Een paar weken geleden kwam ik thuis en lag er een briefje in de brievenbus dat mijn pakketje bij een PostNL punt was afgeleverd omdat ik niet thuis was. Dat is aan de andere kant van het centrum (en tussen mijn huis en dat afhaalpunt zijn nog wel 20 die dichterbij zijn, maar oké) en die gaan om zes uur dicht dus ik kon er niet meer naartoe en had het briefje in mijn tas gedaan om de volgende dag na het werk direct naar het afhaalpunt te gaan. Belt er 's avonds opeens iemand aan die mijn pakketje heeft! Was een buurman die tijdens het uitlaten van zijn hond zag dat de PostNL medewerker mijn pakketje gewoon op de stoep (niet eens tegen de voordeur) had gezet en was weggereden. En ik woon aan een vrij drukke straat dus iedereen had er met mijn €200+ vooraf betaalde kleding vandoor kunnen gaan! Toen de buurman (die twee straten verderop woont) terug kwam met zijn hond stond het pakketje er nog dus hij had aangebeld, maar ik was niet thuis dus voor de zekerheid heeft hij het pakketje meegenomen. Gelukkig was hij zo eerlijk om het af te leveren.
Dus ik heb PostNL via social media en hun eigen website benaderd met een foto van zowel het pakket als het niet thuis briefje en een klacht ingediend. Ze zeiden dat ze het zouden doorgeven aan de leidinggevende van de bezorger en dat hij niet meer mijn route zou krijgen, maar het niet alsof ik dat kan nagaan…
Overigens kunnen zij de status van afgeleverd/opgehaald niet aanpassen zonder het pakketje dus als ik niet zo eerlijk was geweest om de webshop te mailen ter informatie dat het pakketje wel was afgeleverd, had ik gewoon kunnen beweren dat het nooit was aangekomen en mijn geld terug kunnen vragen…

Bedankt voor je geruststelling!
de pakketjes man was ene pakketje vergeten op het depot en is na zijn route speciaal nog naar het depot gereden om hem nog even op te halen en weer af te geven