Pakketjesirritaties

Heel erg vervelend maar als het pakketje daar wordt geleverd dan is er toch verder niks aan de hand? Het is dan ten minste niet kwijt. Heb je al betaald? Anders laat je het daar liggen ofzo?

Nee ik heb nog niet betaald, maar de spullen zijn inmiddels uitverkocht dus kan ze ook niet opnieuw bestellen en ik wil ze wel graag. Ga morgen dus maar met de bus dat pakket ophalen. Kost me bijna 10 euro extra voor iets waar ik niks aan kan doen :roll_eyes:

Loopt Nederland zo achter wat betreft pakketjesbezorging, zijn we verwend, of doen we echt totaal iets fout? Er gaat iets mis met minimaal 25% van mijn pakketjes en zulke bijzondere dingen bestel ik echt niet.

We zijn gewoon hartstikke verwend/lui geworden. Als je die werkdruk van die bezorgers en sorteerders ziet, dan schaam je je de ogen uit je kop. Maar ja, het bestellen is zo gemakkelijk. Dit is geen aanval op jou, maar gewoon wat ik om me heen merk.

Als je er echt veel last van hebt zou je het wel bij PostNL kunnen melden. Misschien weten zij er meer over. Of geeft de track en trace wat anders aan?

6 likes

Ik kreeg vanochtend voor het eerst in mijn Bol en PostNL-app de melding ā€˜pakket is beschadigd tijdens transport en gaat retour’.
Zat een fles babybadolie in dus ik ben benieuwd of het heel erg smerig is geworden in het pakket. :joy:

@Solsikke Misschien komt het nog? DPD (en PostNL) hebben dat bij mij ook weleens gedaan, en dan kwam mijn pakket (veel) later die dag alsnog.
Volgens mij doen bezorgers dat om toch zogenaamd de doorlooptijd te halen of zo?

Ik heb dit ook een keer met PostNL gehad en toen kwam het de volgende dag. Dus ik zou nog even afwachten en maandag weer bellen!

1 like

Wat is het nou dhl.

Is het later alsnog gekomen of blijft je pakketje vermist?

Ik heb besloten niks meer te bestellen de rest van dit jaar. Zo chagrijnig van elke keer gedoe met postnl of dhl of welke bezorgers dan ook dat ik dacht, als ik dan echt iets moet hebben dan moet ik maar gewoon even de stad in wandelen en het daar kopen.

Shit! Ik hoop met je mee.

1 like

Ik word echt zwaar moedeloos van united wardrobe. Mensen versturen gewoon niks. Telkens kan ik United Wardrobe contacteren omdat er na een week nog niks is verstuurd. Dan sturen zij een mailtje naar de verkoper en wordt het uiteindelijk toch verzonden maar het is echt frustrerend gewoon. Verkoop dan niks als je je toch niet aan de regels houdt of geen tijd hebt om het op de post te doen. Of stuur gewoon een berichtje naar de koper.

1 like

Iemand wilde ene vinylplaat door de brievenbus krijgen. Hoe dan???

Oh yay! Fijn dat het pakketje terecht is!
@anon42392789 Bij mij heeft de postbezorger ooit een LP dubbelgevouwen. Zo paste hij wel door de brievenbus… :cry:

Dacht zeker dat het een dubbelalbum. Oke heel flauw. Maar serieus hoe kunnen mensen dat doen? Zegt dat formaat ze echt niks van ā€˜hĆ© is dat geen elpee?’ :face_with_raised_eyebrow:

1 like

De woorden ā€˜careful, fragile, do not bend’ zeiden de bezorger helaas ook niks. Was nog een zeer zeldzaam tweedehands album ook. :cry: Echt een domme actie was dat.

1 like

Nee, niks helaas. Het was niet de schuld van de verkoper (via eBay) en via PostNL proberen geld terug te halen is ook veel moeite voor niks.
De verkoper had ook geen tweede exemplaar dus ik was mijn geld helaas kwijt.

Inmiddels woon ik niet meer in de grote stad (waar je elke dag zo’n beetje een andere bezorger hebt) maar in een klein dorpje, en heb ik amper bezorg-perikelen meer. Van PostNL rijden er hier iets van 4 bezorgers in de wijk, alleen in vakanties zie ik weleens bezorgers die ik niet ken.
Ik vind het wel prettig dat het vaak dezelfde bezorgers zijn, ik denk dat ze minder snel zo’n streek uithalen als je de mensen ā€˜kent’.
DHL en DPD hebben hier ook in driekwart van de gevallen dezelfde bezorger, zeker als ik het bezorgtijdstip op mijn roostervrije dag plan. Dan zie ik vrijwel altijd dezelfde mensen. :smiley:

Ugh sinds wanneer bezorgt Asos met DHL? Zo irritant!

3 likes

Ik heb gisteren een pakketje opgehaald met een nieuw net jurkje erin bij de Primera uit de buurt ( daar laten bezorgen omdat ik niet veel thuis ben) maar die medewerkers roken daar blijkbaar in hun opslag ofzo, want ik haal dat jurkje uit het ( naar sigaret stinkende) pakket en ja hoor; stinkt ook. Ik wilde het eigenlijk vandaag aandoen naar een huwelijksreceptie, maar ga echt niet als een asbak rondlopen.

Het is mij al vaker opgevallen, maar laat daar bijna nooit een kledingbestelling afleveren. Had ook een keer een boek besteld; je rook het op de kaft nog! Ik twijfel eigenlijk of ik er wat van moet zeggen. Sowieso ruikt het in die hele winkel heel erg naar sigaretten ( en niet omdat ze ze daar verkopen, maar echt zo’n lucht van rokende mensen)…
Ik laat daar iig geen kleding meer bezorgen.

H&M de laatste tijd ook…

Oh yakkes, daar zou ik niet op zitten te wachten nee! Hoe heb je dat opgelost?