Pakketjesirritaties

“We zullen het opnemen met de bezorger” en meer van dat soort loze uitspraken.
En misschien dat iemand die veel van dat soort klachten veroorzaakt wel zijn baan verliest of een waarschuwing krijgt, maar je krijgt er je spullen niet mee terug.

Dit zegt PostNL:
“Onverzekerde post en pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Je kunt de schade uiteraard wel bij ons melden. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.”

H&M al een hele tijd inmiddels, maar Asos heel recent want daar heb ik een aantal weken geleden nog besteld en toen werd het nog met PostNL bezorgd!

@kali Ja bij mij zijn ze blijkbaar vandaag aan de deur geweest, echt 10 min voordat ik thuis was. Maar ik verwachtte ze dus ook niet gezien ik de postnl app in de gaten hield (al kan je er anders alsnog nauwelijks rekening mee houden gezien ze van die bizar ruime tijdvakken hebben van 9.00-15.00). Wordt nu ook weer bij een irritant bezorgpunt bezorgd. Duurt altijd een eeuwigheid voordat iemand je helpt, en als ze je dan helpen duurt het een eeuwigheid voordat ze het gevonden hebben + het zijn irritante mannen.

1 like

Pakket bezorger wacht echt geen seconde volgens mij. Ik zag de bus, zet tv stil en loop al naar de gang. Zie hem vervolgens geen thuis brief schrijven dus open de deur. Had ie het al bij de buren afgeleverd ?? In die paar seconden van auto stil zetten, aanbellen hier en meteen conclusie niet thuis en bij buren aan te bellen en afleveren.
Ook nog zeggen dat hij had aangebeld, ik stond in de gang en door voordeur zie je contouren en zag hem nooit staan aanbellen of langslopen. Alleen dat briefje schrijven.
Het is wel weer opgehaald en gebracht maar raar verhaal, nog geen 5 sec verstreken met dat hij aangebeld zou hebben en doorlopen.
Van bank naar gang lopen is 2 seconden.

Heb iig mijn pakketje.

Hij heeft nog 3 min… wacht al de hele middag.

Gisteren ook al en toen was t ineens naar vandaag verzet

Ik zou dit persoonlijk écht wel even aan gaan geven hoor!

1 like

Gister de hele middag gewacht op mijn pakketje van DHL, ga ik 2 uur na afloop van het tijdvak naar beneden om even in de brievenbus te kijken, ligt er een briefje in. Er stond op dat ik naar een cafe bij ons in het pand moest dus ik ben daarheen gelopen, staat die gozer van DHL het gewoon daar af te leveren? Hij zei midden in dat cafe ook nog, ja de bel doet het niet, terwijl die het duidelijk wel doet. Toen ik weg wilde gaan met mijn pakketje zei hij “ja moet je volgende keer een kopje koffie drinken hier hoor!” en ik weet nu niet zo goed of het een versiertruc is, of dat hij in m’n eentje bedoelde. Het is echt een super vervelende man, hij komt soms zelfs pakketjes van andere mensen bij mij afleveren terwijl ik dan niets hoor te ontvangen. Ik weet niet zo goed of ik hier nu iets mee moet?

Gister de pakketbezorger hier ook weer. Diezelfde vent die ook rookt in de bus en aan de deur.
Ik lag ziek op bed maar hoorde de bus. Dus ik trek alvast een broek aan. Op het moment dat hij aanbelt, storm ik naar beneden maar op dat moment heeft hij het pakket al in de garage gezet (terwijl aangegeven is dat we dat niet willen en daarbij stond hij wagenwijd open voor de klusjesman). Dus ik zeg zo van joh, kan je niet even 5 seconden wachten? Waarop hij zegt: Hoezo? De garage was toch open? Uhh ja, wat geeft jou het recht het daar neer te zetten? Echt, ik ben altijd blij als de andere pakketbezorger er is. Die is altijd zo vriendelijk en behulpzaam.

