Pakketjesirritaties

Ik had twee pakketjes bij de lokale pakketmuur laten bezorgen. Tenminste, dat was het plan.

De pakketen zijn allebei op een ander DHL ophaalpunt afgeleverd, twee verschillende dus.

Dus ik mag morgen de Tour de DHL gaan fietsen om alles op te halen.

2 likes

Bij mijn werk is een pakket voor een klant kwijtgeraakt en PostNL heeft het naar een totaal ander bedrijf / random adres gestuurd ondanks verzoeken het tegen te houden en het retour te sturen en nu hoop ik dat we het terugkrijgen van dat bedrijf. Pff

1 like

Ik heb bij Look Fantastic iets besteld en als bezorgopties een PostNL-punt aangeklikt. Nu hebben ze het niet verwerkt als ophaalpunt, maar als woonadres en kon het pakkekpunt mijn pakketje niet aannemen en is het teruggestuurd naar Look Fantastic. Ik heb er achteraan gemaild en de situatie uitgelegd en gevraagd wat nu de oplossing is. Nu heeft een klantenservice medewerker ervoor gezorgd dat het opnieuw verstuurd wordt, maar wéér naar het verkeerde adres. Oh zo irritant dit :expressionless:

hebben jullie weleens gehad dat je pakketje bij de buren op huisnummer x bezorgd zou zijn, maar dat dat niet zo is? ik heb al bij meerdere buren rondgevraagd maar niemand heeft hem

Hier wel eens voorgekomen, maar vaak is het dan links ipv van rechts en vica versa. Al heb ik in de straatapp zulke berichten vaker gezien en vaak is het inderdaad ergens geleverd

1 like

Ja was het in de verkeerde straat bezorgd. Moest er zelf maar achteraan van post nl. Was aan de andere kant van de wijk. Was woest want het was een vrij zwaar pakket en had toen geen auto.

ah wat stom zeg! dus je moet maar alle straten aflopen in de hoop dat iemand het heeft? ik hoop dat ik contact kan krijgen met post nl morgen en die bezorger nog weet waar hij het afgeleverd heeft. het was een pakket waar voor getekend moest worden dus zij zitten sowieso fout

1 like

Ja heb bij alle gelijke huisnummers als die van mij aangebeld. Werd er ook een beetje wantrouwig van. Heel vervelend.

2 likes

pff fijn dat je hem gevonden hebt uiteindelijk, gaf post nl wel toe dat dit hun fout was? als ik een pakket aan had genomen dat na een paar dagen nog niet opgehaald was zou ik hem zelf even langsbrengen, hoop dat de mensen die mijn pakket hebben dat ook gaan doen :sweat_smile: ik voel me een beetje bezwaard om weer bij allemaal mensen die niet mijn directe buren zijn aan te gaan bellen hiervoor.

4 likes

Ik heb ook wel eens gehad dat het de verkeerde straat was, maar daar kwam ik pas weken later achter toen de ontvanger het kwam brengen (geopend ook nog
). Dat was een straat verderop.
Maar ook wel eens gehad dat het in een compleet ander dorp was bezorgd. En die ontvanger kwam ook weken later speciaal met de auto om het te brengen.
In beide gevallen melding gemaakt bij het bedrijf waar ik besteld had en mijn geld terug gekregen/order opnieuw gekregen voor het pakket alsnog opdook. Nadat ik eerst bij de hele straat had aangebeld en postnl had nagevraagd waar de bezorger het zogenaamd had bezorgd.
Aan Postnl heb je in dit soort gevallen echt niets. Die beweren bij hoog en bij laag dat het goed bezorgd is, dus je bent afhankelijk van je verzender.

1 like

argh wat irritant :sob: wel lief dat die mensen langskwamen met de auto. in mijn geval hadden ze het niet eens bij de buren mogen afleveren omdat er een handtekening gezet moest worden, dat vind ik sowieso al stom want het is best een duur product. ik ga er morgen maar weer achteraan

1 like

Ja, dat was hun oplossing. Verder konden ze niks doen. Daarom was ik ook zo boos. Snap wel dat de mensen het pakket niet kwamen brengen gezien het gewicht. :grimacing:

2 likes

Die handtekening wordt sinds corona niet meer zo serieus genomen.
Hopelijk komt je pakket nog boven water.

3 likes

DPD komt tegenwoordig vrijwel niet meer. Deel van de straat is afgesloten, maar m’n huis is goed bereikbaar met 1 min omrijden door naastgelegen straat. Er zijn al 2 pakketten retour gestuurd zonder afleverpoging, 2 pakketten liggen al 2 weken op het depot. Ze hadden tegen verzender gezegd dat ze niet konden afleveren wegens de afgesloten straat, maar had voor dat pakket aangegeven dat het naar een pakketpunt kon en de dag ervoor was iets wel geleverd. Wat een ellende bij DPD :dizzy_face:

Normaal heb je 100 berichten in je mail met elke scheet van je pakket. Ik dacht ‘eens even kijken hoe ver mijn pakket al is’ en toen was DPD al bijna klaar om hem weer retour te sturen. Zo weinig communicatie is ook weer het andere uiterste. Vandaag maar snel afhalen

2 likes

Eerst zou mijn pakketje vanochtend voor 10.45 uur door UPS bezorgd worden. Toen voor 13.30, daarna voor 17.00, vervolgens weer voor 19.00 uur en nu weten ze het niet meer. Ik kan het ook niet wijzigen naar een pakketpunt want dan linkt ie gewoon weer terug naar het overzicht van de t&t. Schiet echt niet op zo. Wat een vaag bedrijf

DHL zou een pakket bezorgen vandaag, gekozen voor 1 van de automaten in de buurt.
Heeft de bezorger het bezorgd in een automaat 20 (!) km verderop???
Ik ben niet in de gelegenheid het op te halen en wacht maar tot het weer retour wordt gestuurd.

Ik had een pakketautomaat gekozen in de plaats waar ik werk (ligt naast mijn woonplaats) zodat ik dit vandaag in mijn pauze of erna dit kon ophalen.
Krijg ik een melding dat de automaat niet gebruikt wordt oid, kan ik het alsnog op een servicepunt in mijn woonplaats ophalen.
Maar het is nu dus nog niet eens geleverd. Wat een gezeik.

M’n vriend heeft een pak besteld via AboutYou voor een bruiloft dit weekend (lol haha, we hadden het in de Peek en Cloppenburg gevonden en gepast, maar het jasje was daar niet in de goeie maat en overal uitverkocht behalve bij Aboutyou) en gekozen voor levering op een pakketpunt. Gisteren wilde ik het voor hem ophalen, vroegen ze bij het pakketpunt of ik ZIJN legitimatie bij mij had. Had ik niet, wel mijn eigen (volgens mij hoort dat voldoende te zijn, als je ook de track en trace hebt enzo). Nouja dat was niet voldoende, prima, dan moet hij het zelf ophalen vandaag dacht ik. Maar toen wilde ze het wel voor mij scannen en toen bleek dat AboutYou dus het adres van het pakketpunt ingevoerd :cry: ik heb dat wel eens vaker gehad, meestal geen probleem, maar nu zei ze dus meteen: ik ga dit pakket terugsturen :cry:

Ik heb echt gesmeekt of ze het alsjeblieft wilde bewaren en dat we kunnen aantonen dat het al betaald is (ze zei, anders krijgen wij straks de rekening) etc en dat hij het pak DIT WEEKEND nodig heeft :joy: ik hoop echt dat ze het straks nog hebben en meegeven en ik ben echt heel bang dat ze het toch al hebben meegegeven aan de pakketdienst

(ik kan het pas vanaf 15:00 proberen, en m’n vriend pas vanaf 19:00 ofzo)

1 like

Oh wat gemeen van die vrouw.

6 likes