Pakketjesirritaties

Wat jammer, maar was er niemand die het even voor je op kon halen?

2 likes

Het was een beetje een afgelegen pakketpunt en ik had een mail gekregen dat het pakketje na 8 dagen retour zou gaan. Dus dacht dat ik nog net op tijd was. Volgende keer niet meer zo kort voor de vakantie bestellen maar!

3 likes

Ik ben net helemaal naar de pakketmuur gefiets, voer ik netjes de code in is het vak leeg. Wat een gezeik. Nu weer contact opnemen

Argh ik had een pakketje besteld maar ik was niet thuis. Als ik niet thuis ben heb ik ingesteld waar ze het mogen neerleggen. Dit gaat altijd goed, naja dus niet altijd want het pakketje ligt er niet. In de app staat wel dat het op de afgesproken plek ligt. Dus iemand heeft het pakketje gepakt waarschijnlijk.

4 likes

Nou tis weer zover. Ik had een bril besteld bij Charlie Temple maar helaas was hij wel erg ruim en zakte daardoor van mijn neus, dus ik heb hem vorige week teruggestuurd (dat kan gewoon mits je de retourkosten zelf betaald). Alleen heeft postnl het pakketje bij een pakketpunt in dezelfde straat als waar het heen moest bezorgd, ipv bij CT zelf. Dus nu ligt het daar al bijna een week en willen ze bij CT het ook niet gaan ophalen (schijnt letterlijk hetzelfde gebouw te zijn volgens google) terwijl ik wel gewoon het juiste adres erop heb gezet en dit ook kan aantonen dmv foto’s

Dus nu raakt het waarschijnlijk kwijt en kan ik dus ook naar mijn geld fluiten want op het verzendlabel staat ook verder niks aan gegevens waardoor het ook niet naar mij teruggestuurd kan worden

1 like

Kun je het bedrijf waar het ligt niet vragen het even over een muurtje te gooien dan?

Dat is een postnl punt. Daar heb ik al contact mee gehad maar die zeggen niks te kunnen doen en dat de ontvanger het dus moet komen ophalen.

Ah vandaar, nou inderdaad heel jammerlijk van CT

1 like

Inderdaad. Kreeg net nog een mailtje dat ze verwachten dat het nog bij hun wordt afgeleverd maar volgens de post gaat dat dus niet gebeuren want het gaat woensdag dus retour naar een onbekende afzender :roll_eyes:

Ik stuur wel eens een pakketje maar mezelf vanuit Nederland, met dingen die ik hier niet kan krijgen. PostNL werkt alleen blijkbaar niet meer samen met het lokale postbedrijf hier, maar met een andere pakketbezorgingsdienst. En sindsdien gaat het steeds mis :expressionless: Ik weet zeker dat mijn adres klopt (zelfs een foto van het label genomen deze keer, voelde de bui alweer hangen) maar dan zie ik in de app dat het echt naar een compleet ander adres gestuurd wordt, waarop ik vervolgens een bericht krijg dat het niet bezorgd kon worden want ‘de ontvanger was er niet’. Nee duh, is een compleet willekeurig adres aan de andere kant van de stad, tuurlijk ben ik daar niet.
Ik heb ze gisteren gebeld, uitgelegd waar ik woon en de afspraak was dat het nu naar een pakketpunt bij mij in de buurt zou gaan. Maar volgens de app is het onderweg naar een tankstation zo’n 40 minuten hier vandaan, ik heb nog hoop dat het goedkomt maar wat een gezeur weer.

Maar jij hebt toch een verzendbewijs? Als daar op staat dat het geleverd is zijn ze volgens mij verplicht je terug te betalen. Hun als bedrijf zouden goede afspraken moeten hebben met PostNL dat het niet in een automaat gestopt kan worden toch?

1 like

Ja dat heb ik zeker en daar heb ik ook foto’s van verstuurd maar het enige wat ze bij CT zeggen is dat ze het raar vinden dat de post dit heeft gedaan want dat is niet gebruikelijk en dat ik moet wachten tot het ooit (op magische wijze dan) bij hun afgeleverd wordt en dan betalen ze me binnen 3 dagen terug.
Maar dat wordt het dus niet want na morgen wordt het teruggestuurd naar de afzender, en volgens postnl is die onbekend dusja dit gaat echt niet werken. En als ik dus vraag of ze het dan letterlijk in hetzelfde gebouw willen ophalen dan negeren ze mijn vraag en beginnen ze weer met “we betalen je terug als het pakketje bij ons binnenkomt dus we vragen je om wat geduld te hebben”

En dan vinden ze het bovendien ook raar dat ik het met postnl heb gestuurd want zij doen het normaal met dhl, terwijl in hun eigen retourmail letterlijk staat: “breng je pakketje naar een POSTNL punt”

2 likes

Ik ben normaal echt helemaal niet van het klagen over bezorgdiensten. Maar het uniform en de koffer van m’n nieuwe werk zijn onderweg en zouden vanmiddag bezorgd worden. Maar er was niemand thuis en omdat ik niet wilde dat het in de portiek werd gedumpt, heb ik het bezorgmoment aangepast naar vanavond. Daar moest ik €1,90 voor betalen, prima en logisch.

