Pakketjesirritaties

Ik ben boos. Ik weet dat dit theoretisch gezien mijn eigen schuld is, maar toch.

Ik heb een groot en zwaar pakket besteld bij Coolblue. Ik kon kiezen tussen ophaalpunt of thuis laten bezorgen. Dus ik dacht, ik zet hem op zaterdag want dan ben ik thuis en kan ik het mooi thuis laten bezorgen.
Nu krijg ik net de track en trace, blijkt dat ze dit ook gewoon via PostNL laten bezorgen, en drie keer raden wat ik daar heb ingesteld… Standaard naar pakketpunt want ik ben meestal niet thuis.
Echt dom, ik ging er gewoon vanuit dat Coolblue dit zou bezorgen, want ik weet dat ze ook een eigen bezorgdienst hebben. Ik heb geen auto en nu moet ik nog met die grote, zware doos gaan zeulen.

Nu heb ik zeker wel pizza verdiend, moet mijn krachten sparen voor morgen dus ik kan niet koken :upside_down_face:

1 like

Is er niemand in je buurt die even met de auto mee wil ophalen? Ik zou dat zo doen voor buren/vrienden

5 likes

Nou eerst maar eens zien of het ook echt bezorgd wordt morgen, volgens PostNL is het pakket nog niet ontvangen.

Maar je bericht zet me wel aan het denken. Best erg eigenlijk, ben zo gewend om dingen zelf te doen en niet om hulp te vragen dat zoiets niet eens in me opkomt. Terwijl er heus wel mensen zijn die me willen helpen. Ik ben gewoon niet graag afhankelijk ofzo, ook al slaat dat in dit geval nergens op.

2 likes

Een pakketje is bezorgd in de automaat van dpd, vinted heeft me daar een update van gestuurd maar al een uur geen code, ik wil mijn pakketje NU

Mijn pakket is wel vandaag bezorgd en heb het opgehaald met mijn steekwagentje en dat ging best goed :smiley:

7 likes

Ik heb laatst onze robotstofzuiger opgestuurd ter reparatie. Om hem goed te beschermen heb ik de stofzuiger en de Dock apart ingepakt zodat het niet zou krassen en beide dozen goed aan elkaar getaped. Ik denk dat er wel 4 rondes aan ducttape op zaten en daar om heen weer 2 ter bescherming. Beide dozen zijn ingepakt met grijze tape en aan elkaar gemaakt met groene tape omdat die grijze op was.

En nu is dat pakket met alleen de stofzuiger aangekomen, met een sticker van post nl dat de zending beschadigd/niet compleet is😓 en geen spoor van dat groene tape te bekennen, dat is zo onmogelijk. Krijg hier een beetje een naar gevoel van.

Omdat het een verzendlabel vanaf bol was is het onverzekerd verstuurd en post nl zegt nu alleen “ja pech, het is onverzekerd verstuurd”.

Dus nu kunnen we een nieuwe stofzuiger kopen.

Kun je nog het gewicht bij inleveren terugvinden ergens? Als dat bij het einde heel anders is kun je misschien toch nog iets bewijzen?

Het gewicht klopt helemaal niet, daar staat 400 gram bij en 20x21x4 terwijl de doos die nu terug is gekomen al bijna 5 kg weegt en veel groter is.

1 like

Heb je toevallig foto’s gemaakt voordat je het opstuurde? Dan kun je misschien bewijzen dat het gewicht meer dan 400 gram was.

Helaas niet. :slightly_frowning_face:

Maaaaar! Er is een update.

Ik kreeg vanmiddag ineens een mail van een bedrijf dat er bij hun een retourzending was afgeleverd met mij als afzender met daarin het dockstation. Dit was het bedrijf waarvan wij de doos hebben gebruikt.
Ze vroegen zich af hoe dit kon, of DPD een fout heeft gemaakt of dat ik een retourzending naar een verkeerd adres heb gestuurd.

Gek toch? Maar het is in ieder geval terecht.

1 like

Onze vaste postnl bezorger die pleurt hier alles in de gang ook al ben je thuis. En er worden regelmatig pakketjes gejat. Ze belt bij 1 iemand aan en gooit dan alles neer, dus de rest weet niet eens dat het er ligt. Vind het totaal geen probleem om naar beneden te lopen of als ze het in de lift zet na aanbellen, want is voor haar een stuk sneller, maar dat het zo in de gang wordt geflikkerd zonder dat je dat weet omdat er bij een ander is aangebeld, dat is gewoon niet heel handig. Kan dat ook niet tegen dr zeggen, want die vrouw is meteen weg natuurlijk. Belde ze laatst dus bij mij aan, dus heb het haar aan de intercom uitgelegd van joh t wordt gejat, handiger om iedereen naar beneden te laten komen en als de een onderweg is bel je ondertussen bij de volgende aan. Kreeg me toch een gigantisch grote bek van die vrouw :smiling_face_with_tear: heb dat bij postnl gemeld en een paar dagen later toen mijn vriend wat had besteld tetterde ze door de intercom dat ie naar beneden moest komen. Ik dacht nou fijn, eindelijk goede bezorging. Is ze beneden in de gang uit dr stekker gegaan tegen mn vriend :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: ‘jaaaa di moet van da vrouwke van jouwwww, mag het hier nie meer leggeeee, heb door haar een sanctie!!!’

10 likes

Haha jouw schuld ook echt, lekker het verhaal omdraaien
Wat waardeloos dat het zo gaat en ik ben bijna onder de indruk dat PostNL hier iets mee gedaan heeft

Ja was ook onder de indruk, dacht altijd dat de klantenservice gewoon copy paste antwoord stuurde met ‘oh wat erruuggg, dit hoort nieee, we gaan de bezorger aanspreken!!’ en dat ze er vervolgens niks mee deden. Maar toch wel gelukkig. Gewoon bezorgers die schijt hebben dus als je klaagt (of een grote bek geven)

1 like

Ik zou hier ook weer een melding van maken dat ze hierover tekeer is gegaan tegen jullie. Lekker nog een sanctie erbij :laughing: Zij zat fout dus ze moet gewoon even normaal doen

7 likes

Er wordt morgen een pakketje bezorgd, dus ik wacht even af hoe ze zich dan gedraagt

2 likes

Ik heb bij post nl maar ingesteld dat alle pakketjes meteen naar een afhaalpunt gaan. Kon eerst al een hele tijd de bezorgdag of tijd niet wijzigen. Was gewoon geen mogelijkheid meer voor. Toen had ik ingesteld dat wanneer ik niet thuis was het naar een afhaalpunt ging. Werkte ook niet, werd toch iedere keer bij buren bezorgd. En ik vind het gewoon vervelend dat het dan bij buren ligt en zij er mee opgescheept zijn zeg maar. Nu dus meteen afhaalpunt. Dat gaat tot nu toe goed.

2 likes

En hoe is het gegaan?

1 like

Er kwam een andere bezoger. En die kwam wel netjes aan de deur

3 likes

Oeh ze is ontslagen :sweat_smile:

Je was vast niet de enige die geklaagd had

2 likes