Pakketjesirritaties

Vorig jaar moest ik onverwacht opgenomen worden in het ziekenhuis en ben ik daar ongeveer een week gebleven. In die tijd is er een pakket voor mij bezorgd bij mensen verderop in de straat, en dat hebben ze binnen 48 uur gewoon buiten voor mijn deur gezet.

Mijn moeder was nog bij die mensen aan de deur geweest maar toen waren ze er niet.
Ik vind dat best snel. Als iemand aantoonbaar thuis is en geen interesse heeft snap ik het wel, maar ik lag in het ziekenhuis.

Als ze me een bericht hadden gestuurd op FB of zo waar ik vanwege mijn niet-veel-voorkomende achternaam (die ook op het pakket stond) makkelijk te vinden ben, had ik kunnen reageren want ik was gewoon bij bewustzijn.

1 like

:grimacing: zo is er van mij eens een hele rol A0 posters en flyers (dat is echt heel groot en zwaar) bij de buren geleverd, maar dat wist ik niet.

Postnl beweerde dat alles gewoon bij ons was geleverd (zeg maar bloemstraat 4), dus ik was al 2 weken bezig met een klacht indienen en mn geld terugvragen bij postnl, komt de buurvrouw (van bloemlaan 4) bij ons aan de deur “ik heb hier al 2 weken pakketten van jullie liggen, waarom kom je het niet ophalen?!”

Foutje van postnl :woman_shrugging: Heb het opgehaald en een bosje bloemen gegeven en zij haar excuses aangeboden voor de boze reactie haha. Vond het zo zielig voor haar.

Is ook wel afhankelijk van de situatie natuurlijk, dat is ook zo. In mijn geval ben ik meerdere keren naar de betreffende buurman toe gelopen en een briefje in de brievenbus gegooid met mn telefoonnummer zodat hij kon laten weten wanneer hij thuis was, maar na 2 weken nog geen gehoor dus terug gestuurd. 2 weken daarna kreeg ik een appje wanneer hij zn pakje op kon halen want hij was op vakantie geweest.
Uhh… Waarom bestel je dan iets als je 4 weken op vakantie gaat :sweat_smile:

@FrauHelga vind na 2 dagen ook wel heel snel hoor, als je niet even een pakketje in huis kan houden indien nodig, neem het dan niet aan.

1 like

4 weken?! Wow, dat is gewoon ronduit asociaal idd. :grimacing:

1 like

Klote DPD. Krijg ik om 17.20 een bericht dat mijn pakket morgen bezorgd wordt. Ik ben niet thuis dus wil de dag verzetten, geeft dat systeem de hele tijd een foutmelding. Uiteraard zag ik die mail nu pas om 17.40 en zijn ze maar tot 17.30 bereikbaar :roll_eyes::roll_eyes:

Mijn broer speelt nu voor Cupido of zo. Ik ben de enige die 's middags in huis is en mijn broer bestelt opeens van alles bij vakantie veilingen en nu komt elke dag dezelfde bezorger. Echt zo ongemakkelijk :disappointed_relieved: Dus ik zei er wat van tegen mijn broer en nu zegt hij dat dit het laatste pakketje was en nu ben ik juist verdrietig of zo :sweat_smile: Was het begin van een pakketjesromance of zo.

1 like

Ik krijg morgen en zaterdag een pakketje. Plaats dat ze dat nou samen doen. Ben benieuwd of het mij mij mee komt of met de pakketbezorger. Hoop met mezelf, scheelt wachten, haha. :joy: (Ik bezorg oa mijn eigen pakketjes, want waar ik woon ligt in de wijk waar ik bezorg :slight_smile: )

1 like

Gisteren zou mijn pakket geleverd worden tussen 18:00 en 20:00. Ik werkte tot 18:00 en had verwacht dat ik wel op tijd terug zal zijn, maar helaas had ik de pakketbezorger met 10 minuten gemist.