Ik heb afgelopen zaterdag bij H&M besteld en bij mij wordt het geleverd met PostNL! Vandaag ook al, dus echt super snel. Zou het verzendbedrijf misschien te maken hebben met de regio waar je woont?

Bij mij wordt het de ene keer met dhl geleverd en de andere keer met Postnl. Nu kies ik er meestal voor om het af te laten leveren bij een postnl punt dus dan komt het sowieso met postnl. Maar als ik het thuis laat bezorgen komt het meestal met dhl en heel soms nog met postnl.
Behalve de laatste keer toen ik iets bestelde want toen hadden ze zelf gewoon het adres gewijzigd naar een compleet ander pakketpunt :roll_eyes: al is h&m er nog steeds van overtuigd dat het aan mij ligt maar ik heb er zelfs nog printscreens van. Grapjassen daar

Oh bijzonder! Dan ben ik blij dat het dit keer PostNL is geworden bij mij, ik heb niet hele goede ervaringen met DHL haha. Zij geven het meestal af bij een pakketpunt in plaats van het bij de buren te proberen en iedere keer is het dan weer een ander punt, heel onhandig.

Wanneer je pakketje nu voor de tweede keer is uitgesteld naar de volgende dag… Nu al spijt dat ik de paraplu per se in het zwart wilde, en ze in de winkel alleen grijs hadden… :unamused:

1 like

Vind het zo irritant dat je niet gewoon via de app in postNL al meteen kunt aangeven dat je pakketje naar een pakketpunt moet. Zou toch ook fijner zijn voor de bezorgers

3 likes

Soms kan dat wel. Heb die optie weleens gehad.

Normaal kun je het wel ongeveer voelen wat erin zit (of wat je vermoedt). Sommige bezorgers hebben echt het IQ van een houtworm ofzo. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik denk dat sommige mensen tegenwoordig sowieso niet vertrouwd zijn met platen. Het is toch een nichemarkt. Dat ze geen flauw benul hebben wat er in zo’n verpakking zit.

Nee, dat zou goed kunnen inderdaad, maar dan nog vraag ik me af hoe je hem omvouwt? Vind ik echt heel knap, haha. Ik vouw uberhaupt niet als er ‘niet vouwen’ op staat, want ik neem aan dat het er niet op staat omdat het voor de leuk is.

Maar jij bent ook geen houtwormmens. Jij zou hooguit een doos met een etiket van dr martens onder een kopieerapparaat leggen zodat je zelf nog een extra paar erbij hebt :wink:

:stuck_out_tongue: Haha. Alleen een boekwormmens. Nou ja, ik moet zeggen dat ik ook wel wat van die collega’s heb die dit zouden kunnen doen, hoor. Maar meer omdat ze onverschillig geworden zijn door hun werkgever (wat ik goed snap).

1 like

De naam van de shop van afzender stond er op, iets als VinylShop oid, en tape of stickers met icoontjes van vinyl, en koeienletters ‘Careful, fragile, do not bend’. De verpakking was vrij stevig maar de bezorger gaf gewoon geen f*ck, hij heeft echt zijn best gedaan om het dubbel te vouwen en er flink moeite voor moeten doen. Het leek mij een bewuste actie. Jaren later kan ik er nog boos om worden. :joy:

Het was ook volledig onnodig. In die tijd had ik een bejaarde directe buurman die voor de hele straat pakketjes aannam en altijd thuis was. Hij vond dat leuk om te doen omdat hij dan praatjes kon maken als de buren hun pakketje kwamen ophalen. Omdat hij niet veel buiten kwam, was dat vooral zijn sociale interactie elke dag. Die dag was de buurman gewoon thuis.

Ik heb het idee dat pakketbezorgers worden uitgebuit. Bij mij gooien ze het nog net niet maar binnen als ik op tijd naar de deur ben gerend. Ze bellen sowieso standaard bij drie huizen tegelijk aan, om meer kans te hebben dat iemand open doet. Van ‘voorzichtig’-stickers trekken ze zich ook niets aan. Ik herken ze alleen aan hun witte busje, want ze hebben geen PostNL kleding ofzo.