Pakketjesirritaties

Hahah lol, als zij geen order kunnen vinden en je moet nog betalen dan is het toch hun probleem? :grinning: Heel irritant wel zulke klantenservice maar ik zou het nu gewoon laten liggen en afwachten. Wanneer er wel een rekening komt zal er toch een ordernummer bij staan en dan kun je daarmee je spullen retourneren.

Ik zou vrijdag een pakketje geleverd krijgen waar ik voor moest tekenen maar ik was niet thuis dus dan zou het naar een pakketpunt gebracht worden. Alleen, dat is dus niet gebeurd. Waar het pakketje nu is? Geen flauw idee. Mijn nieuwe telefoon zit er in, dus kan maandag gaan bellen met mn provider om onderzoek in te stellen.

Wordt er niet gewoon maandag opnieuw een bezorgpoging gedaan?

Zou fijn zijn. Hij moet wel een ander pakket afleveren morgen bij me dus kan het meteen mooi vragen.

1 like

Dit is niet per se een ergernis maar ik heb in de postnl app ingesteld eerst aanbellen en mocht er niemand thuis zijn dan heb ik een afgesproken plek ingesteld. Dat gaat altijd prima. Vandaag verwachtte ik een pakketje en ik zie in de app dat hij naar een postnl punt is gebracht. Geen probleem maar ik vraag me dan af wat de reden is dat de bezorger het niet op de afgesproken plek heeft neergelegd? Want toevallig kwam gisteren ook een pakketje binnen en die lag gewoon op de plek. Beide zijn kleine doosjes.

Ik heb een pakket dat gisteren geleverd zou worden, was thuis maar is gewoon niet aangebeld. Toen naar pakketpunt x, vandaag zei de app pakketpunt y. Pakketpunt y was vol, morgen naar pakketpunt z was de status en nu net we komen morgen weer bij je thuis.
Heb er inderdaad ook in staan dat ze het bij mijn deur achter mogen laten (woon in een appartementencomplex en vooralsnog nooit gestolen pakketten gehad), dat gaat normaal altijd goed maar gok dat de vaste bezorger vakantie heeft nu.

2 likes

Hema doet er zo lang over met verzenden, lijkt H&M wel…

Kreeg vanochtend een mail dat een pakket onderweg was, en nu een nieuwe mail dat het wegens onvoorziene omstandigheden niet lukt en een dag later wordt. Kan gebeuren, zieke bezorger ofzo.
Maar mijn hersenen maken er meteen een rampscenario van, dat de bezorger het water ingereden is ofzo. En het ergste is nog dat ik dan heel even denk “hmm dan krijg ik mijn pakket dus nooit.” :joy:
Terwijl dat dan natuurlijk helemaal niet het belangrijkste zou zijn.
Echt een toxic trait dit, doe normaal brein.

2 likes

Kan wel zijn dat de ene bezorgd werd door een pakketbezorger en de andere door een postbezorger. Ik werk zelf in laatstgenoemde functie en heb ook regelmatig brievenbuspakjes die niet in een brievenbus passen maar ik kan die vooraf ingestelde locaties niet zien via een app oid dus vaak is het dan een plek om het huis zoeken maar ivm regen gaat er ook wel eens iets naar een pakketpunt

2 likes

Ah kracht van het forum, eindelijk een track & trace!

Volgens mij gebeurt dat wel met pakketten waar voor getekend moet worden. Kan het dat zijn geweest?

1 like

Geen irritatie maar:

Vorige x heb ik een halve dag nagedacht over de locatie van mijn pakketje; een huisnummer/achternaam/pakketpunt?? bleek het de papierbak te zijn
Deze keer kon ik mijn pakketje gelijk uit de bak vissen haha

7 likes

Dit idd dacht ik ook ff. Maar wordt dat dan niet van tevoren aangegeven? Het pakketje is van ici paris. Ik herinner me wel dat ik moest tekenen voor een pakketje van douglas maar ik dacht dat bij dat soort winkels dat niet meer hoeft?

Edit: Oh ik lees al dat dat bij ici paris niet hoeft. Ik woon hier nu iets meer dan 2 jaar en de bezorger die iets van douglas kwam brengen klaagde dat het zo irritant was dat het ondertekend moest worden.

@Druppels wat frustrerend zeg. Ik heb juist het ingesteld dat ze het in de voortuin kunnen leggen, wel veilig. En er zijn hier een zillion pakketpunten vlakbij waardoor het in het verleden dus wel eens mis ging. Hoop dat je hem snel ontvangt!

1 like

Uiteraard word ik weer bevestigd in mijn hersenkronkel, dat helpt niet. Het is volgens de track en trace vandaag bezorgd, maar ik kom net thuis en het is nergens te bekennen… Pakketjes verdwijnen hier zo vaak, ook bij buren. Zo irritant.

1 like

Raar: dat je 1 bestelling doet, met een bedrag hoog genoeg voor gratis verzenden, en dan stoppen ze het in vier pakketten die ik twee verschillende dagen bezorgd worden…

2 likes

Dhl die een gemist bericht stuurt, terwijl ze niet aan de deur geweest zijn. We zagen ze wel langs scheuren.

1 like

Oke ik heb echt teveel pakjes bezorgd gekregen de laatste tijd :grimacing:maar net werd er aangebeld want ik hoorde hem al aankomen. Hij belt aan, ik doe serieus direct open wn het pakketje ligt voor de voordeur. Dus niet eens op de afgesproken plek. En waarom bel je aan als je hem toch niet aan me overhandigd. Vervolgens schreeuwt hij vanaf de overkant waar hij ook iets moest afleveren. “Alsublieft!” Fijne dag!" Waarom bel je dan uberhaupt aan knul :joy:

1 like

Zodat je het pakketje kan oppakken en het niet te lang voor de voordeur ligt?
Doen ze hier ook vaak, heel irritant wel. Maar begreep dat ze echt heel erg hard moeten doorwerken om alle pakketjes de bezorgen, dus dan zal dit wel het efficiëntst zijn?

4 likes

Maar dan kan hij het toch beter achter de struik/boom leggen. Die zit pal naast de voordeur en dat is ook aangegeven in de app. Naja ik heb het iig. Heb zelf nog nooit gehad dat iemand het voor de voordeur neerlegt eigenlijk.

Luxe dat ie nog aanbelt, hier wordt het gewoon neergetyft zonder aanbellen. Wel zo hard dat ik het hoor vallen

1 like