Pakketjesirritaties

Ja ik snap op zich wel dat ze het niet zomaar wilde meegeven, want ze zei dat zij dan de rekening krijgen als het niet betaald is. Zal wel eens voorkomen. Maar ze was echt ijskoud in eerste instantie: ik ga dit pakket terugsturen er staat een verkeerd adres op. En ik maar uitleggen dat ik zeker weet dat hij niet gewoon hun adres heeft ingevuld maar heeft gekozen voor een pakketpunt, en dat zij het dan misschien zo hebben verstuurd etc etc en gesmeekt of ze het wilde bewaren. :joy: Uiteindelijk heeft ze wel gezegd dat te doen, ik ga zo kijken of dat inderdaad zo is!!!

Irritatie is wel vooral naar die webshop eigenlijk

1 like

Kun je ook contact opnemen met about you? Mocht je pakket straks weg zijn dat ze het ergens kunnen onderscheppen of zo?

1 like

Mwuah ik denk niet dat zij iets kunnen doen als het al met de post mee is. Ik ga nu kijken of het er nog ligt er of ik het meekrijg :stuck_out_tongue: heb ā€œbewijsā€ dat het al is betaald en dat het factuuradres ons huisadres is, en neem zijn paspoort mee.

M’n vriend wil nooit dingen bestellen maar altijd Ć”ls hij het doet, gaat er iets mis :joy:

1 like

Dan gaat je ergernis alleen maar erger worden want is echt een vreselijke webshop/klantenservice

1 like

Nou het is gelukt ik kreeg het mee!!

14 likes

Oja laat mijn advies dan maar zitten. Heb daar nog nooit wat besteld, maar dat ga ik dan ook maar niet doen.

Nou ik vind het super raar van die medewerker. Volgens mij staat nooit je eigen adres op het verzendlabel als het direct vanuit de verzender naar een postNL locatie wordt verstuurd.

En hoezo zou zij de rekening krijgen? Sturen ze die dan per post? :rofl: Het staat toch op jouw vriend’s naam en het is met zijn e-mailadres besteld. En wat dan nog, die webshop gaat haar echt niet dwingen te betalen als er wel sprake is van fraude.

1 like

Volgens mij heeft dit te maken met de vergoeding, als je verzenden via pakketpunt kiest krijgt het pakkketpunt betaald voor het pakket. Als je het adres gebruikt ziet PostNL dit niet als afhalen en krijgt het afhaalpunt de servicevergoeding niet.

1 like

Oh nee het ging wel echt over de rekening voor de inhoud van het pakket!

@oliverqueen volgens mij hoort er zoiets te staan

[naam ontvanger, postcode ontvanger, huisnummer ontvanger]
[adres PostNL locatie]

Maar hier stond dus bij postcode ontvanger en huisnummer ontvanger ook niet hun adres. En op zich, als je niet betaalt komen ze uiteindelijk wel aan je deur? Was volgens mij ook een bekende scam een tijdje. Maar ik kon dus laten zien dat het factuur adres wel ons adres was (en dat er vooraf was betaald)

Neee! Ik heb iets besteld voor mijn moeder en haar adres ingevuld als bezorgadres, mijn eigen adres als factuuradres, en daarna een PostNL locatie gekozen in haar woonplaats. Nu kon het pakket daar niet bezorgd worden en in plaats van dat het naar een ander PostNL punt daar in de buurt gaat, of naar het bezorgadres wat ik heb ingevuld, komt het nu naar mijn eigen adres. Pffff.

Ik ben benieuwd naar de reactie van de winkelmedewerker als ik daar aankom met het pakket en zeg dat ze het opnieuw moeten versturen. Wat irritant.

2 likes

Zaterdag bezorgmoment uitgesteld, vandaag bezorgmoment uitgesteld…

1 like

Ik had dit met mijn vaderdagcadeau. Het was een brievenbuspakket, maar werd serieus een week lang iedere keer uitgesteld. Uiteindelijk had ik het precies de zaterdag voor vaderdag

1 like

Nou wonderbaarlijk genoeg keek ik net even op de app weer en toen stond er alsnog ā€˜onderweg met de bezorger’ maar dan dus met de avondbezorging dus ik zit er klaar voor haha

Ik heb 4 items besteld bij Pieces en het wordt in 3 pakketjes bezorgd. Alle drie morgen. Echt wtf…

Ik vind dit ook echt onzin, ik snap ook niet waarom je dit als webshop zou doen. Maar ik bedacht me laatst wel dat dit voor bezorgers die per pakketje betaald krijgen wel een win is

Meestal heeft dat met verschillende pakhuizen te maken.

4 likes

Ze krijgen per stop betaald (de onderaannemers), dus alleen als het op verschillende dagen wordt bezorgd hebben ze daar wat aan.

2 likes

Ugh ik kreeg een pakketje via DHL Express, wat ik eerst altijd standaard liet leveren bij een pakketpunt maar nu ik verhuisd ben vind ik dat irritant omdat er geen pakketpunt om de hoek is. De grap is nu dat ik de koerier op een minuut na gemist heb (ik zag het busje de straat uitrijden toen ik net thuis aankwam) terwijl dat om 11u was terwijl ze tussen 15 en 17u zouden komen… en het nu bij een pakketpunt in een dorp is afgeleverd!! Dat is 25 minuten fietsen enkele reis :rofl: :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear: En ik kreeg later nog een mail dat ik nog een poging kon doen bij een pakketpunt, maar ik denk eigenlijk dat het daar gewoon blijft liggen. Zucht :joy: Hij zegt dus nu dat het naar een ander pakketpunt zou gaan, maar daar zou het gisteren al moeten liggen. Het ligt nu nog bij ā€˜het dorp’. Ben nog in dubio of ik er achteraan ga bellen of dat ik maar gewoon ga fietsen en hopen op het beste :joy:

En @Merel ik zie nu inderdaad dat het vanuit verschillende filialen komt. Maar het wordt nu al elke dag uitgesteld, zo raar.

Post nl is nu onderweg met een pakketje maar die wordt ook steeds uitgesteld. En het andere pakketje wordt al sinds dat het onderweg is steeds uitgesteld. Apart allemaal, komt niet erg efficiƫnt over :sweat_smile:

Dit gaat echt lekker hoor bij Pieces. Pakketje van 4 items in 3 plastic zakken verzenden. Vervolgens wil ik 2 stuks retourneren via de portal, klopt mn ordernummer uit de bevestigingsmail niet? De enige optie om contact op te nemen is via zo’n chat waar pas na 20 min op gereageerd wordt, die hele chat natuurlijk alweer vergeten, dus ik kan er niet meer op reageren. Hun reactie? Er kan geen bestelling worden gevonden op het emailadres. Verder geen contactgegevens erbij of iets. Dus de enige optie is weer via de chat? En het scherm open laten staan en niks doen tot die tijd? Gezeik…

Prima, als ik de rekening dan niet hoef te betalen maar dat zal dan wel weer niet