdere vervoerders , dus dhl, ups.
Maar alsnog letten ze natuurlijk totaal niet op en hoor je niet dubbele pakketten in 1 kluis te leggen.

3 likes

Iemand ervaring met wat er gebeurt als een pakket automaat storing heeft? PostNL klantenservice gaf weinig duidelijkheid.

Ik krijg tegenwoordig net na de mail dat mijn pakket er is bijna gelijk een herinnering dat ik mijn pakket nog op moet halen. Doe rustig! Je lijkt vinted wel :joy:

4 likes

Meest irritant zijn berichten dat je een pakket z.s.m moet ophalen, maar dat het pakket juist kwijt is. Gelieve z.sm. het op te oplossen of gewoon geld terug :triumph:

1 like

Volgende keer wanneer je bevestiging krijgt dat iets verzonden is, moet je meteen PostNL mailen dat ze moeten opschieten :smiling_imp:

3 likes

Omg ja. Jemig ik heb nog niet eens de tijd gehad om te poepen

Pfff kreeg van dpd bericht dat mijn pakket is bezorgd bij het pakketpunt. Dag erna was het pakket er niet en zie nu dat de track & trace weer terug is naar ‘onderweg naar depot’ maar heb dus wel de afhaal qr-code. Is een bruiloftsoutfit die mee moet op vakantie zaterdag. Hoop zo dat het er gewoon is

Kut DPD die zegt dat m’n pakket is afgeleverd bij mij thuis. Nou ehh geen idee waar maar niet hier en niet bij de buren.

1 like

Ik zet altijd bij al mn Vinted advertenties dat ik niet met Homerr verzend. Een keer vergeten en ik kwam er pas na drie dagen achter dat er voor Homerr gekozen was. Dus tegen beter weten in naar het buurtpunt. Nog even checken of het echt open is. Volgens de website wel.

Je hoeft niet van je fiets te komen hoor. Ik ben niet open vandaag. Mn dochter heeft een dubbele oorontsteking. Blablabla whatever en een heel verhaal wat alleen maar bevestigd waarom ik godverdomme niet naar een buurtpunt wil.

1 like