Dus vandaag nieuwe kans, tussen 13:30 en 15:30 zou het pakketje geleverd worden, werd mij via de mail verteld. Onderhand zit ik al die tijd te wachten, kan/durf dus de deur niet uit, is hij gewoon te laat :cry:

En ik heb echt behoefde aan een middagdutje

Pakketbezorgers komen nooit op de aangegeven tijd. Of ze komen veel te vroeg of veel te laat. Of in het ergste geval helemaal niet, en dan de volgende dag pas… :roll_eyes:

Kwam net thuis en zag dat er bij de buren gewoon een dhl pakketje voor de deur stond. Even binnen gezet en briefje in de bus. Echt niet ok, woon niet in een dorp maar in Amsterdam met 4 woonlagen en super veel doorloop in de lange straat. Dhl is hier normaal echt super netjes ook, is echt m’n favoriete bezorger.

Ik heb aardig wat besteld de afgelopen dagen.
Nu wist ik gisteren niet dat er een pakketje bezorgd werd want ik had er geen mail van gekregen, heb ik gelijk een briefje in de bus gekregen dat het bij een PostNL punt is bezorgd.
Vandaag zou er een ander pakketje worden bezorgd. Net na het aangegeven tijdvak had ik een afspraak staan en het pakketje werd dus net tijdens m’n afspraak bezorgd. Wederom een briefje in de bus dat ik het bij een (ander!!) PostNL punt op kan gaan halen. Ugh :frowning:

Wow jezus. Zo aso en hij is gewoon echt thuis geweest al die tijd?

PostNL bus heeft wel in het blok pakketjes achtergelaten zag ik, maar met mijn pakketje is hij net weggescheurd😩

Gisteren was ik op een heel belangrijk pakketje aan het wachten en het zou tussen 13:50 en 15:50 geleverd worden, dus ik zat in de woonkamer te wachten. Rijdt het PostNL busje om 15:00 voorbij zonder te stoppen en om 15:50 ook niks meer gezien of gehoord.

Ik al helemaal een boze tweet naar PostNL gestuurd dat die jongen gewoon voorbij reed en dat dit echt niet kan etc etc, staat hij 2 min later alsnog voor de deur :biggrin: Oeps, soms dus even wachten met conclusies trekken haha

Uiteindelijk kreeg ik pakketje 2 dus vandaag. Klantenservice gister ook nog lastiggevallen (Van PostNL). Wel fijn dat ze me wisten te vertellen dat het pas net bij hen was en dat het dus morgen (vandaag dus) bezorgd zou worden en door de postbezorger aka ikzelf :slight_smile: .

Er komt zo nog een nieuw pakje (printer) en ik moet natuurlijk nu naar de wc. :joy: Ben benieuwd hoe laat 'ie is.

DHL is zo’n gigantisch prutsbedrijf, het verbaast me elke keer weer, geen enkel pakketje ooit is bij mij direct aangekomen, ook niet als ik er op zat te wachten. Ik woon aan een stukje dat je niet met de auto direct kan bereiken, dus als het regent of ze zijn moe of het sneeuwt of ze hebben geen zin laten ze het volgens mij allemaal lekker in de bus liggen en droppen ze het allemaal bij het meest autovriendelijke DHL-punt (nooit het dichtstbijzijnde DHL-punt, want dan moeten ze ook lopen).
Krijg net ook weer een mail ‘om 20.01u stond onze bezorger voor een dichte deur’, nou, ik zie mijn voordeur vanaf de bank, daar stond geen bezorger voor :sweat:

3 likes

Wauw wat bizar zeg! Super asociaal ook dat hij je pakketje openmaakt. Kan echt niet :astonished:

2 likes

Wow wat aso. Pakket openmaken mag volgens mij niet eens.

1 like

Apart, want soms lees je hier dat bezorgers na 1 klacht al de werkwijze veranderen of dat ze weg moeten.

1 like

Mag ook niet. Weet niet hoe het met pakketjes zit, maar op brieven/post zit briefgeheim. Ik mag dus bijvoorbeeld ook geen envelop openmaken als iemand hem aan me teruggeeft (Als die persoon er niet meer woont ofzo en er geen afzender op staat). Er is bij PostNL wel 1 afdeling die het mag en daar gaat alles dan naartoe zonder afzender.
Verkeerd geadresseerde rouwkaarten zijn volgens mij een uitzondering, maar dat weet ik niet zeker.

@anon44204370 Echt asociaal :confused:

Wij hebben tegenwoordig alweer een nieuwe bezorger en die is niet vriendelijk zoals onze oude, maar in elk geval wel op tijd.

1 like