Pakketjesirritaties

Net een lege envelop opgehaald van Amazon waar een boek in had moeten zitten. :smiling_face_with_tear:

Is gelukkig snel opgelost en wordt nagestuurd, maar ik had er zo naar uit gekeken om hem vanavond te gaan lezen.

3 likes

Ik ben benieuwd…. DHL zou gisteren een pakket bezorgen. Toen kreeg ik ineens melding dat 1 a 2 dagen vertraagd zou zijn. Nu gaan ze het vandaag dus bezorgen, met best een specifiek tijdvak. Maar ik woon op de route van de vierdaagse van vandaag en je kan nu (tijdens het tijdvak) maar op 1 hele specifieke manier mijn huis bereiken en Maps geeft de vierdaagse altijd slecht aan. Dus we gaan het zien :joy:.

1 like

Misschien loopt de bezorger mee met de vierdaagse :stuck_out_tongue:

5 likes

Ik kreeg laatst ook iets met Cycloon in hetzelfde tijdvak als jij, maar die stonden opeens al om 14.00 voor de deur? Toen was ik niet thuis… Zo heb je ook niks aan zo’n tijdvak :joy:

1 like

Oh dat slaat echt helemaal nergens op hahaha

3 likes

Blijkbaar, want het is gewoon bezorgd! :heart:

1 like

Ik herkende me nooit zo in dit topic, want heb echt nooit tot nauwelijks pakketjesirritaties, haha, alleen nu heb ik dus zondag 30 juni een nieuwe iPhone besteld bij KPN, zelfde dag nog een sms dat bestelling onderweg was en vanaf toen heeeeelemaal niks. PostNL-app zegt dat ze pakket nooit in handen hebben gekregen. Nu zijn KPN en PostNL het samen aan het “onderzoeken”, zou 7 dagen duren, duurt nu ook alweer langer. :roll_eyes:

Ben denk ik al 20 jaar klant bij KPN en 10 jaar zakelijk klant en ik denk echt… Stuur gewoon een nieuw toestel op en vertrouw erop dat als ik er echt twee ontvang ik er een retour stuur, maar nee dat durven ze natuurlijk niet aan.

1 like

Ik had laatst hetzelfde dat het pakket nooit bij post-nl aan was gekomen en na een week nog niets. Maar Peek en Clop. zei gewoon we strepen je bestelling weg en bestel vooral het pakket opnieuw met 20% korting. Zoo chill van ze! Toen het eerste pakket alsnog na 3 weken op kwam dagen heb ik m dan ook netjes aan ze retour gestuurd.

3 likes

Ik ga morgen maar weer bellen. Of KPN mij laten bellen, dat is iig chill dat dat kan. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ook dat “onderzoek gestart” HAHA. mijn pakket blijkt beschadigd te zijn onderweg. Jonge, het gaat over plastic flesjes in mijn geval. Succes met dat beschadigen. Wat een gelul allemaal.

1 like

Postnl is echt vervelend bezig de laatste tijd.
Krijg je avond van tevoren bericht we komen tussen 11.30 en 14. Dan in de ochtend eerst een nieuw bericht tussen 12 en 14.30 en dan een paar uur later is het tussen 15 en 17u. Daar kun je toch geen rekening meer mee houden?
En het leukste is nog als ze dan toch ineens om 12u voor je deur staan.

Ik gisteren heel de dag thuisgebleven voor een pakketje dat onderweg was, hebben ze het bezorgmoment aangepast naar vandaag. Dikke doei dat ik weer thuis blijf, ben ik boodschappen gaan doen en ja hoor, stonden ze voor de deur en gaat het naar het pakketpunt (de supermarkt waar ik net vandaan kom)

Morgen is het 50 gelden dagen sinds een UPS-pakketje is kwijtgeraakt en de dure webshop Mytheresa heeft het probleem nog steeds niet opgelost. Ze blijven alleen nietszeggende berichtjes sturen wanneer ik ze mail. Eerst zeiden dat een onderzoek 3 - 4 weken kon duren en daarna werd mij verteld dat er geen vaste tijd voor bestaat. :neutral_face:

1 like

Ik word gek van DPD. Donderdag een pakketje verstuurd, stond erbij toen hij gescand werd. Vrijdags nog geen melding in de app dat het pakket onderweg was, dus de winkel maar gebeld waar ik het pakket heb afgeleverd. Kreeg dezelfde dame aan de lijn als die het pakket gescand had. Het pakket is gewoon in de grote zak gegaan en meegegaan met DPD donderdags. Toen zij de code invulde, kon zij zien dat hij die donderdag om 15u is opgehaald aldaar.
Bij mij wordt de status echter niet aangepast en ik heb geen bewijs van verzending. Contact met DPD is nog niet gelukt. Mevrouw van de winkel gaf aan dat zij vaker gedoe hebben met DPD en zij ging er wel van uit dat het goed kwam.
Meer mensen die dit hebben meegemaakt toevallig?

Ik heb helemaal niks ontvangen. Die mevrouw van de winkel kon dus wel zien dat het om 15u is opgehaald toen zij de code op zocht. Maar ik zie dus helemaal niks en heb geen bevestiging :sweat::weary:

Wat had je besteld?
Als je toevallig met creditcard hebt betaald: dan ben je verzekerd en kan je via je creditcard instantie het geld terugkrijgen

1 like

Paypal, een tas van Acne.

Paypal heeft ook goede kopersbescherming! Alsnog kut van je tas maar dan krijg je in ieder geval je geld terug

1 like

Ik heb daarna nog een pittigere mail gestuurd naar die webshop. En toen ik net de track & trace checkte, is er nu iets in beweging gezet zonder dat ik ben geïnformeerd ben, maar wordt het gestuurd naar een pakketpunt dat (tijdeijk?) niet open is. (Ik had gevraagd of ze eventueel het nieuw konden versturen naar een ander adres…)

Ooh ja bij dpd (via Vinted) doet de track and trace het eigenlijk nooit meteen. Maar op een gegeven moment duikt het pakketje wel op en het komt ook redelijk op tijd bij de vervanger aan. Ik ga er standaard vanuit dat de dpd tracker niet deugt maar meestal komt het wel gewoon goed.