Pakketjesirritaties

Er zou vandaag een pakketje komen met DHL. Ik was niet thuis dus bezorgmoment aangepast naar volgende week. Krijg ik opeens een mailtje dat mijn pakket is bezorgd. Ik moest er voor tekenen dus dacht misschien bij de buren dan? Maar nee de bezorger heeft gewoon mijn handtekening vervalst en was dan nog zo dom om mijn naam verkeerd te schrijven. Bij thuiskomst was er geen pakketje meer te bekennen. Ben alle buren al langs geweest maar niemand heeft het.

1 like

Vandaag ging ik bij een post nl punt een pakketje afhalen waarbij expliciet stond dat je je ID moest laten zien. Er stond verder niemand in de rij dus ik vroeg aan die vrouw mag ik twee pakketjes ophalen op deze naam (genoemd en ID laten zien), huisnummer 5 van Post NL. Zei ze opeens, wat moet ik met je paspoort, wat kom je doen? Wat is je huisnummer, dus ik dat herhalen. Had ze een pakket gegeven en liep ze verder de winkel in, dus ik zei er is nog een pakket en toen zei ze waarom zei je dat niet. Ik zei huh, dat heb ik letterlijk gezegd. De eigenaar van de winkel zag ook dat ze onbeschoft deed en hij zei ze is een beetje doof dus vandaar dat ze zo reageert maar ik heb haar nodig want er zijn geen werkkrachten en ze werkt keihard. Maar ik was flabbergasted, nu twijfel ik of ik een 1 ster review achter moet laten want ze was mega onbeschoft maar ik wil de eigenaar niet benadelen als het klopt dat hij helaas geen andere kan vinden.

Waarom wil je 1 ster review achter laten?
Laat je ook reviews achter als de service top is geweest?
Zou het lekker laten

40 likes

Nee

14 likes

Die man heeft als sorry gezegd en het uitgelegd. Waarom zou je dan nog een 1 ster review willen geven?

40 likes

Jij hebt vast ook wel eens een mindere dag.

1 like

Vind het altijd zo naar om met negatieve reviews te strooien als er één keer iets niet goed gaat. Laat je dan wel ook 5 sterren review achter als het wél goed gaat?

5 likes

Bij het pakketpunt waar ik altijd naartoe ga, gaat het echt standaard zo. Heel onvriendelijk, er wordt nauwelijks iets gezegd, alleen het losse woord ‘huisnummer?’ en dan zo’n bag knikje naar het apparaat waar ik mijn handtekening moet zetten.

Ik vind het superhandig, want er komt dus echt nooit iemand en ik hoef dus nooit te wachten tot ik aan de beurt ben. Als ik een vriendelijke behandeling wil, kan ik ook kiezen voor het pakketpunt in de Bruna een paar panden verder en daar dan voor in de rij staan.

4 likes

Ik ga geen review achterlaten, was gisteren een beetje boos maar nu denk ik ik denk dat de arme eigenaar hier alleen maar last van heeft. Heb wel even de reviews gelezen en zie al veel slechte berichten over die vrouw staan, denk dat ze tegen veel mensen onvriendelijk is. Ik weet wel dat ik daar niets meer ga kopen of wat laat achterlaten, een beetje normaal met mensen omgaan vind ik wel prettig.

1 like

Wat vreselijk overdreven. Door er niks meer te willen kopen straf je de eigenaar toch ook. Het gaat om het ophalen van een pakketje. Hoe erg is het nou als er dan even iemand een minuut niet zo vriendelijk doet als jij zou wensen.

29 likes

:laughing: het is natuurlijk prima als jij niet meer naar die winkel gaat voor je pakketten of wat dan ook als je het onaangenaam vind, maar het is niet alsof ze je heeft uitgescholden ofzo kom op zeg

In mijn stad zit ergens een bloemist die ook pakketpunt is voor verschillende diensten. Hij was het enige dpd punt voor een hele wijk en in de wijk ernaast zit helemaal geen dpd punt dus daar kreeg hij ook alle pakketen van, maar is er mee gestopt omdat hij steeds ruzie kreeg :smiling_face_with_tear: toegegeven, die man is ook niet super sterk in communicatie, dus hij zei dan bijvoorbeeld gewoon “het is er niet” en ging dan verder terwijl mensen wel verwachtten dat hun pakket daar was bijvoorbeeld en dus best een eindje hadden moeten fietsen. Maar mensen gaan dan ook meteen zo aangebrand en overdreven reageren waardoor er ook echt ruzie ontstond en die man was ook niet in staat dat dan te deĂ«scaleren. Als je gewoon vriendelijk je vragen aan die man stelt dan beantwoord hij ze gewoon, hij bedoelt het niet kwaad hij is gewoon niet zo’n klantvriendelijke superster. Maar mensen verwachten soms ook veel vind ik.

