Pakketjesirritaties

Ja en dat fouten? En

De verzender! Jij hebt het pakket nog niet ontvangen, en tot dat moment is de verzender verantwoordelijk. Ik neem aan dat het over een online aankoop gaat? De verkoper moet ervoor zorgen dat jij je bestelling ontvangt (of je geld terug krijgt).

2 likes

Ja sure? Dan is het dus de verkoper van Vinted of Vinted zelf? Maar wel raar want dhl heeft zn taak gedaan en de verkoper ook, vooral de pakketwinkel niet

Dat kan DHL waarschijnlijk wel met het pakketpunt oplossen, maar jij staat daar als koper buiten

1 like

Dit staat er al vijf dagen bij twee pakketjes… Irritant

Weet iemand waarom dit zolang op hetzelfde blijft staan en of het nog goed komt? Of zijn mn pakketjes gewoon pleite

1 like

Lijkt alsof het label is aangemaakt/verzending is aangemeld maar pakket nog niet bij postnl in handen is. Dus nog niet verzonden? Ligt eerder aan de webshop dan postnl

4 likes

He bah voor niks aan het vuren op postnl

Afhaalmelding van dhl ontvangen, maar de kluis was leeg :tired_face:
Was ook nog een dure bestelling.

Ugh, de postNL punten zitten steeds vol waardoor mijn pakje niet geleverd wordt, maar thuisbezorgen is ook geen optie omdat ze het dan onbeheerd achter laten.

Edit: ugh nu is het een half uur fietsen verderop afgeleverd in plaats van 3 minuten fietsen…

2 likes

Ik begrijp echt niks van PostNL, de pakketjes hebben een dag op het PostNL punt 10 km verderop gelegen, maar nu zijn ze blijkbaar weer onderweg :woman_shrugging: En worden ze zogezegd thuis bezorgd (terwijl ik dan natuurlijk net niet thuis ben…)

Als er op het label staat: handtekening bij ontvangst / verhoogd aansprakelijk, en pakket is vervolgens gewoon in de kliko gezet (want deed niemand open en dat is de plek waar ze je dan altijd doen :wink: niet met doel het weg te gooien dus)… bij wie moet je dan zijn?
Bezorger? Verzender?

In dit geval was het een kerstpakket wat gekoeld moest zijn en we dus 2 dagen later achter kwamen want geen briefje in de bus oid

2 likes

De bezorger, maar snap wel dat als je dit altijd afspreekt, dat ze dat nu ook doen. Wel jammer dat ze niet een briefje hebben ingegooid want dat had het probleem opgelost

1 like

Verzender. Hij moet een geschil opstarten met de bezorger. Jij hebt alleen iets gekocht en getekend bij de verzender en niet bij de bezorger.

2 likes

Bij mij stond ook dat het een week lang naar post nl punt werd verstuurd, en was bang dat het kwijt was. Ben toch naar even naar het punt gegaan, en mijn pakketje lag daar gewoon.

Vrouw daar zei ook altijd komen, soms gaat het met scannen mis.

Je junt het adres van pakketpunt in de app vinden.

2 likes

Mijn pakket ligt al 11 dagen in een pakketkluis waar ik niet meer bij kan, kan geen code meer in zien. En natuuuuurlijk die code niet opgeslagen. :yawning_face:

Wordt dat op een gegeven moment niet naar een pakketpunt gebracht?

Wij hebben nu ook iets in een kluis liggen maar de mail met de code is verstuurd naar de afzender haha
In mijn ervaring gaat het na 72 uur naar de Primera

2 likes

Ja maar hij blijft dus al 11 dagen op die status staan. Dat hij naar een pakketpunt wordt gebracht. En dan kan je er niet meer bij.

Oh dat is waardeloos, dan heb ik tot nu toe steeds geluk gehad dat ik wist waar het heen ging na een fout met de automaat

Ik heb als verrassing blikken met koekjes opgestuurd naar diverse mensen. Ik zag dat het bij iemand was aangekomen dus 24 uur later toch maar even vragen of het goed was gegaan, want ik had nog niks gehoord. Bleek dat ik het verkeerde huisnummer had overgenomen en dat het een paar huizen verderop was geleverd. Maar die mensen zeggen het niet te hebben ontvangen?? Zo vaag. Nu is er dus iemand die of dat blik in huis heeft en er niks mee doet, waardoor de koekjes straks oud zijn, of het gewoon lekker heeft opgegeten na ontvangst (of de postbode heeft het opgegeten). Hij woont trouwens in een klein dorp dus het is niet dat hij zijn buren niet kent, en zijn naam stond erbij.

Ik vind het echt stom, zoveel moeite gedaan en nog speciaal mooie blikken gezocht. Gelukkig is het met de andere wel goed gegaan! En ik denk dat ik nog wat leftovers aan hem ga geven.

1 like

Ik heb op 19 december een bestelling geplaatst bij een webshop en deze is nog steeds niet binnen. De webshop wijst naar DHL en DHL naar de webshop. Ik heb het nu maar als probleem gemeld bij Klarna wat dit schiet niet op. :roll_eyes:

Dit is (nog) geen irritatie , maar hier zitten natuurlijk wel de kenners en het zou een irritatie kunnen worden.

Ik heb bericht van postNL dat een pakketje bij inklaringen ligt. Dit ken ik van pakketen van buiten de EU. Maar dit pakket komt uit Duitsland. Heeft iemand anders dit wel eens gehad?

Het pakket is ook nog eens verstuurd via DHL (ik heb een track and trace van DHL, datzelfde t&t nummer staat nu in mn PostNL app) dus ik vind het sowieso raar dat dit nu bij PostNL ligt. Of doen zij alle inklaringen ?

Ok toch een irritatie om on topic te blijven: het pakket ligt nu in Den Haag en ik woon in het oosten dus dat pakket is ongeveer langs mijn huis gekomen om onterecht naar Den Haag te worden gestuurd.

2 likes