Pakketjesirritaties

Want het is morgen Sinterklaas?

13 likes

Oeps, beetje warrig opgeschreven.

Ik had meerdere telefoons die ik wilde verkopen, bedrijf A had een goed aanbod voor een deel van de telefoons en bood niks voor een ander deel van de telefoons. Bedrijf B bood wel iets voor die andere telefoons, en bood minder voor telefoons waar ik bij bedrijf A een hoger bod voor kreeg. Dus zo ben ik met beide bedrijven in zee gegaan. En heb dus vervolgens die telefoons omgewisseld terwijl het allemaal verschillende modellen waren. :sweat_smile:

2 likes

:joy::joy:

2 likes

Dit is hoe ik mijn pakketje vandaag ophaalde. Alsof iemand even wilde checken wat er in zat en een bakboek blijkbaar te saai vond.

4 likes

Amazon is ook niet echt van het invloed laten uitoefenen op het moment van bezorging. Ik had een bestelling op het moment gedaan dat er stond dat de artikelen zaterdag bezorgd zouden worden, maar nu komt het ineens vandaag. En geen idee hoe laat dan, staat alleen dat ze onderweg zijn. Echt irritant. Wil niet dat het bij de buren komt te liggen, want die val ik al genoeg lastig met dit soort dingen.

En pakketpunt is geen optie, want dingen waar batterijen in moeten, dus blijkbaar supergevaarlijk.

Kan dit handiger? Of ben je bij gewoon overgeleverd aan de Amazon-bezorg-goden? Doen DHL/PostNL toch wel echt beter dan.

1 like

Amazon is telkens een verrassing. Ik had een bestelling die in 3 delen werd geleverd met 3 verschillende bezorgdiensten. Een was dhl en die stond inderdaad ook een dag eerder dan aangegeven voor de deur. En een met die nieuwe bezorgdienst van amazon (?) en die zegt alleen dat ze vandaag komen, maar geen enkele indicatie wanneer.

Ik heb gisteren ergens een bestelling gedaan, dat zou dan vandaag met PostNL aankomen. Dus ik heb aangegeven thuis bezorgen.
Nu is het vandaag nog niet onderweg en met DHL (en komt het dus zeker weten als ik op kantoor ben, en ze laten het dan nog wel eens Ăłp de deurmat buiten achter). Vet irritant als je kan kiezen voor een verzendmethode en dat gebeurt nog niet.

1 like

DHL geeft bij mij wel eens vrij last minute aan dat het toch vandaag komt!

2 likes

Ik hoop het!

2 likes

In mijn pakketje zat het pakket van iemand anders :sob:.

Mijn irritatie is dat een bedrijf eergisteren heeft aangegeven het verstuurd te hebben maar het pakket nog niet eens heeft aangeleverd bij PostNL. Het zou binnen 2 dagen in huis zijn, maar we zijn een week verder.

1 like

Misschien hebben ze het wel verstuurd maar is het in het sorteercentrum al kwijt geraakt voordat het ingescand is. :smiling_face_with_tear: Ik zou het bedrijf vragen of ze het opnieuw kunnen sturen en een onderzoek kunnen laten uitvoeren naar het andere pakket.

Ik haat UPS. Kon niet kiezen voor een andere, en nu hebben ze mijn pakketje bezorgd, en dan bij locatie: ‘naam woonplaats’

Nou, thuis is ie niet dus eh moet ik alle deuren maar afgaan dan??

2 likes

Er zijn in mijn buurt (op fijne fietsafstand) echt 10+ dhl punten. Versturen ze mijn pakketje naar een dhl punt in een dorp stuk verder weg (met fiets 30 min), omdat mijn gekozen punt wrs vol zat. Maar hoezo helemaal daar, ugh.

Ze brengen het niet voor de lol ergens heen, dan zal het alles dichterbij wel vol zitten.

Ja ik weet het, had het al gelezen
 Maargoed, alsnog irritant.

2 likes

Nee ja het maakt de irritatie niet minder, dat snap ik :frowning:

2 likes

Als je bij Zalando de expresslevering kiest (hier had ik punten voor ingezet ofzo?) maar de levering is vertraagd, heb ik dan recht om die punten terug te vragen?

Ps. Snap goed dat het is vertraagd, alles is vet druk nu. Vind het ook niet erg, alleen jammer van de vergane punten

1 like

Je kan de vraag altijd stellen aan Zalando, maar ik gok dat in de voorwaarden staat dat die express levering alleen gaat om het stuk waar Zalando zelf invloed op heeft. Dus dat zij garanderen het binnen x tijd te verzenden, zodra het bij een vervoerder ligt is het buiten hun macht. En dat ze in dit geval zullen zeggen wij hebben ons gehouden aan de afspraak want verzonden binnen x tijd.

3 likes

Er wordt hier net aangebeld door een bezorger met een pakketje voor de buren boven ons. Ik geef dus zoals gebruikelijk aan dat hij het in het trappenhuis kan leggen. Ik was al een beetje teleurgesteld want ik verwachtte zelf een pakketje van DHL, maar dacht dit is dan vast PostNL ofzo. Vervolgens krijg ik 2 min later een mail binnen dat ‘We morgen weer proberen uw pakket te bezorgen, want u was 2 min geleden niet thuis’. Wtf???

1 like