Pakketjesirritaties

Wat bij mij een hele hoop frustratie scheelt, is mijn pakketjes meteen in een automaat of bij een pakketpunt laten bezorgen. Soms krijg je die optie niet meteen in een webshop maar kun je het vaak ‘s avonds laat (de dag voor bezorging) via de PostNL app aanpassen. Maar goed, ik heb een punt op 5 min lopen en een automaat op 10 min lopen. Snap dat het kut is als je dat niet hebt.

4 likes

Hangt bij ons sterk samen met het weer, ons complex bestaat uit verschillende gebouwen met steegjes en binnentuinen ertussen waar de voordeuren aan liggen, maar je kunt met de auto alleen aan de rand komen en de pakketbezorger moet dan met alle pakketjes lopend al die gebouwen af. En als het dan regent of waait of sneeuwt kun je erop rekenen dat iedereen ‘magisch’ z’n deur niet open deed en alles van het hele complex in 1 drop bij het pakketpunt om de hoek neergelegd is :sweat:

H&M is ook lekker bezig. Eerst sturen ze mijn pakket terug zonder na 2 uur op de ophaalpunt te hebben gelegen. Heb ook nooit een ophaalbericht gekregen, maar zag het pas toen ik afvroeg waar het bleef. Daarna nog een keer besteld en gewoon op een totaal ander pakketpunt geleverd🤯

Ik kreeg een keer een speciale pas via dynalogic, toen kreeg ik zo ongeveer op de minuut precies te horen ‘s ochtends wanneer hij kwam, en ik heb nog nooit zo’n beleefde jongeman meegemaakt als die bezorger (zeker 20x ‘mevrouw’ gehoord in die 5 minuten :joy:)

1 like

Ik post hier eigenlijk nooit, omdat ik een hele fijne postnl bezorger heb (en een bringme box :raised_hands:) en makkelijk pakketjes op mijn werk kan laten leveren.

Maar had nu best een prijzig pakket (a €350) besteld uit het buitenland -bezorgd met DPD- en bewust op mijn werk laten leveren. Helaas was ik er niet op vrijdagmiddag, wanneer het geleverd zou worden. Dus ik dacht “ah chill komt het maandag”.

Kom ik ‘s avonds onverwachts iets ophalen daar, ligt het open in zicht beneden op de gang op de containers?! Ik geef bewust géén neerzettoestemming, omdat mijn vorige pakket (wat gelukkig maar €5,95 waard was) al gestolen was. WTF dpd, dat vind ik echt de miskleum van postbezorging :joy::hot_face:

Dit is inderdaad echt zo’n verbetering in mijn leven.

1 like

12 likes

Ik was al heel benieuwd hoe het zou aflopen aangezien ik alleen maar slechte ervaringen heb met Dynalogic… :speak_no_evil: Precies wat ze nu bij jou doen heb ik elke fucking keer met Dynalogic. Ik bestel al niet eens meer bij een webshop als die bezorgt met dat bedrijf.

2 likes

Ik ging toen het magazijn bellen, want inderdaad nergens een nummer. Werden ze toen niet heel blij van. Echter bleek toen wel dat mijn pakket(een vriezer) helemaal niet mee gegaan was met de bezorging en daar nog gewoon in het magazijn stond. Zijn echt hufters daar hoor.

1 like

Ik vraag me wel af hoe die vrouw dat kan zien… :face_with_monocle:

1 like

@anon46493654 @anon44204370
ben benieuwd, ze komen vandaag hier. Door jullie verhalen ben ik nu erg benieuwd! Haha.

1 like

Je krijgt toch van zalando altijd een mailtje als het verzonden is en dan kan je het met de tracking code volgen?

1 like

Jeetje, post NL haalt echt grapjes met me uit de laatste tijd. Vanochtend stond in de app dat ze pas na 15:00 zouden komen dus ben nog even de stad in geweest voor dochter van 10:00 tot 11:30. Is in die tijd de bezorger aan de deur geweest en is mn pakket meteen naar een afhaalpunt gegaan waar ik het pas morgen na 15:00 kan afhalen. En het mooie is: dat afhaalpunt is officieel maar open tot 17:30 maar gaat vaak om 17:00 al dicht. En dat haal ik nooit met mijn werk :+1:t2:

De app klopt de laatste tijd niet (dat zou het probleem ook kunnen zijn bij jou). Er staat dan inderdaad totdat de chauffeur gaat rijden: “vanaf 15.00”, maar dat is de tekst die bij een ophaalpunt hoort en niet bij bezorgingen aan huis. En als de chauffeur dan onderweg is, staat er ineens gewoon een tijdsvak.

Dat is wel jammer. Ik hoop dat er snel een pakketautomaat komt hier in de buurt.

Mosterd na de maaltijd nu maar ligt het nu niet al dezelfde dag klaar? Ze zijn dat aan het veranderen: niet meer 2 keer aanbieden maar gelijk naar het pakketpunt. Was vorige week in het nieuws.

Vorige week vrijdag lag er bij mij ook een briefje door de bus dat het vanaf de volgende werkdag klaar lag op het postnl punt. Maar had ook een pakketje laten bezorgen op dat punt. En toen lag dat eerste pakketje er ook meteen dezelfde dag nog klaar. Terwijl het dus ook nog eens op een vrijdag was en dus eigenlijk pas de volgende werkdag daar zou komen.

Ik vroeg me vorige week dus af of die briefjes misschien niet nog verouderd zijn ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye:. Of ik had nu gewoon geluk, ook nog een mogelijkheid.

We wachten op een pakket dat voor 10 geleverd zou zijn.

Ik ben benieuwd of hij nog voor 12 geleverd gaat worden…

Also: er is een pakket van me kwijt

Ik kreeg om 17:25 een mail dat ik kon afhalen :sweat_smile: 17:30 sluit het afhaalpunt. Maar het pakket was er dus wel dezelfde dag ja!

Volgens mij was dat ook nooit bij het pakket van 6,95 toch? Toen ik nog bij een pakketpunt werkte kostte verzenden met handtekening ter bevestiging altijd al extra dacht ik

3 likes

Oké hier kan de post niks aan doen maar is wel irritant. Er zijn klussers bij mij thuis bezig en ik was vandaag niet thuis. Kom ik net thuis, staat er een matras midden in mijn woonkamer! Hebben de klussers dat blijkbaar aangenomen voor iemand anders in de straat (niet eens directe buren). Normaal vind ik het prima om pakketjes voor de buren aan te nemen, maar een matras?! Ik heb best een kleine woonkamer dus dat ding vult de hele kamer. Hoop dat het snel wordt opgehaald! :sweat_smile:

4 likes