Pakketjesirritaties

DHL bezorger had mijn pakket voor de deur gelegd, aangebeld en weggelopen? Dus ik ben snel naar buiten gegaan om te zeggen dat het belackelijk is, een pakketje voor de deur zetten terwijl je niet eens weet of ik thuis ben. Zegt hij dat hij me eraan hoorde komen? Ja hoor? Kan echt niet dat hij én heeft staan luisteren (ik maakte ook amper geluid? Heb sokken aan en alle deuren in huis stonden open) maar dat hij toch al ruim en breed in zijn auto zat en motor had gestart toen ik buiten verhaal kwam halen. Die heeft het pakket gewoon neergelegd, aangebeld en is hem snel gepeerd. Zei dat ik het een raar verhaal vind en hij dit niet meer moet doen. Ik weet dat ze weinig verdienen maar jeetje, als je je werk kut doet verdien je straks helemaal niks.

3 likes

Nee, PostNL vergoedt alleen als het verzekerd is verzonden. En de verkoper had hier absoluut geen schuld aan, dus het was een gevalletje ‘geld kwijt’.

1 like

Ik zie de pakketbezorger hier soms heen en weer rennen en inderdaad ook 3 bellen tegelijk indrukken, vraag me af hoe snel ze die pakketten moeten bezorgen dat je er echt voor moet gaan rennen.

Worden ze ook. Postbezorgers hebben het niet heel veel beter, maar wel iets. Voordeel is dat wij per uur betaald krijgen, pakketbezorgers 50 cent per pakket.

@FrauHelga Dan is het helemaal onnodig, ja. Dit klinkt ook gewoon echt wel als een bewuste actie. Hier pakken bejaarde buren het ook voor iedereen aan. Wij ook regelmatig trouwens.

2 likes

Ik bestel echt niet vaak en probeer ook altijd thuis te zijn als er een pakketje bezorgd wordt. Soms kun je echter geen tijdvak aanklikken en dan ben ik er toevallig een keer niet. Nu heb ik telkens dat er geen tweede bezorgpoging wordt gedaan. Hij wordt dan na één keer al afgeleverd bij een postnl punt. Heel vervelend!

Handig zo’n DHL-punt in je straat, waar ze het vooral niet afleveren ondanks dat je dat als afleverpunt hebt geselecteerd en dit nog staat aangegeven bij H&M, maar nee bij een punt 2 km verder.

Altijd handig…
Mijn pakketje(nr94) geleverd bij nummer 90. Pakketje van nr 92 geleverd bij mij. Bij ons allemaal geen briefjes in de bus. Want ja hè we zijn allemaal helderziend… Gelukkig hebben we lieve mensen in de straat

nopee, postnl

O, dat is vervelend! Ik zeg ook altijd nadrukkelijk tegen de pakketbezorger dat ik alleen iets aanpak als 'ie een briefje in de bus doet. Totnutoe doen ze dat ook altijd wel.

Ik breng de pakketjes altijd langs, als ik ze heb aangenomen. Dat gevoel dat de hele dag/avond iemand langs kan komen, vind ik heel irritant. Het lukt mijn 95% van de tijd om pakketjes voor anderen te weigeren, maar soms staat PostNL bijna binnen en geven de mij pakketjes mee, bij mijn eigen pakketje. ‘Voor 67’, zeggen ze dan. En weg zijn ze.

1 like

Ik heb een keer een blaadje opgehangen met ‘pakketje graag over poort gooien’ en nu doet mijn PostNL man dit standaard als ik niet thuis ben. Opzich kan ik dat wel waarderen mja je zult maar net nieuwe wijnglazen besteld hebben

5 likes

Ik heb echt nooit wat te klagen over mijn bezorgers maar vandaag stond mijn pakketje met 250 euro aan schoenen voor de deur. Lekker in het zicht. Mijn ouders zaten bij de buren en ik was niet thuis. Woon gelukkig in een goede buurt, waar zo iets op zich wel kan maar voelt niet heel chill.

Hier heeft de DHL-bezorger gewoon de pakketten met boeken voor de deur gezet en is weggereden voor 'ie uberhaupt wist dat we thuis waren. :rage: Wat als het was gaan regenen?

Extra geld betaal om mijn nieuwe telefoon deze avond al binnen te krijgen komt die morgen en dan ben ik juist weg. En je kan uiteraard pas de tijd aanpassen als ze een keer voor nop zijn geweest.

Nou ja zeg, wat een rare gast pff is toch omgekeerde wereld? Hóe kan hij/zij boos zijn op jou, dat begrijp ik echt niet :exploding_head:

1 like

Ja dat is helemaal mooi
Dan doen ze zoals zo vaak de eerste keer een briefje door je brievenbus dat je niet thuis was terwijl je er wel was en dan kan je het daarna ophalen, lekker dan hahaha

4 likes

Volgensmij zijn ze hier bij PostNL daar al twee jaar geleden mee begonnen :grimacing: Ik krijg altijd meteen een briefje voor een ophaallocatie als ik er niet was.

1 like

Begint meteen lekker met dat nieuwe beleid. Ik helemaal blij dat m’n gister bestelde pakketje vandaag al zou komen, ook omdat ik vandaag sowieso thuis zou zijn. Stond gisteravond laat nog op tussen 15.00 & 21.00. Krijg ik straks ineens een melding dat ze me om 9.15 gemist hebben, terwijl ik dus gewoon thuis was en de bel niet is gegaan :roll_eyes: Toen stond er dat ik het maandag na 15.00 af kon halen bij de ophaallocatie maar nog wel met zo’n optie het te wijzigen later vandaag. Om 30min later het bericht te krijgen dat het al bij de ophaallocatie is afgeleverd. Ofwel, ws zijn ze hier überhaupt niet geweest en gewoon rechtstreeks daarnaartoe gereden :-1: Lekker makkelijk zo jongens. Sowieso gebeurt het hier ook onwijs vaak dat de bezorger 's ochtends het tijdvak nog wijzigt, dus dat je het 's avonds ziet staan en niet wijzigt naar een andere dag omdat je dan toch thuis bent op de aangegeven tijd, en je het de dag erna dan alsnog daardoor mist :roll_eyes: Ze kunnen zelf toch ook wel bedenken dat ze daardoor meer mislukte 1e afleverpogingen krijgen…

Nja vind het irritant dat ik nu zelf eerst naar een ophaallocatie moet en lopend naar huis moet leuren met een doos omdat zij met die nieuwe regel dus niet eens meer de moeite doen om langs te komen (vandaag iig niet).

2 likes

Het ophalen bij het pakketpunt moet ook steeds sneller. Hing bij die van mij al dat ze het na een week terugsturen. Je zal maar net op vakantie zijn en iets uit het buitenland verwachten. Ik snap het ook wel, zullen genoeg mensen laks met ophalen zijn, maar evengoed.