Hij doet de andere diensten nog wel alleen dpd was gelijk aan ruzie bij hem, lijkt me ook zo kut

Nu moeten mensen dus nog verder :joy:

3 likes

Ik had bij Sprinklr boomen en heesters als wortelgoed besteld. Dat is super kwetsbaar, moet eigenlijk meteen de grond in en als dat niet kan moet je het op de juiste manier bewaren.

Het zou gisteren tussen 17:00 en 22:00 via Trunkrs. Ik had al neerzettoestemming voor voor de deur aangegeven, en ook bij welke buren het eventueel kon (allebei voor het geval ik nét even met de hond naar buiten was ofzo). Maar om 22:45 was het er nog niet en ik zag op Trustpilot veel reviews van de afgelopen dagen dat de bezorging dan uiteindelijk niet gekomen was etc dus om 22:45 ging ik naar bed.

Hoor ik om 23:00 de hond blaffen, dus toen stond 'ie voor de deur maar ik lag twee verdiepingen hoger naakt in bed dus dacht het staat wel voor de deur morgenochtend. Heeft 'ie het om 23:00 bij de buren (die ik niet had “opgegeven” omdat ze een baby hebben) bezorgd :smiling_face_with_tear: schaam me kapot haha

En nu durf ik niet zomaar aan te bellen ivm baby maar krijg ook geen contact via whatsapp terwijl dat wortelgoed waarschijnlijk veel te warm bij hun binnen aan het uitdrogen is :smiling_face_with_tear:

1 like

Jezus ik had foto’s besteld, zouden via brievenbuspakketje geleverd worden, ik krijg maar niks dus informeer bij dat bedrijf. Krijg dan pas een track & trace waarin staat “ontvangen” (al twee weken geleden) dus ik contact opnemen met PostNL krijg ik deze bijdehante vraag??
image
Ik baal er al van dat een pakketje met foto’s kwijt is, want niet echt een chill idee dat die foto’s bij iemand anders terecht komen. En nu word ik de les gelezen door deze meid.

6 likes

omg die smiley? :rage:

5 likes

Ik zou even vragen hoe je contact kunt krijgen met haar leidinggevende om een klacht in te dienen.

5 likes

Ja ik ben echt een kalm persoon en al helemaal als het om servicemedewerkers gaat maar hier krijg ik echt “ik trek je door het scherm heen” gevoelens bij
image
Dit ook, er druipt een “jaaaa ja jij hebt niks ontvangen” vanaf :boxing_glove: :boxing_glove: :boxing_glove:

@Lula goed idee, gesprek is al beëindigd maar ik heb hem gedownload dus ga nu gelijk een klacht indienen

6 likes

Ik verwacht twee pakketjes van DHL en heb gewoon met allebei problemen, zo irritant :cry:. Zitten ook cadeautjes in voor Sinterklaas morgen dus dat gaat niet meer lukken

Eentje uit Amerika staat nu “in de wacht” omdat er gevaarlijke goederen in zouden zitten (een luchtje), en de ander is gewoon van de Douglas maar staat nu al anderhalve week op “bezorging is verhinderd, het duurt 1 à 2 dagen langer”. En het irritante is dat DHL zegt dat ze me niet kunnen helpen omdat het contact tussen hun en de webwinkels moet verlopen, dus heb wel contact gehad met de winkels maar alles duurt zo lang

Sowieso met Douglas een keertje eerder superslechte soortgelijke ervaring gehad en had eigenlijk met mezelf afgesproken niet meer bij ze te bestellen maar ze hadden zo’n goede korting op wat ik wilde kopen :smiling_face_with_tear:.

Dit kan echt niet hoor, ik zou zeker een klacht indienen. Zelfs al zou deze persoon van PostNL fraude vermoeden dan is dit een heel onprofessionele manier om daarmee om te gaan.

2 likes

Ik word momenteel ook heel slecht geholpen door Douglas Ivm een pakketje dat al twee weken kwijt is bij PostNL
 echt vermoeiend die klantenservice. Heb echt het idee dat ik tegen een muur praat. Hopelijk komt jouw pakketje wel alsnog aan.

1 like

Deze mensen horen toch gewoon hoofdletters en leestekens enzo te gebruiken en niet dat soort smileys? Of zijn daar geen regels voor haha. Klantenservices doen tegenwoordig heel vaak ‘lollig’ en onprofessioneel vind ik. Ik hoef echt geen u en mevrouw maar gewoon beleefd en netjes de boel afhandelen zou toch moeten kunnen

9 likes