Pakketjesirritaties

Ja tyfus zooi, zit ik helemaal niet op te wachten maar dacht ik al haha. Is namelijk met UPS en die gaat dan naar een pakketpunt waar ik helemaal met het ov heen moet. đŸ« 

Edit:
Heb UPS gebeld en ze hebben de code verstuurd. Had er een beetje een hard hoofd in maar heel chill haha

2 likes

Had iets gekocht op Vinted, was binnen een uur al op de post gedaan, helemaal top. Staat het al sinds zaterdag op ‘opgehaald bij DHL-punt door de bezorger’ :unamused:

Niet echt pakketjes, maar bezorgdiensten. Ik snap dat ze haast hebben, maar wij hebben een vrij goed ingerichte straat waar je makkelijk aan de kant kan staan. Je hoeft niet je best te doen om (slordig en moeiteloos of extra tijdsverlies) aan de kant te staan zodat overig verkeer er nog langs kan. Maar toch vinden ze het nodig midden op straat de alarm lichten erop te gooien en al het overige verkeer te blokkeren. Ik snap echt niet waarom?

Weet iemand hoe lang een pakket in een pakketkluis bij postnl blijft liggen? Ze zeggen 72 uur, is dat inclusief weekend? De kluis gaat niet open dus ik kan niet bij mijn pakket. Ik heb al contact gehad en ze brengen het naar een pakketpunt, maar ik vraag me af wanneer en daar zeggen ze niets over.
Normaal gaat het na 72 uur naar een pakketpunt. Als het dan zaterdag bezorgd is wordt het dan dinsdag of donderdag (na 3 werkdagen)?

Vind ik zelf wel erg laat, al had het qua drukte wel vlak na de feestdagen (en ook alle kaarten ipv 1) bezorgd moeten worden. Zou dan als je er zoveel waarde aan hecht begin december al doen, ik krijg de meeste begin december binnen in ieder geval.

72 uur echt of na 3 werkdagen?

1 like

Bij mij is het vaak 3 werkdagen, is maar net hoelaat de bezorger er kangs komt om te brengen en weer op te halen, vaak legen ze ze hier rond 16.00 maar soms pas later

1 like

In mijn ervaring 72 uur maar dat laatste uur viel niet op zondag

Dat weet ik, ik stoor me er ook meer aan dat sommige kaarten nooit bezorgd (lijken) te zijn en 7 januari vind ik alsnog erg laat.
Het gekke is, ik heb op hetzelfde moment in dezelfde brievenbus ook een hele stapel kaarten gegooid namens een vereniging, en een vriendin die ik zowel privé als namens die vereniging een kaartje heb gestuurd heeft die laatste wel gehad maar mijn privékaart niet
 zelfde tijd zelfde brievenbus, zo gek

DHL die vorige week de bestelde rouwkaarten met vertraging bezorgde

Gelukkig via de uitvaartondernemer, waren de kaarten met spoed nog een keer gedrukt en met koerier gebracht maar anders hadden de mensen de kaarten pas na de uitvaart.

Vandaag wederom DHL, ik verwacht een pakketje maar ik kreeg vanochtend mail dat hij verkeerd was gesorteerd en in de verkeerde regio was aangekomen dus duurt ook weer langer.

2 likes

Ik heb iets besteld bij iets waar ik al vaker heb besteld. Eerst kwam het altijd met postnl maar nu met trunks (?). Komt het tussen 17:00 en 22:30. Vind dat echt laat :frowning_with_open_mouth:

1 like

Ja, ik vind dat ook waardeloos. Helemaal als je ‘s avonds een klein kind naar bed moet brengen.

2 likes

En dan komt het ook wel eens pas om 23:10 :smiling_face_with_tear: (en toen gingen ze bij mij op dat tijdstip bij de buren aanbellen met een klein kind, terwijl ik neerzettoestemming had gegeven)

1 like

Mijn Homer pakketjes worden steeds naar een andere (veel verder weg gelegen) locatie gestuurd. Die man vertelde me dat alle andere locaties sinds kort alle pakketjes weigeren en dat hij nu zakken vol met pakketjes krijgt. Soms 60 pakketten op een dag. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik vind het zielig voor hem en voor alle mensen die hun pakketjes aan de andere kant van de stad moeten ophalen.

1 like

Huh hm opeens €3 retourkosten

wat goed!

20 likes

Ik lees nu dit inderdaad! H&M Plus Members gaan verzend- en retourkosten betalen
Maar heb hier nooit iets over ontvangen vanuit H&M?

2 likes

Nou dit. Normaal krijg je dan mailtje van let op! Ons retourbeleid veranderd of iets.

5 likes

Ik deel deze mening niet helemaal. Maar dat kan.

Als je je bestelling terugbrengt in een budbee locker in een filiaal betaal je geen retourkosten, mocht dat een optie voor je zijn. Ik vind het zelf wel een goede ontwikkeling dat je bij steeds meer webshops retourkosten betaalt, scheelt misschien impulsaankopen en tig maten bestellen ‘want kan toch gratis terug’

7 likes