Pakketjesirritaties

Afgelopen dinsdag zouden m’n laarzen bezorgd worden, maar ineens stond er in de DHL app dat het adres foutief was en deze handmatig gecheckt moest worden en de levering daarom langer duurde. Woon in een nieuwbouwwijk en op een of andere manier staat onze postcode verkeerd in alle systemen. Nu zouden ze eindelijk vandaag komen, staat er dat ie weer met 2 dagen vertraagd is :confounded::confounded::confounded::confounded:

1 like

Aaaargh, had wat dingen bij de Ikea besteld, zou in PostNL-kluis bezorgd zijn vrijdagmiddag. Ik zaterdagochtend vroeg er heen: scherm kluis reageert niet. :slightly_smiling_face: Via PostNL-chat gemeld: konden ze op afstand niets mee, “maar het werd opgepakt”. Oplossing: kom later terug. :slightly_smiling_face: Zaterdag einde middag: werkte nog niet. Zondagochtend: werkte nog niet. :slightly_smiling_face:

Vanochtend een mail: het is niet binnen drie dagen opgehaald, de pakketten gaan naar een PostNL-punt. :slightly_smiling_face: En dan niet het punt in de Gamma naast de kluis, met een grote parkeerplaats voor de deur, nee, naar een punt in een Hema midden in het winkelcentrum, waar je uiteraard niet de auto dichtbij kan parkeren. :slightly_smiling_face: Kan ik met een zwaar Ikea-pakket door het winkelcentrum gaan slepen, haha great.

1 like

Ik heb nu met twee pakketten van DPD gezeik en een daarvan is mijn Sandro pakket. :sob:
Zou zogenaamd afgeleverd zijn op nummer 50, mind you er zijn drie complexen in de straat die als huisnummer 50 hebben. Mijn huisnummer toevoeging is niet overgenomen door DPD terwijl het bij Chronopost wel correct staat.

Mijn bestelling zou uit drie pakketten bestaan, ik krijg er 1 dus ik zeg tegen de bezorger er zijn er nog twee toch? Zegt ie ja en rijdt weg in z’n bus. Zo geen zin om dit te moeten regelen.

1 like

Huh dus er lagen nog 2 in zijn bus maar reed weg? Waren ze zwaar? :sweat_smile:

1 like

Nou ik denk dat hij mij niet begreep en gewoon maar ja zei. Geen idee of ik die pakketjes nu nog krijg maar ik heb het maar gemeld bij post nl en de webwinkel.

1 like

Ohh ja dat kan ook. Het zou wel vreemd zijn :sweat_smile:

Nou prachtig volgens dhl is mijn pakket afgehaald bij het pakketpunt alleen dus niet door mij. Er is ook geen handtekening dus weet niet door wie wel. Pakketpunt wil niet meewerken en dhl al helemaal niet.

Er zit voor meer dan 200 euro in dus echt kut dit… hopelijk wil zalando wel meewerken

1 like

Het pakket is terecht, alleen wel op een niet logisch pakketpunt wat alleen met goed met een auto bereikbaar is. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Wat vervelend zeg! Zalamdo moet meewerken en is verantwoordelijk dat het bij jou aankomt. Zij horen een onderzoek via DHL op te starten. Was een handtekening verplicht? Dan is een ID bewijs toch ook verplicht en daar wordt toch altijd de QR code van ingescand en opgeslagen, toch? Kunnen ze mooi achterhalen waar je spullen zijn. Of is er een vermoeden dat er een datalek is van je gegevens en je opgelicht bent? Dan zou ik zelfs een aangifte bij de politie overwegen.

Nou eigenlijk is de hele tracking raar. Eerst onderweg, dan verkeerd gelabeld, dan meteen opgehaald, dan weer onderweg, dan weer opgehaald:

Er is dus nergens een handtekening te bekennen en bij het dhl punt vragen ze hier nooit om een id dus ook daar is niks over te vinden.
Dhl zegt zelf dat ze het niet snappen want het is volgens hun door iemand opgehaald maar door wie weet niemand aangezien zij ook geen handtekening of code zien (terwijl die er wel zou moeten zijn…) enige wat ze zeggen is dat de verzender het moet uitzoeken en dat als daar niks nuttigs uitkomt er aangifte gedaan kan worden.

Zalando heeft het nu doorgestuurd naar Nelson want die hebben het pakket in opdracht van hun verzonden. Maar ook die blijven zeggen dat het opgehaald is…

Hoe heb jij altijd gezeik met pakketjes :joy:

3 likes

Ja dat vraag ik me ook af. Zo gauw als ik iets duurders bestel lijkt er een vloek op te zitten ofzo

1 like

Nou update: alle lof voor de super aardige klantenservicemedewerkster van zalando want zij is er vandaag nog een keer extra achteraan gegaan omdat ze het zelf ook erg raar vond (ook vanwege de tracking, het binnen 5 minuten ophalen en het ontbreken van gegevens). Daar kwam weinig uit want Dhl snapt het zelf ook niet meer blijkbaar, maar ze heeft er wel voor gezorgd dat het hele bedrag direct wordt teruggestort :pleading_face:

17 likes

Wat een goede afhandeling van Zalando! Kunnen veel webshops nog van leren.

Dit had ik afgelopen week ook met DHL. Iedere dag de melding dag ‘t bezorgd werd en 5 minuten later ineens dat ze 1 a 2 dagen vertraging hadden. Bleek op een of andere manier mijn adres verkeerd in het systeem te staan (postcode als huisnummer), geen idee hoe want op het pakketje stond mijn adres gewoon goed. Uiteindelijk is ie op een pakketpunt geleverd nadat ik 3(!) keer contact had gehad met DHL. Heb daar echt chatgesprekken met een muur gevoerd. Wat een verschrikkelijk beroerde klantenservice hebben zij zeg :sweat_smile:

3 likes

Ja maar echt he. Het lijkt ook gewoon alsof ze niet lezen wat je zegt. Ze dreunen telkens gewoon stug hetzelfde riedeltje op.

Maar wel fijn dat je pakket alsnog geleverd kon worden! Alleen wel erg omslachtig zo

1 like

Echt hoor, hahaha. Mijn laatste gesprek ging zo:

Ik: Hi! Ik heb al 1,5 week gezeur met de levering van mijn pakket. Nu kreeg ik de melding dat hij bezorgd werd en nog geen 5 min later dat ik niet thuis was, terwijl ik dat wel was.
DHL: Ik het het voor u nagekeken, ik zie dat u niet thuis was op het moment van de bezorging. :expressionless:
Ik: Dat was ik wel. Kan je de tracking nagaan, ik denk dat er iets mis gaat.
DHL: Hou je zelf de tracking in de gaten?
Ik: Ja
DHL: Heb je verder nog vragen?

Toen heb ik maar op het kruisje gedrukt, want dacht hier kom ik geen steek mee verder hahaha. Dacht nog even dat het een chatbot was, maar er zaten zoveel typo’s in de tekst dat dat niet kon :joy:

Haha ja ik werd ook echt zo random afgekapt. Gekke manier van klanten helpen hebben ze daar :upside_down_face:

1 like

Ik vraag me echt af of de DHL bezorger bang is dat onze deurbel bijt ofzo? Hij gooit letterlijk de pakketjes voor bezorging de tuin in of ik nou thuis ben of niet. Heb hem er al eens over aangesproken maar hij blijft het doen. Melding maken heeft geen nut want de klantenservice doen net alsof ze doof, blind en dom zijn.

1 like

Dat doet die van mij ook, is in de zomer niet zo erg maar als het heel hard regent is het toch best vervelend

2 likes