Pakketjesirritaties

Ik bestel echt niet vaak en probeer ook altijd thuis te zijn als er een pakketje bezorgd wordt. Soms kun je echter geen tijdvak aanklikken en dan ben ik er toevallig een keer niet. Nu heb ik telkens dat er geen tweede bezorgpoging wordt gedaan. Hij wordt dan na één keer al afgeleverd bij een postnl punt. Heel vervelend!

Handig zo’n DHL-punt in je straat, waar ze het vooral niet afleveren ondanks dat je dat als afleverpunt hebt geselecteerd en dit nog staat aangegeven bij H&M, maar nee bij een punt 2 km verder.

Altijd handig…
Mijn pakketje(nr94) geleverd bij nummer 90. Pakketje van nr 92 geleverd bij mij. Bij ons allemaal geen briefjes in de bus. Want ja hè we zijn allemaal helderziend… Gelukkig hebben we lieve mensen in de straat

nopee, postnl

O, dat is vervelend! Ik zeg ook altijd nadrukkelijk tegen de pakketbezorger dat ik alleen iets aanpak als 'ie een briefje in de bus doet. Totnutoe doen ze dat ook altijd wel.

Ik breng de pakketjes altijd langs, als ik ze heb aangenomen. Dat gevoel dat de hele dag/avond iemand langs kan komen, vind ik heel irritant. Het lukt mijn 95% van de tijd om pakketjes voor anderen te weigeren, maar soms staat PostNL bijna binnen en geven de mij pakketjes mee, bij mijn eigen pakketje. ‘Voor 67’, zeggen ze dan. En weg zijn ze.

1 like

Ik heb een keer een blaadje opgehangen met ‘pakketje graag over poort gooien’ en nu doet mijn PostNL man dit standaard als ik niet thuis ben. Opzich kan ik dat wel waarderen mja je zult maar net nieuwe wijnglazen besteld hebben

5 likes

Ik heb echt nooit wat te klagen over mijn bezorgers maar vandaag stond mijn pakketje met 250 euro aan schoenen voor de deur. Lekker in het zicht. Mijn ouders zaten bij de buren en ik was niet thuis. Woon gelukkig in een goede buurt, waar zo iets op zich wel kan maar voelt niet heel chill.

Hier heeft de DHL-bezorger gewoon de pakketten met boeken voor de deur gezet en is weggereden voor 'ie uberhaupt wist dat we thuis waren. :rage: Wat als het was gaan regenen?

Extra geld betaal om mijn nieuwe telefoon deze avond al binnen te krijgen komt die morgen en dan ben ik juist weg. En je kan uiteraard pas de tijd aanpassen als ze een keer voor nop zijn geweest.

Nou ja zeg, wat een rare gast pff is toch omgekeerde wereld? Hóe kan hij/zij boos zijn op jou, dat begrijp ik echt niet :exploding_head:

1 like

Ja dat is helemaal mooi
Dan doen ze zoals zo vaak de eerste keer een briefje door je brievenbus dat je niet thuis was terwijl je er wel was en dan kan je het daarna ophalen, lekker dan hahaha

4 likes

Volgensmij zijn ze hier bij PostNL daar al twee jaar geleden mee begonnen :grimacing: Ik krijg altijd meteen een briefje voor een ophaallocatie als ik er niet was.

1 like

Het ophalen bij het pakketpunt moet ook steeds sneller. Hing bij die van mij al dat ze het na een week terugsturen. Je zal maar net op vakantie zijn en iets uit het buitenland verwachten. Ik snap het ook wel, zullen genoeg mensen laks met ophalen zijn, maar evengoed.

Hangt bij ons sterk samen met het weer, ons complex bestaat uit verschillende gebouwen met steegjes en binnentuinen ertussen waar de voordeuren aan liggen, maar je kunt met de auto alleen aan de rand komen en de pakketbezorger moet dan met alle pakketjes lopend al die gebouwen af. En als het dan regent of waait of sneeuwt kun je erop rekenen dat iedereen ‘magisch’ z’n deur niet open deed en alles van het hele complex in 1 drop bij het pakketpunt om de hoek neergelegd is :sweat:

H&M is ook lekker bezig. Eerst sturen ze mijn pakket terug zonder na 2 uur op de ophaalpunt te hebben gelegen. Heb ook nooit een ophaalbericht gekregen, maar zag het pas toen ik afvroeg waar het bleef. Daarna nog een keer besteld en gewoon op een totaal ander pakketpunt geleverd🤯

Ik kreeg een keer een speciale pas via dynalogic, toen kreeg ik zo ongeveer op de minuut precies te horen ‘s ochtends wanneer hij kwam, en ik heb nog nooit zo’n beleefde jongeman meegemaakt als die bezorger (zeker 20x ‘mevrouw’ gehoord in die 5 minuten :joy:)

1 like

Ik post hier eigenlijk nooit, omdat ik een hele fijne postnl bezorger heb (en een bringme box :raised_hands:) en makkelijk pakketjes op mijn werk kan laten leveren.

Maar had nu best een prijzig pakket (a €350) besteld uit het buitenland -bezorgd met DPD- en bewust op mijn werk laten leveren. Helaas was ik er niet op vrijdagmiddag, wanneer het geleverd zou worden. Dus ik dacht “ah chill komt het maandag”.

Kom ik ‘s avonds onverwachts iets ophalen daar, ligt het open in zicht beneden op de gang op de containers?! Ik geef bewust géén neerzettoestemming, omdat mijn vorige pakket (wat gelukkig maar €5,95 waard was) al gestolen was. WTF dpd, dat vind ik echt de miskleum van postbezorging :joy::hot_face:

Dit is inderdaad echt zo’n verbetering in mijn leven.

1 like