Nu staat er in het beginscherm van de app nog steeds dat het zo bezorgd wordt. Maar als ik het aanklik staat er ineens dat het retour is gegaan omdat het adres niet klopte. Terwijl het adres gewoon klopt. Echt zo kut, moet ik weer helemaal erachteraan gaan bellen.

Waarschijnlijk gewoon misgegaan omdat het al onderweg was en ik het moment had aangepast ofzo. Maar biedt die functie dan niet aan?

1 like

Het gaat opnieuw gesorteerd worden waarschijnlijk, normaal gesproken als je het bezorgmoment/locatie aanpast dan bezorgen ze het 1 dag later dan de oorspronkelijke dag.

Ja dat is meestal zo idd! Dat heb ik vaker gehad al. Maar het adres is nu ook helemaal aangepast al naar het retouradres. Hij lijkt echt terug te gaan naar de afzender.

Ik heb dit iig nog nooit eerder gehad.

1 like

van die pakketwanden die opeens binnen blijken te zitten en KANTOORTIJDEN aanhouden

het hele punt van die dingen is toch dat ze flexibeler zijn :weary::weary::weary::weary::weary:

4 likes

Dat ik weer ergens een label moet printen om retour te kunnen sturen. Please stop daarmee, niemand heeft printers nog tegenwoordig.

2 likes

Ik kreeg onverwachts een melding dat er een pakket onderweg was van een actie bij mijn nieuwe telefoonabonnement. Bij de levering was er niemand thuis, waardoor het naar een pakketpunt ging. Dit weekend gaat het pakket terug. Ik wilde het dinsdag ophalen, maar zag een onbekend adres dat niet logisch leek. Na wat googelen zag ik dat ze afwijkende tijden hadden vanwege carnaval, dus besloot ik het niet te proberen want ze zouden sowieso niet geopend zijn.

Vandaag toch maar eens op zoek naar dat punt, op een bedrijven terrein, ik totaal verward want ik ben googlemaps gevolgd maar kwam uit bij een vaag kantoorpand. Probeer ik daar naar binnen te lopen, zit ik nog opgesloten in die draaideur want blijkbaar kon je alleen naar binnen met een pas en stapte ik natuurlijk net in toen iemand naar buiten kwam. Toch weer vrij uit die draaideur, vervolgens maar om dat mega gebouw rond gelopen.

inmiddels was ik zo’n 20 minuten bezig met zoeken waar the hell ik nou moest zijn. Heb m’n auto maar gepakt om verder op dat terrein te gaan zoeken want m’n middagpauze was inmiddels al voorbij. Oke na 25 minuten eindelijk gevonden, een of andere fatbike crack shop. Alleen het zag er best wel dicht uit. Dus ik lees het papiertje op de deur, er hingen er 100 maar ik zag het logo van post nl. Pakket punt rechts. Oke het was duidelijk niet de winkel meer maar rechts was er wel 'n ingang. Daar maar naar binnen gelopen op zoek naar waar m’n pakket nou is. Vanalles gezien, maar niks van postnl. Ik weer terug naar buiten om een van die andere 100 briefjes te lezen of er iets staat dat me duidelijkheid geeft. Is die fucking winkel nog steeds dicht vanwege carnaval en zou pas om 14:00 open gaan, het is geen carnaval meer en jezus na deze zoektocht van inmiddels 35 minuten moest ik dus nog een uur wachten en ben ik super gefrustreerd naar huis gegaan zonder pakket.

Hoezo accepteert PostNL pakketpunten die totaal buiten de bewoonde wereld zijn?
En hoezo wordt je een pakketpunt als je totaal buiten de bewoonde wereld ligt, met zo’n moeilijk adres dat googlemaps er zelfs niet aan uit komt. Volgens mij heeft die fatbike shop dat alleen maar gedaan om nog meer de gewone mens te irriteren i.p.v. enkel en alleen fatbikes verkopen :rage:

4 likes

Stond hier niet eerst iets onder dat je na ruzie met die man wel het pakket kreeg?

6 likes

Ja

2 likes