Pakketjesirritaties

Ik was vandaag niet thuis en had aangegeven bij DHL dat een pakketje naar de buren mocht. Er moest namelijk een handtekening gezet worden.

Nu kom ik thuis en ligt er een briefje in de bus met “pakket in papierbak van buren”. Haha wat? En de handtekening in de app was een tekeningetje van de papierbak met een pijltje erbij lol. Gelukkig niks heel kostbaars ofzo, maar deze had ik nog niet eerder meegemaakt. Gooi het dan gewoon in mijn eigen papierbak?

4 likes

Zo raar! Bij ons lag een pakket een keer zónder briefje in de grijze kliko :smiling_face_with_tear: Erachter, oké, maar erin?!

4 likes

Bij ons een keer zonder briefje in de groene (volle) kliko. Het pakketje was ook helemaal nat en ranzig.

1 like

Whaat haha ik lees dit echt met verbazing. In de kliko? Zo van, als je het niks vindt ligt ie alvast in de kliko! Zo smerig ook. Ik heb ze binnen staan maar stel het staat buiten dan kan ik me hier alsnog niks bij voorstellen. Staat de kliko bij jullie dan bij de voordeur denk ik?

1 like

Ja en dit gebeurd hier ook heel vaak. Wel altijd de blauwe dus daar heb ik wel vrede mee. Maar de laatste keren pleuren ze het ook gewoon in de regen voor de deur. Zat een boek in, heeft daar de hele nacht gelegen :weary:

1 like

Drie weken geleden bij snagtights besteld, zodat ik voor kerst de panty wel zou hebben.
Zij beweren dat hij op 9 december is bezorgd door Postnl, terwijl zij het verzonden hebben met DHL en hij daar op onderweg blijft staan.
Reageren inmiddels ook niet meer.

Ik had iets besteld bij de Zara en dinsdag kreeg ik vanuit de Zara app dat het bezorgd zou zijn. Maar ik dhl stond nog: “wachten op sorteercentrum” En nu staat er in de dhl app: “retour verzonden” ? Echt zo irritant.

Ik kreeg een email van DHL dat mijn pakket bezorgd zou zijn niet waar ik heb geen bel gehoord en de hond heeft ook niet geblaft. Paar minuten later nog een email dat ze mijn pakket niet bij mij konden afleveren. Nu komen ze maandag langs hopelijk bellen ze dan wel aan. :crossed_fingers:

Joh die zijn niet geweest hoor haha

pfff weet echt niet meer wat ik kan doen. paar weken geleden via vinted een duur iets besteld, alleen per ongeluk de verkeerde postcode gebruikt (straat achter me; van pakketpunt…). nu wisselt de tracking al 3 weken af tussen ‘aangekomen in jouw regio’ en ‘verwerkt in sorteercentrum’. chatbot DHL zegt dat ie al op de cityhub ligt (is volgens mij niet te bezoeken) en krijg op geen mogelijke manier contact met een mens. verder moet je voor alles contact opnemen met de verzender, maar ja, die kan ook niets doen natuurlijk (doen pas iets na 25 werkdagen). zo irritant.

vind t ook echt kut voor de verkoper…

Wat irritant :weary: kan je het pakket niet met de tracking code wijzigen qua bezorglocatie? En anders 09002222120 zou dit het telefoonnummer moeten zijn van DHL dus misschien dat je tijdens kantooruren daar verder mee komt ipv de chatbot?

1 like

Nee :sob::sob: dat kan dus pas als die al onderweg naar het adres is

En ik ben inmiddels ook nog verhuisd dus al helemaal chaos haha

Ik kreeg een bericht dat het pakketje was bezorgd door de brievenbus. Maar er lag niks. Ik keek maar buiten. Zag niks. Dus ik nog maar weer een keer kijken ligt het hoog in de prikkelende struik/boom gepropt :joy:

Dit soort openingstijden van pakketpunten. Hoe lukt dit mensen met een full time baan? Als ze mijn pakket hierheen brengen gaat het standaard retour, zo zonde…

7 likes

Wij hebben hier in de stad ook zo’n pakketpunt en als de automaat vol is wordt het altijd hierheen gebracht
Het is niet eens in de buurt ook nog en je moet altijd iets regelen terwijl ik juist voor de automaat kies zodat ik kan gaan wanneer het lukt al is het middernacht

Ik zou graag een optie hebben om aan te vinken, iets als ‘niet bij dit pakketpunt’ maar dat zal wel niet kunnen

2 likes

Ja exact. Ik heb nu als alternatieve bezorgoptie opgegeven “anders” en daarna ingevuld dat ze het in de hal mogen zetten en absoluut niet naar dit punt moeten brengen. Ben benieuwd of het werkt.

3 likes

Zaterdag gesloten?! De mijne is maandag dicht en de rest van de week van 11.00 tot 16.45, ook niet te doen. Gelukkig wel op zaterdag open tot 16.00, dat scheelt.

Ik had 2 boeken besteld bij Amazon en trof die zo aan in de brievenbus. De bezorger wilde dus duidelijk niet aanbellen. Dit kan echt niet. Ik heb er een klacht over ingediend bij Amazon.

Dat pakketpunt in mijn buurt is nog een winkel ook, zaterdag en zondag dicht en dan doordeweeks kantoortijden :expressionless:

1 like

Mijn douglas pakketje is al een week kwijt. DHL claimt dat ze het vorige week maandag bij mij hebben geleverd (was toen op werk) en mijn directe buren hebben het ook niet. Ze hebben al een “onderzoek” gedaan en de douglas gaat bezwaar maken, maar vraag me echt af of ik mijn geld terug ga krijgen D: