Pakketjesirritaties

Krijg melding van DPD dat m’n pakketje geleverd is, een uur later nog niks te bekennen. Ook niks voor de deur. Ik was gewoon thuis, ze konden me zien zitten door het raam dus ze zijn niet eens langs gelopen. En geen zin om de buren af te gaan of ze ergens anders geleverd hebben.

En de klantenservice van Albelli, waar ik besteld heb, én DPD zijn al dicht. Nou heeft het geen haast, maar wel irritant.

Twee dingen besteld bij kledingwinkel. Zij sturen verzendbevestiging waarin beide artikelen worden vermeld. Er wordt maar 1 artikel geleverd, de andere dus niet (een winterjas)

Het pakket was dicht. Heb de winkel een bericht gestuurd maar nog geen antwoord. Ben benieuwd hoe dit afloopt, hoop toch niet dat zij zeggen: je hebt het wel. Klaar.

Kun je bij de track&trace het gewicht van het pakketje zien? Dan kun je misschien aantonen dat het te licht was voor 2 artikelen. En wat staat er op de pakbon?

1 like

Goeie, er zit geen pakbon bij maar het gewicht is 900 gram. Er zat 1 baby-shirtje in. Hmm nu vraag ik me af of het er niet uitgehaald is en weer dichtgemaakt :relieved:

2 likes

Hoe teringvaak er een pakketje zou komen op een bepaald tijdstip, ik er voor thuisblijf, en dan de melding krijg ‘we hebben je gemist’ :rage::rage::rage::rage:

1 like

Ja dit gebeurd mij ook regelmatig. Ik denk dat ze dan gewoon direct naar een pakketpunt gaan.
Ik had in de app aangegeven niet bij de buren bezorgen. Heb een prima band met de buren hoor maar ik vind dat vervelend voor ze.
Ook zo vreemd er stond heel lang we hebben je pakket bij de buren bezorgd maar niet het huisnummer. Een aantal uren later stond het er ineens wel?

Dit pakketje kwam vier dagen later met PostNL aan?? Zo vreemd haha, had ook niet door dat dat het was anders had ik het gevraagd. Misschien werkt hij wel voor allebei de pakketdiensten haha.

Ik weet dat ik de zoveelste ben met deze ergernis, maar ik krijg net een “we hebben je gemist” mail van DPD terwijl ik al uren achter mn PC zit die naast het raam staat en de voordeur 2 stappen verder is. Ze zijn niet eens in de straat geweest. Ik had tot een kwartier geleden een scherm met tracking open staan en ze waren nog niet eens in de buurt van mijn straat. En het pakketpunt waar het nu heen gaat is zo’n “bij mensen thuis” punt en dat haat ik. Breng het gewoon naar een winkel ofzo. Aller ergste: het is een verjaardagscadeau, dus het is niet eens iets leuks voor mezelf :cry:

4 likes

Net een pakket weggebracht bij zo’n DHL zuil waar je je QR code moet scannen en ik vraag me echt af of het wel goed is gegaan. :joy:

Ze hadden daar van die losse stickers met t&t codes die je op je pakket moet plakken maar ik vraag me af hoe die nu gekoppeld is aan de QR code en dus het adres waar het naartoe moet? Ik moest wel een code op op de doos schrijven dus ik hoop dat het gekoppeld wordt zodra ze m inscannen, maar ik vind het echt spannend nu omdat ik nu nog geen bevestiging heb ontvangen en meestal krijg ik dat direct, of direct na sluitingstijd. :sweat_smile:

1 like

Maar heb je wel met dat scan ding gescand?

Meestal scan je de QR code eerst en daarna de sticker die je er op plakt en op die manier koppelt DHL het aan elkaar. Dus als je dat allebei hebt gedaan komt het wel goed denk ik.

1 like

Ik had dit laatst ook. Had wel mijn mail ingevuld, maar kreeg geen mail. De DHL app kon ook niks vinden als ik de track & trace code opzocht. Maar het was wel verzonden, dus het werkt wel!

Oh ik hoop het maar!

@snork @Zonnestraaltje er stond helemaal niet in het scherm dat ik die andere code ook moest scannen? Mijn e-mailadres kwam in beeld, en daarna schrijf de code op het pakket, bevestigen en klaar?

Heb je vooraf het pakket online aangemeld bij DHL? Dan zou je kunnen kijken wat de trackingspagina zegt.

Mijn klaag: wat is MondialRelay toch bagger van pakketpunten die verdwijnen en verschijnen met de dag en als er dan een punt is zijn het altijd van: nou hier zoek maar zelf je pakket. Geen verificatie met ID of het echt wel voor jou is bij het pakken. Voortaan toch maar weer DPD of DHL en anders niet.

1 like

Het is inmiddels goed gekomen! De winkel heeft een whatsapp en die had ik gisteravond een berichtje gestuurd. Zojuist antwoord gekregen en ze hebben m ingescand! Blijkbaar ik denk dat ik even gemist heb dat er meer stappen kwamen na “bevestigen”. :smiling_face_with_tear: Lag er de hele nacht wakker van hahaha

En nog iets anders DOM wat ik heb gedaan. Ik had wat oude iphones die ik wilde verkopen/recyclen en bij 1 bedrijf kreeg ik een goed aanbod en bij een ander bedrijf een minder goed aanbod maar meer dan de eerste. Wat heb ik gedaan? De telefoons van het slechte aanbod naar de eerste gestuurd. WHY. Gelukkig de goede nog niet naar het tweede bedrijf maar ik kan mezelf wel voor mn kop slaan! Nu ben ik benieuwd of ik ze nog kosteloos terug kan krijgen. Volgens mij is dat een van hun selling points dat als je het toch niet eens ben met het aanbod kan je het terug krijgen, maar ik weet niet of dat ook geldt als je de verkeerde telefoons opstuurt dan welke je zegt op te sturen. :smiling_face_with_tear:

1 like

Hoe krijg je een slechter bod, maar een hoger bedrag?

1 like

Ik heb de laatste tijd vaker bij postnl dat de bezorging ineens een of meerdere dagen wordt opgeschoven. Nu heb ik een pakketje dat eerst vrijdag bezorgd zou worden, tijdvak was ook al bekend, maar nu staat er weer bezorging onbekend en dat het pakket nog niet eens door postnl vewerkt is. Is er iemand die dit ook eens heeft gehad en zo ja, kwam dat nog goed? Ik heb er weinig vertrouwen in.

Ja, ik had dat deze maand met een brievenbuspakketje van Albelli. Toen het er na een week nog niet was heb ik de klantenservice gebeld en de foto’s opnieuw laten afdrukken en verzenden. Uiteindelijk heb ik toch twee pakketjes ontvangen, maar het duurde wel echt lang.
Lang verhaal kort: er is dus nog wel hoop!

1 like

Laatst ook gehad, en na een week ofzo kwam het pakketje alsnog. Maar het schoot in de app de hele tijd van “wordt dan en dan bezorgd” naar bezorgtijd onbekend.

1 like

Misschien meer een waar vraag: in de fysieke winkel?

9 likes